ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2022

Αγωγή στη Warner Bros από συμπαραγωγό του «Matrix»

Η συμπαραγωγός του The Matrix Resurrections, Village Roadshow Entertainment Group, κατέθεσε αγωγή κατά της Warner Bros, για παραβίαση συμβολαίου.

Η εταιρεία υποστηρίζει ότι η κίνηση του στούντιο να κυκλοφορήσει την ταινία ταυτόχρονα στο HBO Max και στους κινηματογράφους δεν συνάδει με την συμφωνία τους.

Σε αγωγή, που κατατέθηκε στο ανώτατο δικαστήριο του Λος Άντζελες τη Δευτέρα, η Village Roadshow ισχυρίστηκε επίσης ότι η Warner Bros, που ανήκει στη μονάδα AT&T Inc (TN), WarnerMedia, είχε μεταφέρει την ημερομηνία κυκλοφορίας της ταινίας στο 2021 από το 2022 για να βοηθήσει το HBO Max να προσελκύσει περισσότερους συνδρομητές.

Η αγωγή έκανε αναφορά και για άλλους κυρίαρχους τίτλους του box-office, όπως το «SpiderMan: No Way Home» που κυκλοφόρησε στα τέλη του 2021 χωρίς ταυτόχρονη κυκλοφορία σε streaming.

«Δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι αυτή η υπόθεση θα επιλυθεί υπέρ μας», δήλωσε εκπρόσωπος της Warner Bros.

Η Warner Bros είχε ανακοινώσει στα τέλη του 2020 ότι ολόκληρη η σειρά των ταινιών της για το 2021 θα ήταν διαθέσιμη στους κινηματογράφους και στο HBO Max την ίδια μέρα.

Η υπόθεση αυτή θυμίζει για μία ακόμα φορά τις αυξανόμενες εντάσεις μεταξύ των στελεχών στον τομέα της ψυχαγωγίας, καθώς οι εταιρείες πολυμέσων εντείνουν το ενδιαφέρον τους για τις πλατφόρμες ροής σε βάρος των παραδοσιακών διόδων διανομής.

Πέρυσι, η ηθοποιός Σκάρλετ Γιοχάνσον έφτασε σε δικαστική διαμάχη με την Walt Disney Co για την ταινία «Black Widow», όταν η εταιρεία διέθεσε την ταινία στη συνδρομητική της υπηρεσία Disney+ την ίδια στιγμή που παιζόταν στους κινηματογράφους.

«Αντιγόνη» του Ζαν Ανούιγ σε σκηνοθεσία Μαρίας Πρωτόπαππα

Ένα από τα σημαντικότερα κείμενα της παγκόσμιας δραματουργίας, η «Αντιγόνη» του Ζαν Ανούιγ, ανεβαίνει στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν, από τις 18 Φεβρουαρίου, σε σκηνοθεσία Μαρίας Πρωτόπαππα [Πεσμαζόγλου 5, Αθήνα].

Μετά το επιτυχημένο «Ρίτερ, Ντένε, Φος», η σκηνοθέτις προσεγγίζει ένα από τα ωραιότερα κείμενα που γράφτηκαν ποτέ για την εξουσία. Τους ρόλους του έργου ερμηνεύουν ο Χρήστος Στέργιογλου, ο Γιάννης Τσορτέκης, η Κίττυ Παϊταζόγλου, η Αντριάνα Ανδρέοβιτς, ο Δημήτρης Μαμιός, ο Δημήτρης Μαργαρίτης, η Ηλέκτρα Μπαρούτα και η Μαρία Πρωτόπαππα.

Η Αντιγόνη, ως μυθικό πρόσωπο, θέτει ένα γοητευτικό αίνιγμα ανά τους αιώνες. Τι την ωθεί να συγκρουστεί με την εξουσία; Η σύγκρουση αυτή δικαιολογεί τη θυσία της ζωής της; Υπάρχουν κάποια ελαφρυντικά στον Κρέοντα, με τον οποίο αντιπαρατίθεται;

Πρώτος ο Σοφοκλής μετέφερε τον μύθο της στη θεατρική σκηνή το 441 π.Χ. και ο Γάλλος συγγραφέας Ζαν Ανούιγ τον μετέπλασε κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Το έργο που έφερε στην Ελλάδα ο Κάρολος Κουν

Από το 1944 και μετά, οπότε και ανέβηκε πρώτη φορά η «Αντιγόνη» του Ανούιγ, έχει παρουσιαστεί σε θεατρικές σκηνές σε όλο τον κόσμο, προκαλώντας πάντα έντονες συζητήσεις. Στην Ελλάδα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1946-1947 στο Θέατρο Τέχνης, σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν, με την Έλλη Λαμπέτη στον ομώνυμο ρόλο. Έτσι, το έργο που έφερε στην Ελλάδα ο Κάρολος Κουν επιστρέφει στο θέατρο που το ανέδειξε, σηματοδοτώντας παράλληλα τα 80 χρόνια από την ίδρυση του Θεάτρου Τέχνης (1942-2022).

Ο Κρέοντας με νόμο απαγορεύει την ταφή του αδελφού της Αντιγόνης, Πολυνείκη, γιατί κινήθηκε με στρατό ενάντια στην πόλη των προγόνων του και τον αδελφό του, Ετεοκλή. Η Αντιγόνη θα εναντιωθεί σε αυτήν τη διαταγή. H Αντιγόνη αντι-μιλά στον Κρέοντα και η δύναμη της εκφοράς των λέξεων, η εν δυνάμει ικανότητά τους να διαμορφώνουν ή και να εκλαμβάνονται ως πραγματικότητες είναι η βασική διεκδίκηση αυτής της ανάγνωσης πάνω στην Αντιγόνη.

Μαρία Πρωτόπαππα: «Αξίζει τον κόπο η θυσία της Αντιγόνης;»

Με αφορμή τη σκηνοθεσία της για το Θέατρο Τέχνης, η Μαρία Πρωτόπαππα αναφέρει:

«Ο Ανούιγ καλεί τους θεατές να σκεφτούν πάνω στο νόημα της ζωής και να αρνηθούν κάθε μορφή συμβιβασμού. Ανήκει στα έργα του Pieces noires (Μαύρα Έργα), που ήταν γεμάτα ειρωνεία και σαρκασμό. Είχε βρει τρόπο να γελάει µε την κακοτυχία: “Τα έργα µου είναι περισσότερο Μολιερικά. Χάρη στον Μολιέρο, το γαλλικό θέατρο δεν είναι ζοφερό. Γελάμε, όπως οι φαντάροι στον πόλεμο, µε την μιζέρια και τον τρόμο µας”.

Αν ήταν εύκολο να αποφασίσουμε ποια πλευρά έχει με το μέρος της το δίκαιο ή το άδικο, δεν θα μιλούσαμε για τραγωδία. Η αξία της δεν έγκειται στη σύγκρουση του καλού με το κακό, της αθωότητας με την ενοχή, αλλά σε μια αντιπαράθεση ηθικών αρχών και πολιτικών θέσεων στην οποία είναι δύσκολο ο μέσος άνθρωπος να πάρει σαφή θέση. Στο ερώτημα: “αξίζει τον κόπο η θυσία της;”, τα έργα του Σοφοκλή και του Ανούιγ δεν δίνουν οριστική και αδιαπραγμάτευτη απάντηση».

Συντελεστές

Μετάφραση: Μάριος Πλωρίτης, σκηνοθεσία δραματουργική επεξεργασία: Μαρία Πρωτόπαππα, σκηνικός χώρος-κοστούμια: Εύα Νάθενα, κίνηση: Κατερίνα Φωτιάδη, μουσική: Λόλεκ, φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα, βοηθοί σκηνοθέτη: Δημήτρης Σταυρόπουλος, Ορέστης Σταυρόπουλος, βοηθός ενδυματολόγου: Έλσα Γκόγκογλου, φωτογραφίες: Ρούλα Ρέβη, μακιγιάζ φωτογράφισης: Σίσσυ Πετροπούλου, διεύθυνση παραγωγής: Αναστασία Καβαλλάρη, εκτέλεση Παραγωγής: Kart Productions-Μαρία Ξανθοπουλίδου.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Πέμπτη έως Σάββατο στις 20.30 - Κυριακή στις 19.00

«Ο Άτοπος Άλλος» στο ΜΕΤΣ Κέντρο Τεχνών

Η νέα έκθεση ζωγραφικής «Ο Άτοπος Άλλος», που εγκαινιάζεται στις 10 Φεβρουαρίου στο ΜΕΤΣ Κέντρο Τεχνών, παρουσιάζει έργα από δέκα Έλληνες εικαστικούς, οι οποίοι αφηγούνται τις δικές τους προσεγγίσεις και ερμηνείες πάνω στο θέμα της αγάπης, του έρωτα και της προσμονής [Ευγενίου Βουλγάρεως 6, Αθήνα].

Οι καλλιτέχνες εξερευνούν μέσα από διαφορετικούς αισθητικούς κώδικες τις ποικίλες πτυχές αυτών των συναισθημάτων, καθώς και τις αμέτρητες εκφάνσεις τους: την αγάπη που είναι ευτυχισμένη, που είναι ποθητή, τον έρωτα που είναι παρεξηγημένος και διφορούμενος, και την προσμονή και επιθυμία που παραμένουν αμείωτες ακόμα και με την απουσία του Άλλου.

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Σωτήρης Αδριανός, Γιάννης Ευθυμίου, Κατερίνα Θεοδώρου, Γιώργος Κόρδης, Ευάγγελος Καλογερόπουλος, Δέσποινα Καραντάνη, Εύα Κολιοπάντου, Νεκτάριος Μαμάης, Ανδρέας Πατράκης, Βασίλης Σούλης. Επιμέλεια: Φωτεινή Βεργίδου.

Στο εμβληματικό βιβλίο «Αποσπάσματα του ερωτικού λόγου», ο Roland Barthes ορίζει τον άτοπο ως το αγαπημένο αυτό πλάσμα που το ερωτευμένο υποκείμενο αναγνωρίζει ως «μη ταξινομήσιμο» και άρα ως κάτι απροσπέλαστο, άπιαστο και απρόβλεπτο. Έργα από λάδι, παστέλ, κάρβουνο, ακουαρέλα, μικτής και ψηφιακής τεχνικής διηγούνται ιστορίες εξερεύνησης, προσμονής και αφοσίωσης προς έναν φαντασιακό Άλλο, που συχνά υπονοείται στη σύνθεση. Ποιο είναι το υποκείμενο του πόθου; Είναι μια φιγούρα, ένα πρόσωπο, μια λεπτομέρεια ή απλά μια φευγαλέα ανάμνηση;

Οι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν διάφορα χρώματα και μορφές για να αποτυπώσουν τα βαθιά ριζωμένα, σχεδόν αντανακλαστικά συναισθήματα που επανέρχονται μέσα από προσωπικές αναμνήσεις και ιστορίες. Εδώ, τα έργα λειτουργούν ως οπτικά αρχεία αυτών των συναισθημάτων για να εξερευνήσουν την ατοπία του Άλλου, που με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του περιέρχεται σε μια κατάσταση φαντάσματος ή προσδοκώμενου πλάσματος.

Τα πορτρέτα, όπου παλαιότερα χαρίζονταν ως ένδειξη αγάπης και αφοσίωσης, τώρα αντανακλούν με ένταση μια γκάμα συναισθημάτων και δημιουργούν ένα πλαίσιο κατανόησης του ερωτευμένου υποκειμένου. Οι φιγούρες στη σύνθεση, σώματα άλλοτε παραδομένα και άλλοτε αποφασιστικά, αποπνέουν μια αίσθηση προσμονής και διαχωρίζουν τον εσωτερικό τους χώρο από τον κόσμο πέρα από αυτές και μέσα στην αίθουσα της έκθεσης.

Ωστόσο, όσο διαφορετικές και να μοιάζουν αυτές οι εικόνες μεταξύ τους, κάθε μια αποκαλύπτει μια αίσθηση ευαλωτότητας και αλήθειας. Η ατμόσφαιρα που δημιουργείται κατακλύζει τον εκθεσιακό χώρο με ερωτισμό και αναδεικνύει το αίσθημα της επιθυμίας. Τα έργα αποτελούν έναν δίαυλο επικοινωνίας ανάμεσα στον καλλιτέχνη, τον αγαπημένο Άλλο αλλά και τον ίδιο τον θεατή, ο οποίος καλείται να συνδιαλεχθεί μαζί τους.

Σημαντικές πληροφορίες για την είσοδο στον χώρο

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη, Πέμπτη & Παρασκευή 18:00-21:00, Σάββατο 11:00-15:00

Λόγω των μέτρων υγειονομικού χαρακτήρα, επιτρέπεται συγκεκριμένος αριθμός ατόμων μέσα στον χώρο της έκθεσης. Η είσοδος στον χώρο είναι ελεύθερη.

Για την είσοδο του κοινού στον εκθεσιακό χώρο του Μετς - Κέντρο Τεχνών απαιτείται η επίδειξη έγκυρου πιστοποιητικού εμβολιασμού, πιστοποιητικού νόσησης ή αρνητικό αποτέλεσμα 48ωρης εξέτασης rapid-test ή PCR-test, σύμφωνα με τις ισχύουσες υγειονομικές διατάξεις.

Η είσοδος γίνεται με τη χρήση μάσκας και με την τήρηση των αποστάσεων τόσο κατά την προσέλευση όσο και κατά την διάρκεια της παραμονής στην έκθεση και σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Άρνηση επίδειξης σχετικού πιστοποιητικού εμβολιασμού ή έλλειψη αυτού καθιστά την είσοδο μη επιτρεπτή στον επισκέπτη. Διάρκεια έκθεσης: Έως 5 Μαρτίου 2022.

Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2022

Η Ελλάδα τιμώμενη χώρα στην 53η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Καΐρου

Η Ελλάδα είναι η τιμώμενη χώρα στην 53η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Καΐρου, που ανοίγει σήμερα τις πύλες της στην αιγυπτιακή πρωτεύουσα, φιλοξενώντας εκδόσεις 125 κρατών από όλον τον κόσμο.

Τη συμμετοχή της Ελλάδας ως τιμώμενης χώρας στην 53η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Καΐρου, διοργανώνει για το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Ελλάδας στο Κάιρο, ενώ για τη διαμόρφωση του πολιτιστικού προγράμματος, το ΕΙΠ συνεργάστηκε με τους φορείς πολιτισμού και παιδείας: Βιβλιοθήκη Αλεξανδρείας, Αρχείο Καβάφη/Ίδρυμα Ωνάση, Ελληνικό Πολιτιστικό Κέντρο Καΐρου, Γραφείο Συντονισμού Εκπαίδευσης Β. Αφρικής και Μ. Ανατολής καθώς και τις Ελληνικές Κοινότητες Αλεξανδρείας και Καΐρου.


Άποψη του Ελληνικού Περιπτέρου στην 53η ΔΕΒ Καΐρου

Στην πιο περίοπτη θέση ενός παγκόσμιου πάνελ από πολιτισμούς από 125 χώρες από όλον τον κόσμο, που δείχνουν την αγάπη τους για το βιβλίο και τους συγγραφείς τους καθώς και τα έργα τους, στις γλώσσες τους ή και μεταφρασμένα στην αραβική γλώσσα, βρίσκεται από σήμερα και για δύο εβδομάδες η Ελλάδα, από την ξεχωριστή θέση της τιμώμενης χώρας στην 53η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Καΐρου. 


Η Ελλάδα, που εκπροσωπείται από τον Πρόεδρο του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού κ. Νίκο Α. Κούκη, με έργα λογοτεχνών που μεταλαμπαδεύουν τον πολιτισμό της σε όλο τον κόσμο, αναδεικνύει όλη την ελληνική βιβλιοπαραγωγή, μέσα από ελληνικό περίπτερο που έχει δημιουργήσει το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού, σε συνεργασία με το ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού, συνδέοντας την ιστορία με το σήμερα αλλά και το αύριο, χρησιμοποιώντας και προηγμένες ψηφιακές μεθόδους επαυξημένης πραγματικότητας, όπου μέσα από τις ηλεκτρονικές οθόνες ζωντανεύει παράλληλα η ελληνική ιστορία, άρρηκτα συνυφασμένη με τον μαγικό κόσμο του ελληνικού βιβλίου. 


Ξενάγηση στο Ελληνικό Περίπτερο από τον Πρόεδρο του ΕΙΠ, Νίκο Κούκη _2

Από το πρωί, κατά τη σημερινή πρώτη ημέρα της μεγάλης αυτής έκθεσης που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο και σίγουρα τη σημαντικότερη στις αραβικές χώρες, πολλοί είναι οι  επισκέπτες που στέκονταν μπροστά από τα ντυμένο στα γαλανόλευκα ελληνικό περίπτερο, διαβάζοντας έργα Ελλήνων συγγραφέων μεταφρασμένα ακόμη και στην αραβική γλώσσα, γεγονός που δείχνει έμπρακτα την διείσδυση της ελληνικής βιβλιογραφίας στον Αιγύπτιο και γενικότερα Άραβα αναγνώστη. 


Στην τεράστια έκθεση που πραγματοποιείται στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Καΐρου, στο νέο Κάιρο, το Ελληνικό Περίπτερο δεσπόζει ανάμεσα στα σημαντικότερα περίπτερα της Χώρας του Νείλου, με τον ελληνικό πολιτισμό να «παντρεύεται» με τον αραβικό και ειδικότερα αιγυπτιακό πολιτισμό, σε μία οργάνωση που έχει συμβάλει σημαντικά το Ίδρυμα Ωνάσση, η Ελληνική Πρεσβεία στην Αίγυπτο, καθώς και οι Ελληνικές Κοινότητες Αλεξανδρείας και Καΐρου με τις σημαντικές εκδόσεις τους. 


Εξίσου σημαντικές είναι και οι συγγραφείς που αναμένονται να επισκεφτούν από αύριο και να αποτελέσουν το επίκεντρο ειδικών εκδηλώσεων, αφιερωμένων στο ελληνικό βιβλίο αλλά και τη συνύπαρξη της ελληνικής με την αραβόφωνη βιβλιογραφία: η Πέρσα Κουμούτση, η Αμάντα Μιχαλοπούλου, ο Αλέξανδρος Κιτροέφ, ο Δημήτρης Σωτάκης και η Λίδα Βαρβαρούση. 



Άποψη του Ελληνικού Περιπτέρου στην 53η ΔΕΒ Καΐρου _2

Ελληνικά βιβλία μεταφρασμένα στα αραβικά, βιβλία του αλεξανδρινού Κωνσταντίνου Καβάφη, παιδικές εκδόσεις, ιστορικά και λογοτεχνικά βιβλία αλλά και ψηφιακά προγράμματα είναι στη διάθεση των επισκεπτών. 


Να σημειωθεί ότι λίγο πριν την επίσκεψη των επισήμων στο Ελληνικό Περίπτερο της έκθεσης, θερμή υποδοχή επεφύλαξε ο Πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού κ. Νίκος Α. Κούκης, στον Αιγύπτιο ομόλογό του, τον Γενικό Γραμματέα ό Πρόεδρο του Ανώτατου Συμβουλίου Πολιτισμού Δρ Χισάμ Μαχμούντ Άζμι, ο οποίος εξέφρασε το θαυμασμό του για την ελληνική παρουσία στην 53η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Καΐρου.       


Το θαυμασμό του για την ελληνική βιβλιοπαραγωγή εξέφρασε ο Αιγύπτιος Πρωθυπουργός Μουστάφα Μαντμπούλι στο περίπτερο της Ελλάδας που είναι η τιμώμενη χώρα της 53ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Καΐρου


Με τα πιο θερμά λόγια υποδέχτηκε ο Αιγύπτιος Πρωθυπουργός Μουστάφα Μαντμπούλι την ελληνική παρουσία στην 53η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Καΐρου, με την Ελλάδα να αποτελεί την τιμώμενη χώρα στην σημαντικότερη αντίστοιχη εκδήλωση στον αραβικό κόσμο. 


«Είμαστε περήφανοι για τη συνεργασία με την Ελλάδα», τόνισε ο Πρωθυπουργός της Χώρας του Νείλου, κατά τη θερμή υποδοχή που του επεφύλαξε ο Πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού κ. Νίκος Κούκης, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στην Αίγυπτο κ. Νίκου Γαριλίδη. 


Ο Αιγύπτιος Πρωθυπουργός συνοδευόταν από πλειάδα Υπουργών, μεταξύ των οποίων η αρμόδια Υπουργός Πολιτισμού κα Ινάς Άμπντελ Ντάγιεμ, ο Υπουργός Αρχαιοτήτων και Τουρισμού Δρ Χάλιντ Ελ Ανάνι, η Υπουργός Περιβάλλοντος, η Υπουργός Διεθνούς Συνεργασίας και η Υπουργός Διασποράς και Μεταναστευτικής Πολιτικής. 



Το Culture Path στο Ελληνικό Περίπτερο της 53ης ΔΕΒ Καΐρου

Να σημειωθεί ειδικότερα ότι η Υπουργός Διασποράς κα Ναμπίλα Μάκραμ εξέφρασε τα πιο θερμά της συγχαρητήρια για τη συμμετοχή της Ελλάδας ως τιμώμενης χώρας, χαρακτηρίζοντας μάλιστα τις ελληνικές εκδόσεις ως ένα δείγμα της πρωτοβουλίας «ΝΟΣΤΟΣ» που ουσιαστικά δείχνει το «πάντρεμα» του ελληνικού πολιτισμού με τον αιγυπτιακό και γενικότερα αραβικό πολιτισμό.    


Είναι σημαντικό ότι την έκθεση επισκέπτονται κάθε χρόνο περίπου δύο εκατομμύρια φίλοι του βιβλίου, με την Ελλάδα φέτος να βρίσκεται στο επίκεντρο των εκδηλώσεων που ολοκληρώνονται στις 7 Φεβρουαρίου και στις οποίες θα γίνουν παρουσιάσεις ελληνικών εκδόσεων, αναφορά στην ελληνική βιβλιοπαραγωγή, ένα ειδικό κεφάλαιο για τα ελληνικά παιδικά βιβλία και φυσικά οι συγγραφείς που έχουν συνδέσει έντονα το όνομά τους με την Αίγυπτο, όπως ο Κωνσταντίνος Καβάφης. 


Αξίζει τέλος να αναφερθεί η καινοτόμα παρουσία με ένα διαδραστικό μονοπάτι πολιτισμού από το Διεθνές Φεστιβάλ Ψηφιακών Τεχνών της Ελλάδας, που προσκαλεί τους επισκέπτες με την επαυξημένη πραγματικότητα στον κόσμο των μουσείων της Ελλάδας, ζωντανεύοντας εικονικά μπροστά τους τα αρχαιοελληνικά αλλά και σύγχρονα μνημεία και εκθέματα.


BRIT Awards 2022: Τελετή απονομής με Ed Sheeran, Liam Gallagher και Doja Cat

Οι Liam Gallagher, Ed Sheeran, Dave, Doja Cat και Little Simz είναι μεταξύ των τραγουδιστών που θα ανεβούν στη σκηνή της τελετής απονομής των Βρετανικών Μουσικών Βραβείων - Brit Awards 2022 -ενός από τα μεγαλύτερα μουσικά γεγονότα της Βρετανίας.

Η τελετή, η οποία έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί ζωντανά στο O2 Arena του Λονδίνου στις 8 Φεβρουαρίου, θα μεταδοθεί από το ITV και το ITV Hub και μέσω του καναλιού των Brit Awards στο YouTube.


Παρά την απόφαση της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου να χαλαρώσει τους περιορισμούς, στη χώρα εξακολουθούν να καταγράφονται περισσότερα από 100.000 νέα κρούσματα της Covid-19 και πάνω από 330 θάνατοι καθημερινά, καθώς εξαπλώνεται η μετάλλαξη Omicron.


Έτσι, σε μια προσπάθεια να πραγματοποιηθεί μια ασφαλής εκδήλωση, οι Βρετανοί διοργανωτές ζητούν από τους καλλιτέχνες, τους υποψήφιους και όλους τους καλεσμένους να δείξουν αρνητικό rapid test κατά την άφιξή τους στον χώρο.


Για το κοινό δεν θα ισχύουν μέτρα κοινωνικής απόστασης, αλλά θα τους ζητηθεί να φορούν όλοι μάσκες.


Μεταξύ των ερμηνευτών, οι ράπερ Dave και Simbiatu Ajikawo -γνωστός και ως Little Simz, και ο τραγουδιστής -τραγουδοποιός Ed Sheeran είναι υποψήφιοι σε τέσσερις κατηγορίες ο καθένας.


Ο Liam Gallagher θα επιστρέψει στη σκηνή των βραβείων μετά την εμφάνισή του στην τελετή απονομής του 2018. «Θα ερμηνεύσω το νέο μου σινγκλ, “Everything’s Electric” στα Brit Awards φέτος και θα το εκτιμούσα αν σταματήσετε αυτό που κάνετε και συντονιστείτε για να πανηγυρίσετε» έγραψε ο Gallagher στον λογαριασμό του στο Twitter.


Πινόκιο: Ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο διασκευάζει το κλασικό παραμύθι

Ο οσκαρικός σκηνοθέτης Γκιγιέρμο ντελ Τόρο διασκευάζει το κλασικό ιταλικό παραμύθι του Πινόκιο. Το Netflix κυκλοφόρησε το πρώτο teaser για το «ιδιόρρυθμο μιούζικαλ» του βραβευμένου σκηνοθέτη, το οποίο έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει στην πλατφόρμα τον Δεκέμβριο του 2022.

Στο κλασικό παραμύθι δανείζουν τις φωνές τους οι Γιούαν ΜακΓκρέγκορ ως Γρύλος, Ντέιβιντ Μπράντλεϊ ως Τζεμπέτο και ο πρωτοεμφανιζόμενος Γκρέγκορι Μαν ως Πινόκιο.  Επίσης, οι Φιν Βόλφχαρντ, Τζον Τερτούρο, Ρον Πέρλμαν, Τιμ Μπλέικ Νέλσον, Μπερν Γκόρμαν, Κρίστοφ Βαλτς, Τίλντα Σουίντον και η βραβευμένη με Όσκαρ Κέιτ Μπλάνσετ.


 «Θέλω να σας πω μια ιστορία», λέει ο χαρακτήρας του Γιούαν στο teaser. «Είναι μια ιστορία που μπορεί να νομίζεις ότι ξέρεις, αλλά τελικά δεν την ξέρεις. Βλέπετε, εγώ, ο Τζίμινι Κρίκετ, ήμουν εκεί. Για την ακρίβεια, έζησα, στην καρδιά του ξύλινου αγοριού».


Η επερχόμενη ταινία, σε σκηνοθεσία Γκιγιέρμο και Μαρκ Γκούσταφσον, «ακολουθεί τις σκανταλιάρικες περιπέτειες του Πινόκιο στην Ιταλία κατά τη δεκαετία του 1930», σύμφωνα με το Netflix.


 «Καμία μορφή τέχνης δεν έχει επηρεάσει τη ζωή μου και τη δουλειά μου περισσότερο από τα κινούμενα σχέδια και κανένας χαρακτήρας δεν είχε τόσο βαθιά προσωπική σχέση μαζί μου, όσο ο Πινόκιο», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο.


«Στην ιστορία μας, ο Πινόκιο είναι μια αθώα ψυχή με έναν αδιάφορο πατέρα που χάνεται σε έναν κόσμο που δεν μπορεί να κατανοήσει και ξεκινά ένα μοναδικό  ταξίδι», συνεχίζει ο Γκιγιέρμο. «Ήθελα να κάνω αυτή την ταινία από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Είμαι ευγνώμων που το Netflix μου έδωσε την ευκαιρία της ζωής μου να μεταφέρω τη δική μου εκδοχή,  της ξύλινης μαριονέτας  που έγινε ένα αληθινό αγόρι» καταλήγει ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο.


Ο σκοτεινός «Ματωμένος γάμος» σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο

Ο σκοτεινός «Ματωμένος Γάμος», του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, παρουσιάζεται από τις 11 Φεβρουαρίου σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο στο κτήριο Τσίλλερ, Σκηνή Νίκος Κούρκουλος [Αγίου Κωνσταντίνου 22-24, Αθήνα].


Μια κοινωνία με ακλόνητους δεσμούς. Μια νύφη που ανήκει σε κάποιον άλλον. Ένας πατημένος όρκος. Ένα άλογο που καλπάζει βαθιά μέσα στο σκοτεινό δάσος. Όσο κι αν τρέξει όμως κανείς, μπορεί να ξεφύγει από το αίμα που κυλάει μέσα του; Μπορεί, άραγε, να αποδράσει ποτέ κανείς από τον εαυτό του;


Εμπνευσμένος από ένα πραγματικό έγκλημα της εποχής του, και στο κατώφλι ενός βίαιου Εμφυλίου, ο Ματωμένος Γάμος του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα είναι η συγκλονιστική ιστορία ενός πάθους και ταυτόχρονα ένα παράφορο τραγούδι που μιλάει με τρόπο σπαρακτικό για την ελευθερία, τον έρωτα και τον θάνατο.

«Τόσον καιρό κρυβόντουσαν ο ένας από τον άλλον, αλλά στο τέλος νίκησε το αίμα» λέει ο σπουδαίος Ισπανός ποιητής. Η σκηνοθέτις Μαρία Μαγκανάρη, που τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε τροχιά δημιουργικής προσέγγισης των κλασικών του σύγχρονου θεάτρου, εκκινεί από τη φράση αυτή για να βουτήξει στον πυρήνα του αριστουργήματος του Λόρκα, αναδεικνύοντας ένα διαχρονικό ερώτημα: «Είναι οι επιλογές μας στη ζωή αληθινά δικές μας ή τις κουβαλάμε στο αίμα μας σαν το χρώμα των μαλλιών και των ματιών μας; Μπορούμε τελικά να γίνουμε κάτι άλλο από αυτό που είμαστε;».


Άκρως λυρικός, με τον αισθησιασμό και την υπερβατική τόλμη που υπαγορεύει η μεγάλη ποίηση και με φόντο την τραχύτητα του ανδαλουσιανού τοπίου, ο Λόρκα ενσωματώνει στον Ματωμένο Γάμο τελετουργικά που σε όλους τους πολιτισμούς συνοδεύουν τις κομβικές στιγμές της ανθρώπινης παρουσίας στη γη: ένα νανούρισμα, τραγούδια γάμου, μοιρολόγια, ο κύκλος της ζωής. Μια ιχνηλάτηση όλης της ανθρώπινης περιπέτειας από τη ζωή στον θάνατο με τρόπο που συγκινεί.


Η σκηνοθεσία εισέρχεται με ανανεωτική πνοή στο ποιητικό στερέωμα του συγγραφέα, εξερευνώντας το πώς μπορεί να μεταφραστεί σκηνικά ο τολμηρός λυρισμός του έργου. «Καρφιά του φεγγαριού ενώνουν τη μέση μου με τους γοφούς σου» γράφει ο Λόρκα και, μέσα από το σκηνικό σύμπαν της παράστασης, η ποίηση αναβλύζει και έρχεται καταπάνω μας για να μας σαρώσει «σαν κύμα δυνατό».


Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση: Έφη Γιαννοπούλου


Σκηνοθεσία: Μαρία Μαγκανάρη


Σκηνικά: Κλειώ Μπομπότη


Κοστούμια: Άγγελος Μέντης


Μουσική: Μάρθα Μαυροειδή


Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος


Βοηθός σκηνογράφου: Φιλάνθη Μπουγάτσου


Βοηθός ενδυματολόγου: Καλλιόπη Βλαμάκη


Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Γοζαδίνου


Β’ βοηθός σκηνοθέτη: Άννα Καραμανίδου



Διανομή με αλφαβητική σειρά

Βαγγέλης Αμπατζής   Γαμπρός


Δήμητρα Βλαγκοπούλου  Νύφη


Νόνη Ιωαννίδου   Μοίρα / Πεθερά / Κοπέλα / Ξυλοκόπος


Σύρμω Κεκέ   Γυναίκα του Λεονάρντο


Μαρία Κεχαγιόγλου   Μητέρα


Ευσταθία Λαγιόκαπα   Μοίρα / Γειτόνισσα / Κοπέλα / Ξυλοκόπος


Πέτρος Μάλαμας     Θάνατος / Λόρκα


Νικόλας Παπαγιάννης    Λεονάρντο


Γιάννης Σιαμσιάρης   Πατέρας της Νύφης / Φεγγάρι


Μαρία Σκουλά   Μοίρα / Υπηρέτρια / Κοπέλα / Ξυλοκόπος


Φωτογράφος παράστασης: Ανδρέας Σιμόπουλος



Σημείωση: Οι Σκηνές του Εθνικού Θεάτρου λειτουργούν ως αμιγείς χώροι για εμβολιασμένους και νοσήσαντες.  Η είσοδος των θεατών θα γίνεται αυστηρά με την επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης. 


Λόγω των έκτακτων συνθηκών, ο προγραμματισμός της πρεμιέρας και των παραστάσεων ενδέχεται να τροποποιηθεί.


Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη, Κυριακή στις 19:30.


Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00.



Προπώληση εισιτηρίων: ticketservices.gr και στο  210.7234567 (με χρήση πιστωτικής-χρεωστικής κάρτας)


Πληροφορίες: Ταμεία κτηρίου Τσίλλερ, τηλ. 210.5288170-171


 
Copyright © 2014 AthensIn. Designed by OddThemes