ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2019

«Δίκτυο Κατασκόπων»


Μπεν Κίνγκσλεϊ και Μόνικα Μπελούτσι πρωταγωνιστούν στο θρίλερ κατασκοπίας  του Ισραηλινού σκηνοθέτη Εράν Ρίκλις. Στην υπόθεση του έργου, ένας ξεπεσμένος μυστικός πράκτορας βρίσκει την ιδανική ευκαιρία να αναβιώσει την καριέρα του, όταν αναλαμβάνει αποστολή που αφορά την πώληση χημικών όπλων στη Μέση Ανατολή. Η Μοσάντ, όμως, παρακολουθεί τις κινήσεις του μέσω μιας δικής του πράκτορα, η οποία δε θα σταματήσει μέχρι να τον εξουδετερώσει.

«Η Αντιπροσωπεία» - πολιτικό δράμα του Αλβανού Μπουγιάρ Αλιμάνι


Στο πολιτικό δράμα του Αλβανού Μπουγιάρ Αλιμάνι, το φθινόπωρο του 1990, δυτικοί διπλωμάτες καταφθάνουν στη γείτονα χώρα για να εξετάσουν τυχόν παραβάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων από το τότε κομμουνιστικό καθεστώς. Τότε, επιλέγεται ένας επί 16 χρόνια πολιτικός κρατούμενος για να επιβεβαιώσει στους διπλωμάτες πως τίποτα το μεμπτό δε συμβαίνει στην Αλβανία. Εκείνος, όμως, μόλις συνειδητοποιεί τι συμβαίνει αποφασίζει να αλλάξει τα σχέδια του καθεστώτος.

«Μικρές ιστορίες για αγρίους» στο Εθνικό Θέατρο


Ένα έργο βασισμένο σε ιστορίες του Γάλλου συγγραφέα και παιδαγωγού Μπερνάρ Φριό
Οι ιστορίες του Φριό πηγάζουν από ένα σπάνιο χάρισμα να θίγει τα πιο σημαντικά, τα πιο μεγάλα κι ευαίσθητα ζητήματα με τρόπο ανάλαφρο που, όμως, δεν στερείται βάθους. Με την τολμηρή και ευαίσθητη ματιά τους, με την ελαφράδα και το χιούμορ τους πραγματεύονται θέματα της καθημερινής ζωής, των σχέσεων, των ανακαλύψεων, των μυστικών και των συγκρούσεων της νεανικής μας ηλικίας. Μια  παράσταση που δίνει πολύχρωμη φωνή σε όσα, καμιά φορά, με δυσκολία λέγονται πίσω από τις κλειστές πόρτες του εφηβικού μας δωματίου.
O Μπερνάρ Φριό, εργαζόμενος για πολλά χρόνια ως εκπαιδευτικός, μελέτησε τον τρόπο που τα ίδια τα παιδιά αφηγούνται τις ιστορίες τους. Αυτή η ιδιαίτερη οπτική, το παιχνίδισμα ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία, ενέπνευσε έμμεσα ή άμεσα και τον δικό του τρόπο γραφής, ενώ, επίσης, ο συγγραφέας χρησιμοποιεί συχνά ως πρωτογενές υλικό τις αυθεντικές παιδικές αφηγήσεις.
O Φριό έχει γράψει και μεταφράσει περισσότερα από 50 βιβλία για νέους αναγνώστες, αλλά και για ενήλικες. Κείμενά του έχουν μεταφραστεί στα γερμανικά και τα ιταλικά, ενώ έχουν αποσπάσει σημαντικά βραβεία.
Ταυτότητα παράστασης
Μετάφραση - δραματουργική επεξεργασία - Σκηνοθεσία: Μαρία Σαββίδου, μετάφραση - διασκευή: Έλσα Ανδριανού, σκηνικά - κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης, κίνηση: Φωκάς Ευαγγελινός, μουσική: Nalyssa Green, φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου, video act & interactive live visuals: Βίκη Μπισμπίκη, μουσική διδασκαλία:  Μελίνα Παιονίδου, κομμώσεις - Περούκες: Χρόνης Τζήμος, σχεδιασμός μακιγιάζ: Olga Faleichyk, Α΄βοηθός σκηνοθέτη: Θεοδώρα Γεωργακοπούλου, Β΄βοηθός σκηνοθέτη: Ανδρέας Λαμπρόπουλος, βοηθός φωτιστή: Χάρης Δάλλας. Φωτογράφος παράστασης: Ελίνα Γιουνανλή.
Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Πάρης Αλεξανδρόπουλος, Νίκος Γιαλελής, Αντώνης Γιαννακός, Στάθης Κόικας, Νάντια Κατσούρα, Νεφέλη Μαϊστράλη, Αθηνά Μουστάκα, Τζίνη Παπαδοπούλου.
Ημέρες και ώρες παραστάσεων
Παραστάσεις για σχολεία: Τρίτη 10:00
Παραστάσεις για το κοινό: Παρασκευή & Σάββατο 21:00, Κυριακή 19:30

Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2019

Η Χριστίνα Μπόμπα και η απογοητευτική εμφάνιση της στο The Voice

Η Χριστίνα Μπόμπα συνεχίζει ακάθεκτη την πορεία της στο φετινό The Voice και δυστυχώς η φετινή της εμφάνιση μόνο θετικές εντυπώσεις δεν αφήνει. 
Στον αντίποδα ο ταλαντούχος Γιώργος Λιανός κάνει τα αδύνατα δυνατά για να καλύψει την απειρία της και τα κενά.... αλλά μάταια. Δυστυχώς η απόδοση της είναι άκρως απογοητευτική... αφού κάθε φορά που αποφασίζει να μιλήσει μια παγωμάρα επικρατεί στο Studio του ΣΚΑΙ.... και όχι άδικα. 
Οι couches κάθε φορά που τους απευθύνεται προσπαθούν να κρύψουν την αμηχανία τους ενώ πρόσφατα της ανάθεσαν το διάβασμα των tweets, αλλά ακόμη και εκεί τα αποτελέσματα προκαλούν μειδίαμα...
Πολλοί είναι οι ιθύνοντες που επιθυμούν να μειώσουν το τηλεοπτικό της χρόνο, αφού βλέπουν πλέον ξεκάθαρα ότι δεν υπάρχει καμία εξέλιξη... ενώ αυτοί που την επέβαλαν νιώθουν ήδη εκτεθειμένοι και προσπαθούν να δικαιολογήσουν τη φετινή τους επιλογή που  περίμεναν να είναι τηλεοπτική αποκάλυψη... αλλά αποδείχτηκε φιάσκο. 
Είναι κρίμα για τη Χριστίνα Μπόμπα που υπάρχουν δίπλα της άτομα που την εκθέτουν ανεπανόρθωτα, αντί να την προστατεύουν... 
Μέχρι τότε όμως υπομονή και περαστικά μας... 
Μπόμπα είναι θα περάσει...


Ψηφιοποιούνται 100.000 βινύλια και δίσκοι 78 στροφών


Οι μαύροι στρογγυλοί δίσκοι κερδίζουν αναγνώριση και για την ποιότητα του ήχου τους και ως αντικείμενα τέχνης. Με όλο και περισσότερους να συρρέουν στα δισκοπωλεία για να αγοράσουν τα καινούργια άλμπουμ σε βινύλιο, το Internet Archive ανασκάπτει και φέρνει στην επιφάνεια παλιούς δίσκους, με στόχο να διαφυλάξει, για πρώτη φορά, αυτές τις παλιές ηχογραφήσεις.
Αυτή η μη κερδοσκοπική ψηφιακή βιβλιοθήκη -γιατί περί αυτού πρόκειται- επιθυμεί να προσθέσει LPs στη συλλογή της. Γι’  αυτόν τον λόγο ξεκίνησε, νωρίτερα φέτος, συνεργασία με τη Δημοτική Βιβλιοθήκη της Βοστώνης για να ψηφιοποιήσουν περισσότερα από 100.000 ηχητικά ντοκουμέντα που διαθέτει η βιβλιοθήκη: κυλίνδρους, δίσκους 78 στροφών και LPs.
Προς το παρόν, το πρότζεκτ εστιάζει στα LPs. Στο Unlocked Recordings του Internet Archive, μπορεί ήδη κάποιος να ακούσει 750 άλμπουμ σε LP.
 «Για περισσότερο από μία γενιά, το LP ήταν το κύριο μέσο μας για μουσική. Από τον Elvis στους Beatles και, στη συνέχεια, στους Clash, το LP ήταν μάρτυρας στη γέννηση και του Rock & Roll και του Punk Rock.
Ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της κουλτούρας μας από τη δεκαετία του 1950 έως τη δεκαετία του 1980, και είναι σημαντικό για εμάς να το διαφυλάξουμε για τις επόμενες γενιές» τόνισε, στο My Modern Met, ο CR Saikley, διευθυντής ειδικών πρότζεκτ στο Internet Archive.

Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2019

Έντονο ενδιαφέρον για τα σύγχρονα έργα τέχνης


Έντονο ενδιαφέρον για τα σύγχρονα έργα τέχνης καθώς πωλούνται έναντι πολλών εκατομμυρίων δολαρίων
Σύμφωνα με την Deutsche Welle, όπως λένε οι ειδικοί, τα χρήματα υπάρχουν και το ενδιαφέρον για θαυμαστά έργα τέχνης είναι μεγάλο.
Σωκράτης Ρωμύλιος
Η σύγχρονη τέχνη είναι πολύ δημοφιλής. Πίνακες του Ρόμπερτ Ράουσενμπεργκ, του Άντι Γουόρχολ, του Ρωμύλιος, του Φράνσις Μπέικον απέφεραν στις μεγαλύτερες δημοπρασίες έργων τέχνης αυτό το χρόνο πολλά εκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, την υψηλότερη τιμή σημείωσε ο πίνακας του ιμπρεσιονιστή ζωγράφου Κλωντ Μονέ «Θημωνιά στο σούρουπο». Ένας ανώνυμος συλλέκτης αγόρασε την ελαιογραφία από την εταιρεία Σόθμπις στη Νέα Υόρκη για 110,7 εκατομμύρια δολάρια.   Το 2019 δεν υπήρξε κανένα άλλο έργο τέχνης που να πουλήθηκε παγκοσμίως για τόσα εκατομμύρια, αναφέρει η εταιρεία Άρτνετ AG, πάροχος υπηρεσιών διαδικτύου για την αγορά έργων τέχνης. Τα προηγούμενα χρόνια καταβλήθηκαν ακόμα πιο υπέρογκα ποσά για εντυπωσιακά έργα τέχνης – μέχρι και το μυθικό ποσό των 450 εκατομμυρίων δολαρίων το Νοέμβριο του 2017 για το "Σωτήρα του Κόσμου" του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Αυτό το αστρονομικό ποσό έκανε το έργο του Ιταλού ζωγράφου το πιο ακριβό έργο τέχνης που πουλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία.     16.5.2019 Το «Rabbit» του Jeff Koons έσπασε ρεκόρ - Το πιο ακριβό έργο από εν ζωή καλλιτέχνη   
Γιατί προτιμώνται τα έργα νεότερης εποχής  
Πολύ υψηλές τιμές πετυχαίνει και η σύγχρονη τέχνη. Αυτό αποδεικνύει η φετινή λίστα με τις δέκα ακριβότερες δημοπρασίες. Το δεύτερο σε ύψος τιμής έργο τέχνης είναι ένα γλυπτό του Αμερικανού καλλιτέχνη Τζεφ Κουνς, το οποίο πουλήθηκε για πάνω από 91 εκατομμύρια δολάρια. Το έργο από χάλυβα με τον τίτλο «Κουνέλι» χρονολογείται το 1986 και θεωρείται σήμερα το ακριβότερο έργο καλλιτέχνη εν ζωή που τέθηκε σε πλειστηριασμό.  
Οι εμπειρογνώμονες της εταιρείας Άρτνετ παρατήρησαν ότι «η μεγαλύτερη τάση που παρατηρείται εδώ και αρκετά χρόνια είναι η προτίμηση νεότερων έργων». Επτά στους δέκα καλλιτέχνες της φετινής λίστας με τις ακριβότερες δημοπρασίες ανήκουν κατά κανόνα είτε στη μεταπολεμική είτε στη σύγχρονη τέχνη. Τα υψηλότερα ποσά καταβλήθηκαν για πίνακες του αμερικανού ζωγράφου Ρ. Ράουσενμπεργκ (88,8 εκατ.), του Ά. Γουόρχολ (50 εκατ.), του βρετανού ζωγράφου Φ. Μπέικον (50 εκατ.), και του αμερικανού Μ. Ρόθκο (50 εκατ.).   Ο Χάινριχ Γκραφ από τον οίκο δημοπρασιών Σόθμπις της Γερμανίας αναφέρει ότι πολλοί συλλέκτες προτιμούν τη σύγχρονη τέχνη «επειδή είναι η τέχνη της γενιάς τους». Μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου η εταιρεία Σόθμπις έκανε φέτος τζίρο συνολικά 2,37 δισεκατομμύρια δολάρια με ιμπρεσιονιστές, μοντέρνους και σύγχρονους καλλιτέχνες. Η ζήτηση κοσμημάτων και ρολογιών χεριού είναι επίσης σταθερή.  
Μ. Ρόθκο
Οι αγοραστές των έργων τέχνης  
«Η ομάδα των αγοραστών είναι εξαιρετικά πολύπλοκη» ανέφερε ο οίκος δημοπρασιών έργων τέχνης Φαν Χαμ που βρίσκεται στην Κολωνία. «Υπάρχουν περιστασιακοί αγοραστές, λάτρεις της τέχνης, κερδοσκόποι, έμποροι αλλά και μουσεία, κι όλοι αυτοί διεσπαρμένοι σε όλον τον κόσμο» εξήγησε ο ιδιοκτήτης Μάρκους Άιζενμπαϊς.   Για τους φιλόδοξους νέους καλλιτέχνες παρατηρείται μια ξεκάθαρη μεταστροφή προς την αναπαραστατική ζωγραφική, ειδικά για ζητήματα εθνικής, πολιτιστικής ή έμφυλης ταυτότητας. Ο οίκος δημοπρασιών Κέτερερ στο Μόναχο ενδιαφέρεται περισσότερο για τις γυναίκες στην τέχνη και την αυξημένη εκτίμηση των έργων τους. Η πολιτική χαμηλών ή αρνητικών επιτοκίων αφήνει πίσω της ίχνη. «Τα χρήματα υπάρχουν και η αγοραστική ετοιμότητα είναι μεγάλη» λένε οι ειδικοί. Όμως πολλοί δυνητικοί αγοραστές έκαναν πίσω σε δημοπρασίες τέχνης. Όπως αναφέρει ο Ρόμπερτ Κέτερερ: «Τα πιο θαυμάσια έργα τέχνης δεν μπαίνουν στην αγορά επειδή οι ιδιοκτήτες λένε "θα ήθελα αλλά τι να κάνω μετά με τα χρήματα;"».  
Με πληροφορίες από Deutsche Welle

Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2019

Μοναδική η Συλλογή έργων Τέχνης της Interamerican


Με σημαντική προσέλευση επισκεπτών, οργανώθηκαν την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου τα εγκαίνια της έκθεσης έργων Τέχνης της Συλλογής Interamerican, στον εκθεσιακό χώρο Αμαλίας 36, στο Σύνταγμα.
Στην έκθεση, που είχε διάρκεια μέχρι και τις 24 Νοεμβρίου, παρουσιάστηκαν 46, συνολικά έργα που συναποτελούν τη Συλλογή - 40 ζωγραφικά, 3 επιτοίχιες κατασκευές και 3 περίοπτα (γλυπτά). Η Συλλογή της εταιρείας περιλαμβάνεται μεταξύ των τριών πιο αναπτυγμένων που ανήκουν σε ιδιωτικές επιχειρήσεις που λειτουργούν στην Ελλάδα.
Ο Γιάννης Καντώρος, διευθύνων σύμβουλος και ο Γιάννης Ρούντος, διευθυντής εταιρικών σχέσεων και υπευθυνότητας της Interamerican , ανάμεσα σε δημιουργούς των οποίων έργα περιλαμβάνονται στη Συλλογή: στο στιγμιότυπο οι Αχιλλέας Πιστώνης, Φοίβος Κυπραίος, Κυριάκος Μορταράκος, Ανδρέας Δεβετζής, Ελένη Κυπραίου, Ρένα Κανά, Χρύσα Βέργη, Παύλος Σάμιος, Λέων, Μιχαήλ, Δημήτρης Κούκος.
Με αφετηρία τον εκπρόσωπο της γενιάς του ’30, Σπύρο Βασιλείου, ακολουθώντας τους αμφισβητίες ανατρεπτικούς όπως ο Κωνσταντίνος Ξενάκης, η Συλλογή διατρέχει την πρωτοπορία με την  Άσπα Στασινοπούλου και την Έρση  Χατζηαργυρού, τον αφαιρετικό εξπρεσιονισμό με τον Κώστα Πανιάρα, τον σουρεαλισμό με τον Σαράντη Καραβούζη και  ολοκληρώνεται με τους χειρονομιακούς  της γενιάς του ’90 και τους γκραφιτάδες του 2000, τους  ζωγράφους «του δρόμου». Με τα γλυπτά, συμπληρώνεται η εικαστική εικόνα που κτίζεται με τη Συλλογή, ενδεικτική  παρουσίασης έργων και περιόδων εύρους μιας 50ετίας - όσα είναι και τα χρόνια της Interamerican έως σήμερα (1969-2019).
H Συλλογή δημιουργήθηκε σταδιακά, από το 2012, με την προσωπική φροντίδα και αναζήτηση του Γιάννη Ρούντου, επικεφαλής των εταιρικών σχέσεων και της υπευθυνότητας του ομίλου, τομέα που εστιάζει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και στις περιοχές του Πολιτισμού, των Γραμμάτων και των Τεχνών. Η υποστήριξη του εγχειρήματος ήταν θερμή από την ηγεσία της INTERAMERICAN - αρχικά από τον Γιώργο Κώτσαλο και στη συνέχεια από τον Γιάννη Καντώρο, σημερινό διευθύνοντα σύμβουλο. «Η Συλλογή μας υπογραμμίζει τη διαφορετικότητά μας και την ανοικτή αντίληψη που έχουμε για την ποιότητα ζωής και στους χώρους εργασίας. Όπως η Ασφάλεια, έτσι και οι Τέχνες δεν είναι πολυτέλεια, αποτελούν ανάγκη με ζωτική σημασία και αξία, για μια καλύτερη ζωή» υπογραμμίζει ο επικεφαλής του οργανισμού.
Η έκθεση συμπληρώθηκε με ένα εξαιρετικό Λεύκωμα παρουσίασης των έργων και των δημιουργών. Σε εισαγωγικό κείμενο της έκδοσης ο Γιάννης Ρούντος, μεταξύ άλλων, παρατηρεί για την ενσωμάτωση της Συλλογής στην καθημερινότητα των εργαζομένων: «Μέσα στη σπείρα μιας διαρκούς αλληλεπίδρασης με ό,τι μας περιβάλλει, η Τέχνη έχει το μερίδιό της στη ζωή μας. Μια ενδιαφέρουσα άσκηση στον εναλλακτικό δρόμο μιας ανάλογης, ευρύτερης εμπειρίας, είναι να επιζητούμε τη διεύρυνση του οπτικού πεδίου μας μέσα στον χωροχρόνο της εργασίας. Να ενεργοποιούμε αδρανείς ή νέες προσλαμβάνουσες και να ανοίγουμε περισσότερο το παράθυρο της ψυχής και του νου. Να περιβάλλουμε συνεχώς την επαγγελματική ενασχόλησή μας με εξωγενή ερεθίσματα, δημιουργώντας συνάψεις που ευνοούν την οξυγόνωση του ενδιαφέροντός μας για το όλον - γεγονός που μάς κάνει σοφότερους, επιδρώντας ευεργετικά στην εργασιακή και την επιχειρηματική υγεία μας»

 
Copyright © 2014 AthensIn. Designed by OddThemes