ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2018

Έκθεση Σύγχρονης Τέχνης Gartner – Ζολωτάκης Στη Βιέννη

7 Δεκεμβρίου 2018 – 17 Ιανουαρίου 2019

Joachim Lothar Gartner
Ο Joachim Lothar Gartner ανέπτυξε μια γραφιστική γλώσσα που του επέτρεψε να δημιουργεί έργα κινούμενα μεταξύ ζωγραφικής, ανάγλυφου και γραφιστικών. Δημιουργεί εικόνες που, από την μία μεριά, περιορίζονται στην επιλεγμένη μορφή, και, από την άλλη, υπερβαίνουν δομικά το σύνορο του φορέα της εικόνας. Φαίνεται να αναζητεί να απομονώσει μικρότερα στοιχεία από μια μεγαλύτερη και ατέρμονη εικόνα. Με πολύ λίγες αλλά ακριβείς γραμμές και χώρους καταφέρνει να δημιουργεί ένταση και διάλογο μεταξύ των εσωτερικών στοιχείων που εισάγει, του πρώτου επίπεδου και του βάθους των έργων του. Η οπτική αντίληψη κινείται μεταξύ του δισδιάστατου και τρισδιάστατου, και εστιάζει στο φαινόμενο του εικονικού χώρου. 


Αποστόλης Ζολωτάκης

Ο Αποστόλης Ζολωτάκης, σε αυτή την σειρά έργων, επέλεξε να διερευνήσει την διαδραστικότητα μεταξύ φωτογραφίας και ζωγραφικής. Στους πίνακες επεξεργάστηκε παραστατικές φωτογραφικές εικόνες: αρχαιοπρεπή ιταλικά αστικά τοπία. Οι φωτογραφίες προέρχονται από αρνητικά μεγάλου μεγέθους σε γυαλί, όπως χρησιμοποιήθηκαν στο πρώιμο στάδιο της φωτογραφικής τέχνης. Στις εικόνες επέδρασε ο χρόνος αφήνοντας στην επιφάνεια μούχλα και υγρασία. Ο Ζολωτάκης τις επεξεργάστηκε με υπολογιστή δημιουργώντας μια νέα «ψηφιακή» φθορά. Το αποτέλεσμα εκτυπώθηκε πάνω στον καμβά. Κάθε εικόνα περιέχει ένα λατρευτικό τάμα άνδρα ή γυναίκας, οι οποίοι συμβολίζουν τον ταξιδιώτη, την σιωπηλή μνήμη, το Προσκύνημα. Στο τελικό στάδιο χρησιμοποίησε ακρυλικές χρωστικές ουσίες, γραφίτη και λακ.
Ο εικαστικός οδηγεί τον παρατηρητή σε διεργασίες μεταμόρφωσης, επιτρέποντας στις δημιουργίες του να εναλλάσσονται μεταξύ τάξης και χάους. Διερευνά την ψηφιακή εικόνα, εστιάζοντας στα δομικά της στοιχεία: τις ψηφίδες (dots). Οι συνθέσεις του μας προκαλούν να απορροφηθούμε σε αυτές και να εξερευνήσουμε την διάρθρωσή τους, αναρωτώμενοι αν είμαστε μάρτυρες μιας στιγμής δόμησης ή αποδόμησης.

Lichtraum 1
Heinrichsgasse 2
1010 Vienna
Visiting hours: Monday-Friday 09:00 - 15:00 hrs
Saturday & Sunday: Closed
T: +43 5333 121

«Ποιος θα με αγαπήσει τώρα;» στο Γαλλικό Ινστιτούτο της Αθήνας

Το CineDoc συνεχίζει τις προβολές του στο Γαλλικό Ινστιτούτο της Αθήνας (Σίνα 31, Κολωνάκι) με την ταινία «Ποιος θα με αγαπήσει τώρα;», στις 12 Δεκεμβρίου, των αδελφών Χέιμαν από το Ισραήλ.
Μάλιστα, ο ένας εκ των δύο, ο βραβευμένος ντοκιμαντερίστας Τόμερ Χέιμαν, θα παραδώσει «μάστερκλας» στις 16 Δεκεμβρίου στις 6 το απόγευμα, με τίτλο «Πώς να χτίσετε σχέση με τον χαρακτήρα της ταινίας σας», στο Ωδείο Αθηνών, αίθουσα Άρης Γαρουφάλης [Βασ. Γεωργίου Β' 17-19].
Η συγκινητική ταινία «Ποιος θα με αγαπήσει τώρα;» (2016), που προβάλλεται σε συνεργασία με το Κέντρο Ζωής, έχει κερδίσει το βραβείο κοινού στο Φεστιβάλ του Βερολίνου. Χειρίζεται με ευαισθησία την ιστορία του οροθετικού, πρώην αλεξιπτωτιστή τού ισραηλινού στρατού Σαρ, ο οποίος εκδιώχθηκε από το «κιμπούτς» όπου ζούσε, μετά την αποκάλυψη ότι είναι ομοφυλόφιλος.
Ζώντας με HIV τα τελευταία 17 χρόνια στο Λονδίνο, κρατάει την οικογένειά του σε απόσταση και περνάει τον χρόνο του σε πρόβες και παραστάσεις με την London Gay Men's Chorus, της οποίας είναι υπερήφανο μέλος. Καθώς ο καιρός περνάει, όμως, νιώθει ολοένα και περισσότερο την ανάγκη να γυρίσει πίσω στις ρίζες και τον τόπο του.
Με αφορμή την ιστορία του Σαρ, τα αδέρφια Χέιμαν, γνωστοί από την προηγούμενη ταινία τους, «Mr Gaga», ισορροπούν επιδέξια μεταξύ ευφορίας -οι σκηνές πρόβας με την χορωδία είναι πραγματικά απολαυστικές- και συγκίνησης, για να διηγηθούν μια ιστορία για την αποδοχή, την αγάπη που υπερβαίνει τις προκαταλήψεις και τις οικογένειες, όχι μόνο τις βιολογικές αλλά κι εκείνες που διαλέγει καθένας για τον εαυτό του.

Το «μάστερκλας» του Τόμερ Χέιμαν, διοργανώνεται σε συνεργασία του Cinedoc με την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος της Ακαδημίας, Film Factory, που πραγματοποιείται φέτος τον Δεκέμβριο για έβδομη χρονιά, με την υποστήριξη της Πρεσβείας του Ισραήλ. Η συμμετοχή είναι ελεύθερη.

Ευρωπαϊκή διάκριση για το «Enough» της Άννα Μάντζαρη

Η ταινία της Άννας Μάντζαρη, «Enough» -που εξιστορεί, καυστικά, καθημερινές στιγμές της ζωής στο Λονδίνο, απέσπασε το βραβείο καλύτερης ευρωπαϊκής σπουδαστικής ταινίας μικρού μήκους στα Emile Awards. Η ταινία «Enough», με 11 πλέον βραβεία στο ενεργητικό της, αποτελεί μία ακόμα απόδειξη του ταλέντου που διαθέτει η Ελλάδα στον τομέα των κινουμένων σχεδίων.
Στα Emile Awards υποψήφια ήταν, επίσης, η μεγάλου μήκους ταινία «The Ox» του Γιώργου Νικόπουλου, στην κατηγορία «μουσική».
Η τελετή απονομής των Ευρωπαϊκών Βραβείων της Τέχνης της Εμψύχωσης (Animation) γνωστά ως Emile Awards πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 8 Δεκεμβρίου, στον πολιτιστικό χώρο Le Nouveau Siècle, κοντά στο ιστορικό κέντρο της πόλης Λιλ στη Γαλλία.
Πρόκειται για έναν σημαντικό θεσμό για τους Ευρωπαίους δημιουργούς κινουμένων σχεδίων αφού σηματοδοτεί την ανάδειξη της αριστείας σε μια σειρά επαγγελματικών κατηγοριών όπως σκηνοθεσίας, σεναριογραφίας, μουσικής στα κινούμενα σχέδια.
Τα Emile Awards, όπως και πέρυσι που ήταν η πρώτη χρονιά της διοργάνωσής τους, υποστήριξε το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης.
Αμέσως μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, ο υφυπουργός ΨΗΠΤΕ, Λευτέρης Κρέτσος δήλωσε: «Θα ήθελα να δώσω συγχαρητήρια και στους δύο δημιουργούς γιατί είναι πραγματικά κατόρθωμα να βρίσκονται δύο ελληνικές ταινίες στο ευρωπαϊκό πάνθεον δημιουργών κινουμένων σχεδίων.
Η Ελλάδα έχει αποδείξει ότι διαθέτει πολύ ταλαντούχους δημιουργούς, οι οποίοι έχουν όραμα, έχουν το πείσμα να διακριθούν και τα καταφέρνουν και εμείς θα συνεχίσουμε να στεκόμαστε δίπλα τους, αρωγοί στην προσπάθειά τους». Εκ μέρους του κ. Κρέτσου, το βραβείο στην Άννα Μάντζαρη απένειμε η Ντίνα Πανέτη, διευθύντρια του Γραφείου Τύπου Εξωτερικού στο Παρίσι.
Έχοντας δύο ελληνικές υποψηφιότητες, τα φετινά βραβεία είχαν έντονη ελληνική απόχρωση, με τον παρουσιαστή Κριστόφ Ερμπές να δημιουργεί με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο μια γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ Αθήνας και Λιλ.


Η ατομική έκθεση της Τάνιας Δρογώση με τίτλο «Ατάκτως ερριμμένα» στην αίθουσα ΠΕΡΙΤΕΧΝΩΝ Καρτέρης

Εγκαινιάζεται την Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου και ώρα 19.30 στην αίθουσα  ΠΕΡΙΤΕΧΝΩΝ Καρτέρης η ατομική έκθεση της Τάνιας Δρογώση με τίτλο «Ατάκτως ερριμμένα».

Θα παρουσιαστούν έργα μεγάλων μεσαίων και μικρών διαστάσεων δουλεμένα με ακρυλικά και μικτές τεχνικές σε καμβά.

Αποσπάσματα από το κείμενο του καταλόγου
...Τα συμπτωματικά και τα ασύμπτωτα στοιχεία στα έργα αυτά, μαζί με τα ορατά και τα αθέατα, αντιστοιχούν στον διάλογο που υπάρχει ανάμεσα στην συνείδηση και στο ασυνείδητο, στην ατομικότητα και στην ομαδικότητα, στο παρελθόν και στο παρόν, στον μύθο και στην ιστορία. Γιατί είναι βέβαιο πως η Τάνια Δρογώση, χρησιμοποιώντας την ρεαλιστική γραφή συνδυασμένη με την εξπρεσσιονιστική χειρονομία και τον χρωματικά αντιστικτικό διάλογο ανάμεσα στα ψυχρά και στα θερμά «φώτα» του ιμπρεσσιονισμού, δεν κάνει τίποτε άλλο στην αλληγορική και συμβολική της κατ’ ουσίαν γλώσσα, από το να ενυδατώνει και να ζωογονεί την χοϊκότητα κι ευθρυπτότητα των αντικειμένων, που λειψά κι αντιστεκόμενα εκείνα στη φθορά και άλλοτε αφημένα στην τύχη τους, προκαλούν σαν τα επίμονα ερωτηματικά τον διαβάτη. Έλκουν, με άλλα λόγια, την στιγμιαία προσοχή του, μέσα από τις ασυνέχειές τους και τις «ανακοπές» που έχει το κάθε τους σενάριο ιστορίας υποστεί κατά το διάβα του χρόνου, όπως φαίνεται στην πραγματικότητα, που ορίζει αυτή η φύση, όσο και η ίδια η ανακοπτόμενη «συνοχή» που αφορά την πλοκή της κάθε επιμέρους αφήγησης.
Κορμοί δέντρων και γκριζωπά κλαδιά, σχηματίζουν ένα παράδοξο και τρισδιάστατο «αλφάβητο» με ιερογλυφικά, (αν θεωρήσει κανείς ότι τα βλέπουμε τα «αντικείμενα» αυτά και σαν φόρμες), παραμερίζοντας προς στιγμήν τις επιζητούμενες κι αλλοτινές σημασίες τους. Αλλού πάλι, αυτά θυμίζουν συλλαβές που ανιχνεύουν ξεχασμένα κομμάτια και νοήματα, φθαρμένα πια κι ερχόμενα από εκείνο θαρρείς το υφαντό απαντοχής της Πηνελόπης, με ξεραμένα παραδίπλα χόρτα και πέτρες αφημένες στη μοναξιά τους. Ανάμεσα, αντικρίζει κανείς σβώλους χώματος, τέφρας κι αποτσίγαρα, κιτρινισμένα φύλλα και κάποια ορφανά υπολείμματα από μια παλιότερη ζωή ή κάποιο τυχαίο και μοιραίο πέρασμα ανθρώπου, όπως είναι ένα ξεχαρβαλωμένο παπούτσι, άχρηστα και παραπεταμένα αντικείμενα αφημένα στην τύχη τους, σπασμένα και λησμονημένα, καθώς ένα μικρό δοχείο με νερό της βροχής. Ξάφνου το βλέμμα αγκιστρώνεται σε κομμάτι από σκοινί, έπειτα εμφανίζονται περιστασιακά ξύλα και λιθαράκια ατάκτως ερριμμένα να θυμίζουν το ανάλογο απόφθεγμα του Ξενοφώντα. Κι όλα, παρουσιασμένα μέσα από τα χρώματα και κυρίως μέσα από τις τονικότητες και την κρυμμένη χαρμολύπη της ώχρας, του ξεπλυμένου γαλάζιου, του ρόδινου της αυγής κι ενός πνιγμένου καημού, έρχονται στα έργα αυτά να συναντήσουν την όμπρα της αποδρομής ή το μενεξεδί του νοσταλγικού απογεύματος, αλλά και των κοκκινωπών αποχρώσεων που σαν μακρινές αναπολήσεις κι ανεξίτηλες μνήμες διαπλέκουν, καθώς διάτρητη θαρρείς δαντέλα, την υφή τους μέσα από τους υπόλευκους τόνους και τα σταχτιά ημιτόνια της απουσίας.

Αθηνά Σχινά
Ιστορικός Τέχνης & Θεωρίας του Πολιτισμού

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η Τάνια Δρογώση γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε fashion design στη Σχολή Βελουδάκη. Δημιούργησε το δικό της atelier στο χώρο της μόδας, όπου διακρίθηκε σε διάφορους διαγωνισμούς. Πήρε το πρώτο βραβείο στον Πανελλήνιο διαγωνισμό της TEXTILIA στην ΔΕΘ, το δεύτερο βραβείο πλεκτού και έπαινο για τον σχεδιασμό υφάσματος.
Παρακολούθησε μαθήματα ελεύθερου σχεδίου και ζωγραφικής στο εργαστήριο της Ειρήνης Κουτρίδου, μαθήματα χαρακτικής στο “ΚΕΝΤΡΟ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ” με δασκάλους τη Δήμητρα Σιατερλή και τον Pino Pandolfini. Επίσης παρακολούθησε μαθήματα ζωφραφικής με την εικαστικό Ράνια Καπελιάρη. Έργα της βρίσκονται σε ιδωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Ζεί κι εργάζεται στην Αθήνα.

ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: 
ΤΡΙΤΗ – ΠΕΜΠΤΗ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11.00 – 20.00
ΤΕΤΑΡΤΗ - ΣΑΒΒΑΤΟ 11.00 – 14.30
ΚΥΡΙΑΚΗ-ΔΕΥΤΕΡΑ ΚΛΕΙΣΤΑ

Εγκαίνια: ΠΕΜΠΤΗ  13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2018, ώρα: 19:30
Διάρκεια: 13 Δεκεμβρίου 2018 έως 12 Ιανουαρίου 2019

GALLERY ΠΕΡΙΤΕΧΝΩΝ ΚΑΡΤΕΡΗΣ,
Ηροδότου 5 Κολωνάκι
Τηλ. (+30) 210 8239465 – Fax (+30) 210 8820655
peritechnon@yahoo.gr    |  www.peri-technon.com   | 
facebook peritechnon karteris

youtube peritechnon karteris  |  instagram peritechnon karteris

Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2018

Οι New Order έρχονται στην Αθήνα για μια ξεχωριστή συναυλία

Μια από τις πιο επιδραστικές μπάντες στην ιστορία της pop / rock μουσικής, οι περίφημοι New Order θα βρεθούν στην πλατεία Νερού, την Κυριακή 16 Ιουνίου, σε μια βραδιά γεμάτη με τα διαχρονικά και αγαπημένα τραγούδια της απίστευτης πορείας τους.
Προερχόμενοι από τις στάχτες των μοναδικών Joy Division, οι πάντα αινιγματικοί New Order κατόρθωσαν να μετατρέψουν την οδύνη από την απώλεια του μοναδικού Ian Curtis σε αληθινό θρίαμβο. Πραγματικά, αποτελούν μία σπάνια περίπτωση όπου στην ουσία οι ίδιοι άνθρωποι κατάφεραν να σημαδέψουν τη σύγχρονη μουσική εις διπλούν.
Από τη μία, η βαριά κληρονομιά των θρυλικών Joy Division, ενός βραχύβιου συγκροτήματος που ακόμα και σήμερα αποτελεί αντικείμενο λατρείας για αμέτρητους φίλους της post–punk / dark wave σκηνής -και όχι μόνο- ανά τον κόσμο, επηρεάζοντας χιλιάδες άλλες μπάντες μέσα στα χρόνια, και από την άλλη η μετεξέλιξή τους σε New Order, η στροφή στον ηλεκτρονικό ήχο και η επίδρασή τους στις επόμενες γενιές μουσικών και ακροατών, καθιστούν τη μπάντα από το Μάντσεστερ ως ένα από τα ονόματα που έχουν καθορίσει την πορεία της παγκόσμιας μουσικής σκηνής όσο ελάχιστοι.
Από το μοναδικό - σκοτεινό και ταυτόχρονα απίστευτα ρυθμικό «Blue Monday», που έχει χαρακτηρίσει τον ηλεκτρονικό χορευτικό ήχο περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο, εδώ και τέσσερις δεκαετίες, μέχρι το απόλυτο pop διαμάντι, «True Faith», οι New Order μεγαλούργησαν δίνοντας στη σύγχρονη μουσική τη δική τους, πάντα μελαγχολική και ιδιαίτερη, απόχρωση.
 «Temptation», «Everything‘s Gone Green», «Your Silent Face», «Age Of Consent», «Thieves Like Us», «The Perfect Kiss», «Subculture», «Bizarre Love Triangle», «Regret», «Singularity», «Tutti Frutti» είναι μόνο μερικά ακόμα από τα υπέροχα τραγούδια που έχουν γράψει μέσα στα χρόνια και που, μαζί με πολλά ακόμα, στέκουν δίπλα στα αθάνατα τραγούδια των Joy Division, μερικά εκ των οποίων θα ακούσουμε ζωντανά το βράδυ της 16ης Ιουνίου, στην πλατεία Νερού: «Love Will Tear Us Apart», «Transmission», «Disorder», «Atmosphere», «Decades» κ.ά.

Η προπώληση θα ξεκινήσει την Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου, στις 11 το πρωί, προς 38 ευρώ (μονό) και 70 ευρώ (διπλό), και για περιορισμένο αριθμό εισιτηρίων. Οι επόμενες φάσεις της προπώλησης θα ανακοινωθούν στην πορεία.
Επίσης, θα διατεθεί περιορισμένος αριθμός VIP εισιτηρίων με αρχική τιμή στα 80 ευρώ και για περιορισμένο αριθμό εισιτηρίων. Μετά την εξάντλησή τους, η τιμή θα διαμορφωθεί στα 100 ευρώ.
Διάθεση εισιτήριων
Τηλεφωνικά στο 11876
Online / www.viva.gr / https://releaseathens.gr/tickets/

Φυσικά σημεία / στα καταστήματα Reload, Seven Spots, Καταστήματα Wind, Ευριπίδης, στον πολυχώρο Yoleni's (Σόλωνος 9, καθημερινά 8:00-00:00, Σάββατο 9:00-00:00, Κυριακή 10:00-20:00), στο Viva Kiosk Συντάγματος (Πλ. Συντάγματος 4, καθημερινά 9:00-21:00) και στο Viva Spot Τεχνόπολης (μέσα στον χώρο της Τεχνόπολης, είσοδος από οδό Περσεφόνης, Δευτ-Σαβ 11:00-19:00).

Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2018

Δημοπρασία κυπριακών και ελλαδικών έργων τέχνης

«Το Μυστικό» του εξαιρετικά δημοφιλούς Αδαμάντιου Διαμαντή αναμένεται ότι θα ηγηθεί της 25ης δημοπρασίας του Οίκου Ψαθάρη, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου, στις 7 το απόγευμα, στο ξενοδοχείο Χίλτον στη Λευκωσία.
Ο Διαμαντής είναι από τους γνωστότερους Κύπριους ζωγράφους στον ελληνικό χώρο. Η μοναδικότητα τού συγκεκριμένου έργου έγκειται στον διάλογο ανάμεσα στην παραδοσιακή ζωγραφική και την πρωτοπορία του 20ού αιώνα, επιδράσεις της οποίας ανιχνεύονται στο έργο. «Το Μυστικό» έχει εκτιμηθεί στις 23.000 - 28.000 ευρώ και είναι το έργο με την ακριβότερη τιμή εκτίμησης της φθινοπωρινής δημοπρασίας του Οίκου.
Ο Αδαμάντιος Διαμαντής (1900 - 1994) θεωρείται ένας από τους «ιστορικούς» της αγροτικής Κύπρου, την οποία ύμνησε στον εμβληματικό του πίνακα «Ο Κόσμος της Κύπρου». Σπούδασε ζωγραφική στο Λονδίνο στις αρχές του 20ού αιώνα. Στην εξαιρετικά δραστήρια πορεία του παρέμεινε πιστός στην τοπιογραφία και γενικότερα στην  παραστατική ζωγραφική, αντλώντας τα θέματά του από την αγροτική ζωή. Εντούτοις, όπως αποκαλύπτεται στο «Μυστικό», δεν έμεινε ανεπηρέαστος από τα κινήματα και τις επιρροές του ευρωπαϊκού μοντερνισμού. Στο «Μυστικό», η γλυπτική στρογγυλότητα του Henry Moore είναι φανερή  στη σκυμμένη μορφή ενώ το παράθυρο στο φόντο εύκολα παραπέμπει στον Magritte. Αυτός ο διάλογος ανάμεσα στην ευρωπαϊκή πρωτοπορία και την παραδοσιακή ζωγραφική συντελεί στην μοναδικότητα του έργου.
Σε δήλωσή του στη «Ν», ο διευθύνοντας σύμβουλος του Οίκου, Νίκος Ψαθάρης, ανέφερε ότι «Το Μυστικό» είναι ένα από τα διαμάντια της ελληνικής ζωγραφικής. «Το έργο αποδίδει την πολυπλοκότητα της σχέσης ανάμεσα στην παραδοσιακή ζωγραφική και τα κινήματα του 20ού αιώνα» σημείωσε.
Αντίθετα με την ελλαδική ζωγραφική, η οποία εν πολλοίς άντλησε τους αρχικούς προβληματισμούς της από τον γερμανικό ακαδημαϊσμό, η κυπριακή ζωγραφική, στην εξέλιξή της, επηρεάστηκε κυρίως από την ευρωπαϊκή πρωτοπορία και την μοντέρνα ζωγραφική.
Κορυφαία έργα
Το βράδυ της 5ης Δεκεμβρίου θα δημοπρατηθούν 128 εκθέματα από τα οποία 117 είναι πίνακες, σχέδια, υδατογραφίες, χαρακτικά και γλυπτά. Η συλλογή περιλαμβάνει έργα κορυφαίων Ελλαδιτών και Κυπρίων ζωγράφων ανάμεσα στους οποίους οι Γιάννης Γαΐτης,  Γιώργος Δέρπαπας,  Επαμεινώνδας Θωμόπουλος,  Χριστόφορος Σάββα,  Πολύκλειτος Ρέγκος,  Έλλη Μιτζή,  Καίτη Φασουλιώτου Στεφανίδου, Αιμίλιος Προσαλέντης, Δημήτρης Μυταράς, Σπύρος Βασιλείου, Γιώργος Γουναρόπουλος.
Τα υπόλοιπα εκθέματα περιλαμβάνουν στη πλειονότητά τους χάρτες της Κύπρου του 15ου και 16ου αιώνα.  Όλα τα εκθέματα θα παρουσιαστούν στο ξενοδοχείο Χίλτον στη Λευκωσία από τις 3 έως τις 5 Δεκεμβρίου.
Στα ακριβότερα έργα της συλλογής, περιλαμβάνονται το «Life Line» του Χριστόφορου Σάββα με τιμή εκκίνησης 19.000 - 25.000 ευρώ καθώς, επίσης, και τα έργα του Μιχαήλ Κάσιαλου «Γυναίκα Σέρνει Νήματα» και «Γυναίκα στο Δουλάππιν» -το οποίο έχει εκτιμηθεί στις 16.000 - 21.000 ευρώ. Το έργο «Σοφία Κύριλλου» και «Αίγες» του Τηλέμαχου Κάνθου που, επίσης, θεωρείται στα ακριβά αποκτήματα της συλλογής, έχει εκτιμηθεί στις 10.000 – 15.000 ευρώ.
«Από “Το Μυστικό” του Αδαμάντιου Διαμαντή μέχρι την “Πεταλούδα” του Δημήτρη Γέρου,  η τωρινή συλλογή αποτελεί μια εικαστική διείσδυση στην εξέλιξη της κυπριακής και ελληνικής ζωγραφικής και τις επιδράσεις που δέχτηκε από τα πρωτοποριακά κινήματα του 20ού αιώνα», ανέφερε ο Νίκος Ψαθάρης.


Ο Γιώργος Λάνθιμος έκανε νέο ρεκόρ στα ανεξάρτητα βρετανικά βραβεία

Ασυγκράτητος αποδείχθηκε ο ταλαντούχος σκηνοθέτης Γιώργος Λάνθιμος και το «The Favourite» στα βρετανικά ανεξάρτητα κινηματογραφικά βραβεία (British Independent Film Awards), δημιουργώντας ρεκόρ στην ιστορία του θεσμού αποσπώντας την πρωτιά σε δέκα κατηγορίες.

Με 13 υποψηφιότητες, η τελευταία δημιουργία του πολυβραβευμένου Έλληνα σκηνοθέτη ήταν έτσι κι αλλιώς το φαβορί στα φετινά βρετανικά ανεξάρτητα βραβεία, κερδίζοντας τελικά δέκα τον αριθμό, ανάμεσά τους και αυτά της Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Καλύτερου Σεναρίου, Α' Γυναικείου Ρόλου για την Ολίβια Κόλμαν, Β' Γυναικείου Ρόλου για την Ρέιτσελ Βάις.

Σε προηγούμενη απονομή για τα τεχνικά βραβεία, η ταινία είχε αποσπάσει τα βραβεία Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, Κομμώσεων και Μακιγιάζ, Κάστινγκ, Κοστουμιών και Φωτογραφίας.
Η υπόθεση του έργου εξελίσσεται στις αρχές του 18ου αιώνα, με την Αγγλία να βρίσκεται σε πόλεμο με τους Γάλλους. Σε κάθε περίπτωση, οι αγώνες πάπιας και η κατανάλωση ανανά παραμένουν δημοφιλή «σπορ» ανάμεσα στους γαλαζοαίματους.

Η εύθραυστη βασίλισσα Αν καταλαμβάνει τον θρόνο και η στενή της φίλη Σάρα κυβερνά τη χώρα στη θέση της, ενώ ταυτόχρονα φροντίζει για την υγεία της Αν. Όταν μια νέα υπηρέτρια, η Αμπιγκέιλ, φτάνει στο παλάτι, γίνεται αμέσως η αγαπημένη της Σάρα. Η Σάρα την παίρνει υπό την προστασία της και η Αμπιγκέιλ βρίσκει μια ευκαιρία να επιστρέψει στις αριστοκρατικές της ρίζες. Καθώς οι τακτικές του πολέμου καταναλώνουν όλο τον χρόνο της Σάρα, η Αμπιγκέιλ παίρνει τη θέση της Σάρα ως η πιο στενή φίλη της βασίλισσας. Η φιλία τους της δίνει την ευκαιρία να κάνει πραγματικότητα τις φιλοδοξίες της και δεν θα αφήσει καμία γυναίκα, κανέναν άντρα και καμία πολιτική να σταθούν εμπόδιο στον δρόμο της.

Στα βραβεία διακρίθηκαν, επίσης, ο Τζο Κόουλ στον Α' Ανδρικό Ρόλο για την ερμηνεία του στο «Προσευχήσου Πριν Πεθάνεις», ο Αλεσάντρο Νιβόλα στον Β' Ανδρικό ρόλο για την ερμηνεία του στην «Ανυπακοή», ο Τζόνι Γκρίνγουντ για τη μουσική του «Δεν Ήσουν Ποτέ Εδώ» της Λιν Ράμσεϊ, το μοντάζ του «Μια Αμερικάνικη Ληστεία» και το «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν που απέσπασε το βραβείο Διεθνούς Ταινίας.

Τα βραβεία αναλυτικά

Καλύτερη βρετανική ταινία
«The Favourite»
Σκηνοθεσία
Γιώργος Λάνθιμος - «The Favourite»

Α’ γυναικείος ρόλος
Ολίβια Κόλμαν - «The Favourite»


Α’ ανδρικός ρόλος
Τζο Κόουλ - «A prayer before dawn»

Β’ γυναικείος ρόλος
Ρέιτσελ Βάις - «The Favourite»

Β’ ανδρικός ρόλος
Αλεσάντρο Νίβολα - «Disobedience»

Σενάριο
Ντέμπορα Ντέιβις/Τόνι ΜακΝαμάρα - «The Favourite»

Ντοκιμαντέρ
«Evelyn»

Πρωτοεμφανιζόμενος/η
Τζέσι Μπάκλεϊ - «The beast»

Πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης
Ρίτσαρντ Μπίλινγχαμ - «Ray & Liz»

Πρωτοεμφανιζόμενος σεναριογράφος
Μπαρτ Λέιτον - «American Animals»

Ξενόγλωσσο ανεξάρτητο φιλμ

«Roma» - Αλφόνσο Κουαρόν
 
Copyright © 2014 AthensIn. Designed by OddThemes