ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Παρασκευή 18 Μαρτίου 2022

«Σμύρνη, η καταστροφή μιας κοσμοπολίτικης πόλης, 1900-1922»

Πώς ήταν η Σμύρνη στις αρχές του 20ού αιώνα; Πώς ζούσαν οι Έλληνες δίπλα στις άλλες κοινότητες; Γιατί ήταν τόσο μοναδικό αυτό το κοσμοπολίτικο λιμάνι της Μεσογείου που ακόμη και σήμερα συνδέεται στη μνήμη μας με τη χαρά της ζωής για τα καλά χρόνια και τους θρήνους για την Καταστροφή που ήρθε ξαφνικά τον Σεπτέμβριο του 1922;

Με άγνωστο αρχειακό φωτογραφικό και φιλμικό υλικό που ανακαλύφθηκε από τη μη κερδοσκοπική εταιρεία ΠΡΩΤΕΑΣ & PROTEUS NY INC στην Αμερική και την Ευρώπη, η σκηνοθέτις Μαρία Ηλιού, ο ιστορικός σύμβουλος Αλέξανδρος Κιτροέφ και οι συνεργάτες τους, ξεδιπλώνουν με συναρπαστικό τρόπο, την ιστορία της κοσμοπολίτικης Σμύρνης αλλά και της Σμύρνης της Καταστροφής, σε μια ταινία που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Μουσείο Μπενάκη το 2012.


Το ντοκιμαντέρ «Σμύρνη, η καταστροφή μιας κοσμοπολίτικης πόλης, 1900-1922» της βραβευμένης Μαρίας Ηλιού (στην ελληνική και αγγλική γλώσσα) προβάλλεται το Σάββατο 19 Μαρτίου στις 8:00 το βράδυ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή.


Στην ταινία συμμετέχουν ως ομιλητές οι Giles Milton (συγγραφέας του βιβλίου «Χαμένος Παράδεισος» και βασικός ομιλητής της ταινίας), Αλέξανδρος Κιτροέφ (Haverford College), Θάνος Βερέμης (Πανεπιστήμιο Αθηνών), Βικτώρια Σολομωνίδου (Fellow, King’s College και δεύτερης γενιάς, με καταγωγή από τη Σμύρνη), Ελένη Mπαστέα (New Mexico University και τρίτης γενιάς, με καταγωγή από τη Σμύρνη), Leyla Neyzi (Sabanci University) και Jack Nalbantian (γεννημένος στη Σμύρνη).


Ύστερα από τέσσερα χρόνια συνεργασίας και έρευνας στην Αμερική και την Ευρώπη, η σκηνοθέτις Μαρία Ηλιού και ο ιστορικός Αλέξανδρος Κιτροέφ φέρνουν πίσω στο κοινό εικόνες ξεχασμένες σε «κλειστά» αρχεία, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα την Καταστροφή της Σμύρνης κάτω από μια διαφορετική οπτική που συμπεριλαμβάνει όλες τις κοινότητες στη ζωή της πόλης καθώς και τα δραματικά γεγονότα του 1922.

Το ιστορικό ντοκιμαντέρ είναι μεγάλης σημασίας όχι μόνο γιατί το ελληνικό κοινό βλέπει άγνωστες εικόνες από τη Σμύρνη αλλά και γιατί συγχρόνως οι δύο συνεργάτες βλέπουν με έναν νέο τρόπο την Ιστορία. Κρατούν αποστάσεις τόσο από μια υπέρμετρα εθνικιστική αφήγηση όσο και από νεότερες απόπειρες που αποσιωπούν τα τραγικά γεγονότα της Καταστροφής, παραμορφώνοντας την αλήθεια. Εκατό χρόνια μετά την Καταστροφή, οι δυο συνεργάτες θέλουν να τιμήσουν τον κόσμο που χάθηκε το 1922 αλλά και συγχρόνως την επιστήμη της Ιστορίας.


Ιστορικοί από την Αμερική και την Ευρώπη μιλούν για τη μεγάλη Ιστορία, ενώ Σμυρνιοί, πρώτης, δεύτερης και τρίτης γενιάς, αφηγούνται τα προσωπικά τους βιώματα. Μάλιστα, τρεις από αυτούς, ξετυλίγουν οικογενειακές μικροϊστορίες σε σχέση με τα γεγονότα, από την ελληνική, την αρμενική και την τουρκική πλευρά, από την εποχή του κοσμοπολιτισμού ως τα χρόνια της Καταστροφής.


Το ντοκιμαντέρ τεκμηριώνεται με σπάνιο φωτογραφικό και κινηματογραφικό υλικό που σταχυολογήθηκε από αρχεία της Αμερικής και της Ευρώπης. Δημοσιεύονται άγνωστες εικόνες της Σμύρνης και από τα αρχεία της Library of Congress, του Πανεπιστημίου του Princeton και του Harvard, του Near East Relief, του Imperial War Museum, της Pathé, της Albert Kahn Fondation αλλά και από ιδιωτικές συλλογές.


Για την ηχητική επένδυση της ταινίας η μοντέζ Αλίκη Παναγή χρησιμοποίησε ήχους εποχής προκειμένου να ζωντανέψουν τα γεγονότα, ενώ ο συνθέτης Νίκος Πλατύραχος βασίστηκε σε τραγούδια από τη Σμύρνη και σε επιτυχίες της εποχής για να γράψει την πρωτότυπη μουσική για το φιλμ.


Σάββατο 12 Μαρτίου 2022

«NOT ASHAMED OF MY BODY SHAPE» στην καρδιά της Αθήνας

«NOT ASHAMED OF MY BODY SHAPE» είναι η ομαδική εικαστική έκθεση του  που βασικός της στόχος είναι μέσα από την Τέχνη να περάσει στις καρδιές και στο μυαλό όσων την επισκεφτούν ένα και μόνο σύνθημα:


ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ – ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΩ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ!!!


Η έκθεση παρουσιάζεται στον ιστορικό χώρο του Ελληνογαλλικού Συνδέμου στην καρδιά της Αθήνας, στο Κολωνάκι. 


Το concept, οργάνωση και η επικοινωνία της έκθεσης ανήκει στον εκπαιδευτικό και διοργανωτή εικαστικών εκθέσεων Δημήτρη Λαζάρου. 

Η έκθεση παρουσιάζεται σε συνδιοργάνωση με τη Διεθνή Πολιτιστική Πλατφόρμα ART HUB ATHENS / Art for social change – www.arthubathens.org, 


Συμμετέχουν οι εικαστικοί:


Georgio Babili – Maria Vlasseros – Markella K. – Αγλαΐα Θανάσου – Στέλλα Κατεργιαννάκη – Αρετή Κλουτσινιώτη – Ιάκωβος Κολλάρος – Βασίλειος Κομνηνός – Μίνα Κουζούνη – Ευαγγελία Λιάσκου – Βασιλική Μπλούκου – Αθηνά Παναγιωτίδου – Μανταλένα Τάνη – Αριστείδης Χρυσανθόπουλος 


Σεβόμαστε και ακολουθούμε πιστά τις εκάστοτε Υγειονομικές διατάξεις που αφορούν τους πολιτιστικούς χώρους.

ΦΟΡΑΜΕ ΜΑΣΚΑ κι επιδεικνύουμε το πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης στην είσοδο του χώρου. 


ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ


Concept – Οργάνωση - Επικοινωνία: Δημήτρης Λαζάρου 

email: repdla@hotmail.com // dimitriolazarou@gmail.com 


Συνδιοργάνωση: ART HUB ATHENS / Art for social change – www.arthubathens.org 

   

Εγκαίνια: Τρίτη, 8 Μαρτίου 2022 | 5 – 9μ.μ.

Διάρκεια έκθεσης: 8 έως 19 Μαρτίου 2022


NOT ASHAMED OF MY BODY SHAPE – Εκδήλωση στο facebook στο παρακάτω link: 

https://www.facebook.com/events/523161365838813



ΕΛΛΗΝΟ – ΓΑΛΛΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

Πλ. Κολωνακίου 2, 

4ος όροφος

Κολωνάκι, Αθήνα

(Είσοδος δίπλα στην τράπεζα Πειραιώς)


Ημέρες και Ώρες λειτουργίας 

Δευτέρα έως Παρασκευή (εκτός Τετάρτης): 5 - 9 μ.μ.

Σάββατο: 12 - 4 μ.μ.

Τετάρτη και Κυριακή: ΚΛΕΙΣΤΑ 

                            

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ



Παρασκευή 11 Μαρτίου 2022

Ο Φοίβος Δεληβοριάς και οι συνεργάτες του στο Principal

Ο Φοίβος Δεληβοριάς και οι συνεργάτες του μεταφέρουν για μία και μοναδική συναυλία τη νέα τους παράσταση στη Θεσσαλονίκη, το Σάββατο 19 Μαρτίου στο Principal.

Ο Φοίβος, έχοντας πάντα δίπλα του την «all that jazz» Νεφέλη Φασούλη και τον δροσερό και ολοκαίνουργιο «Κόσμο» της, καλεί στο ρόλο της ψυχής του πάρτι τον αιώνιο φίλο του, παντοτινό  Hμίσκουμπρα και απόλυτο master of ceremonies Δημήτρη Μεντζέλο, γνωστό κι ως Delta Mee.

Καινούργια τραγούδια από τον υπό έκδοση δίσκο του Φοίβου καθώς και γνωστά και μη εξαιρετέα κομμάτια από όλη τη δισκογραφία του, δίνουν πάσες στο genuine χιπ χοπ του Μεντζέλου, ενώ η Νεφέλη προχωράει απερίσπαστη προς το μέλλον.

Ένα αυτοσχέδιο πάρτι, για όλα τα πάρτι  που κρατήσαμε μέσα μας, με το υπό έκρηξη κουαρτέτο του Φοίβου να ανάβει τα φιτίλια.

Για μία μόνο παράσταση, το Σάββατο 19 Μαρτίου, στο Principal.

Συνεννοηθείτε, συνωμοτήστε, σκάστε το!



ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

 

ΜOYΣΙΚΟΙ:

Πλήκτρα: Κωστής Χριστοδούλου

Τύμπανα: Σωτήρης Ντούβας

Μπάσο: Yoel Soto

Κιθάρες: Κώστας Παντέλης

Ηχοληψία: Γιάννης Πετρόλιας


Artwork αφίσας – φωτογραφίες: Δημήτρης Μακρή

Management/Οργάνωση παραγωγής: PROSPERO

Διοργάνωση / παραγωγή: KazandB


Πληροφορίες παράστασης:

Τηλ κρατήσεων παράστασης  2310-510081 & 2310-428088

PRINCIPAL CLUB THEATER  26ης Οκτωβρίου 15 Θεσσαλονίκη

Ώρα προσέλευσης 21:00 - Ώρα έναρξης 22:00

Τιμές εισιτηρίων: 

Προπώληση 13€ (περιορισμένη)  & 15€  - Ταμείο 17€

Η προπώληση γίνεται ηλεκτρονικά στο viva.gr και στα συνεργαζόμενα σημεία της VIVA (WIND,  PUBLIC, MEDIA MARKT) 


Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2022

Δείτε την αφίσα για το 24o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Αυτή είναι η οπτική ταυτότητα του 24ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Το φετινό πόστερ του 24ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης υπογράφει ο εικονογράφος και δημιουργός κόμικ Kanellos Cob. Ο πολυσχιδής δημιουργός είχε επίσης αναλάβει την πρωτότυπη εικονογράφηση και την εικαστική επιμέλεια στην ειδική έκδοση «Αντίδωρο» του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, για το 2021.


Το σκεπτικό για το πόστερ του 24ου ΦΝΘ


Μια ανθρώπινη μορφή, η άγρια φύση και ένα εξωτικό πτηνό σχηματίζουν το περίγραμμα της ανθρώπινης συνθήκης, της ζωής μας, του κόσμου που μας περιβάλλει. Μια σχέση συμβίωσης, στην οποία αναζητούμε εκ νέου την αρμονική συνύπαρξη που ο άνθρωπος έχει διαταράξει. Η σχέση αυτή δεν αποτυπώνεται μονάχα στα ντοκιμαντέρ περιβαλλοντικού προσανατολισμού, αλλά σε κάθε έργο που μας υπενθυμίζει πως η έννοια της κυριαρχίας είναι ένα αποκλειστικά ανθρώπινο δημιούργημα.


Το βιογραφικό του καλλιτπέχνη

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1985. Το 2010, αφού τελείωσε τις σπουδές του στο Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης του ΤΕΙ Αθήνας, μετακόμισε στη Γαλλία για να σπουδάσει εικονογράφηση και κόμικ στην École Émile Cohl, από την οποία αποφοίτησε με τιμητική διάκριση το 2014. Το 2012 συμμετέχει στη δημιουργία της τοιχογραφίας «Μoebius», ενώ το 2013 εκδίδει το πρώτο του παιδικό βιβλίο, με τίτλο L’arbre (εκδ. Les Mains Sales). Το 2014 αρχίζει να εικονογραφεί άρθρα για τα περιοδικά Acteurs de l’économie, La Tribune και myTOC.fr. Το 2016 εκδίδει το κόμικ Tout nu et tout bronzé (εκδ. Épicerie séquentielle), ενώ το 2017 συμμετέχει στις εκδόσεις κόμικ Guide de Paris και Histoires du timbre en BD (εκδ. Petit à Petit).Το 2018 εκδίδει το κόμικ Αντίο Μπάτμαν, σε σενάριο Τάσου Θεοφίλου (εκδ. Red n’ Noir), το οποίο κέρδισε το βραβείο κοινού στα Ελληνικά Βραβεία Κόμικς 2019. Την ίδια χρονιά αρχίζει να συνεργάζεται με το περιοδικό Μπλε κομήτης, ενώ παράλληλα εργάζεται ως εικονογράφος για περιοδικά στον Καναδά (Québec Science), τη Γαλλία (Reliefs, Lyon Capitale) και την Αϊτή (Revue 360). Το 2019 αναλαμβάνει την καλλιτεχνική διεύθυνση του Hadra Trance Festival στη Γαλλία και, παράλληλα, εκδίδει το γκράφικ νόβελ Ο Ζητιάνος του Ανδρέα Καρκαβίτσα (εκδ. Polaris). Το 2021 σχεδιάζει το κόμικ Γυμνά Οστά σε σενάριο Δημοσθένη Παπαμάρκου (εκδ. Polaris).


Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2022

Ο «Οθέλλος» του Ρόμπερτ Ουίλσον στην Εθνική Λυρική Σκηνή

Τον «Οθέλλο» του Τζουζέππε Βέρντι σε σκηνοθεσία, σκηνικά και φωτισμούς ενός από τους κορυφαίους θεατρικούς και εικαστικούς καλλιτέχνες της εποχής μας, του Ρόμπερτ Ουίλσον, παρουσιάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή (ΕΛΣ), από τις 23 Φεβρουαρίου και για πέντε παραστάσεις –στις 23 και τις  27 Φεβρουαρίου και στις  2, 5 και 8 Μαρτίου-, στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ).

Πρόκειται για μια από τις πιο σημαντικές συμπαραγωγές της ΕΛΣ με ένα ιστορικό Φεστιβάλ όπερας στην Ευρώπη, το Πασχαλινό Φεστιβάλ του Μπάντεν-Μπάντεν, η οποία υλοποιείται με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής εξωστρέφειας της ΕΛΣ.


Ο τετράπρακτος «Οθέλλος» του Τζουζέππε Βέρντι ακολουθεί την αφήγηση του ομώνυμου σαιξπηρικού αριστουργήματος, αποδίδοντας την ιστορία με μουσική εκρηκτικής δύναμης και υποδειγματική οικονομία εκφραστικών μέσων. Ο ηρωισμός του Οθέλλου, το άσβεστο μίσος του Ιάγου, η αγνότητα και η καλοπιστία της Δυσδαιμόνας σκιαγραφούνται μοναδικά μέσα από τη σύνθεση του Βέρντι. Η μοναδικής ακρίβειας μουσική αποδίδει θεαματικά την καταιγίδα που μαίνεται στη θάλασσα, αλλά και κυρίως το ψυχικό τοπίο του κεντρικού ήρωα, που θα καταποντιστεί από το βάθρο της δόξας του, παραδομένος στο ένστικτο της ζήλιας του. Η προτελευταία όπερα του Βέρντι σημείωσε τεράστια επιτυχία στην πρώτη της παρουσίαση το 1887 στη Σκάλα του Μιλάνου και, έκτοτε, βρίσκεται στο ρεπερτόριο όλων των λυρικών θεάτρων και στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων του κοινού.


Η έβδομη δεκαετία της ζωής του Βέρντι δεν ήταν καλή για τον συνθέτη. Όπως έχει καταγραφεί στη βιβλιογραφία, «φάνηκε να εισήλθε [εκείνα τα χρόνια] σε φάση κατήφειας και κατάθλιψης […] [και] οι επιστολές του εκείνης της εποχής ήταν γεμάτες παράπονα για το ιταλικό θέατρο, την ιταλική πολιτική και την ιταλική μουσική εν γένει, με τον συνθέτη να τα αντιλαμβάνεται όλα ως βύθιση κάτω από την παλίρροια του Γερμανισμού».


Η πρόταση του εκδότη του να επανεξετάσει την όπερα Σιμόν Μποκανέγκρα, αγνοήθηκε από τον Βέρντι, ο οποίος έστειλε ένα σημείωμα λέγοντας ότι το αποτέλεσμα του 1857, το οποίο είχε σταλεί στον συνθέτη για επανεξέταση, θα παρέμενε ανέγγιχτο -«ακριβώς όπως μου το στείλατε».


Ο Βέρντι θαύμαζε τα δραματικά έργα του Σαίξπηρ και, κατά τη διάρκεια της καριέρας του, θέλησε να δημιουργήσει όπερες με βάση τα έργα του, παρόλο που η μία του προσπάθεια να το κάνει, στον «Μάκβεθ» του 1847, μολονότι είχε αρχικά επιτυχία, δεν έτυχε καλής αποδοχής όταν αναθεωρήθηκε για παράσταση στο Παρίσι, το 1865.


Η υπόθεση αφορά την εκδίκηση του Ιάγου, ο οποίος είναι σημαιοφόρος στην υπηρεσία του Οθέλλου. Ο Ιάγος μισεί τον Οθέλλο, τον μαύρο κυβερνήτη της Κύπρου και στρατηγό της Δημοκρατίας της Βενετίας, επειδή τον παρέκαμψε και έδωσε προαγωγή στον Κάσσιο. Ο Ιάγος δολοπλοκεί προκειμένου να πείσει τον Οθέλλο ότι η σύζυγός του Δυσδαιμόνα τον απατά με τον Κάσσιο. Ο Οθέλλος πέφτει στην παγίδα και θολωμένος απ’ τη ζήλια στραγγαλίζει τη Δυσδαιμόνα. Όταν η πλεκτάνη αποκαλύπτεται, ο Οθέλλος αυτοκτονεί.


Ο Ρόμπερτ Ουίλσον, ο πολυβραβευμένος κορυφαίος αβανγκάρντ σκηνοθέτης που άλλαξε τη σκηνοθεσία της όπερας μέσα από την απόλυτα αναγνωρίσιμη προσωπική του γλώσσα, δίνει τον πρώτο λόγο στη μουσική και προτείνει για τον «Οθέλλο» έναν μινιμαλιστικό σκηνικό κόσμο, με εικόνες αισθητικά εντυπωσιακές και συναισθηματικά φορτισμένες, επιβλητικούς φωτισμούς, στιλιζαρισμένη κινησιολογία, ιδιαίτερα κοστούμια και έντονο μακιγιάζ.


Διευθύνει ο Στάθης Σούλης, ένας από τους πιο ανερχόμενους Έλληνες αρχιμουσικούς της νέας γενιάς, ενώ στη διανομή συναντούμε πρωταγωνιστές υψηλής κλάσης και διεθνούς ακτινοβολίας.


Ρόμπερτ Ουίλσον

Τον ρόλο του τίτλου ερμηνεύει ο Αλεξάντρς Αντονένκο, ο οποίος την τελευταία δεκαετία διαγράφει μια εντυπωσιακή πορεία στα κορυφαία λυρικά θέατρα του πλανήτη.  Τον ρόλο του Ιάγου αναλαμβάνει ο Έλληνας βαρύτονος Τάσης Χριστογιαννόπουλος, ο οποίος από το 1989 πρωταγωνιστεί σε παραγωγές της ΕΛΣ και του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ενώ εμφανίζεται στα σημαντικότερα θέατρα παγκοσμίως. Τον ρόλο της Δυσδαιμόνας θα ερμηνεύσει η διεθνώς αναγνωρισμένη υψίφωνος της ΕΛΣ Τσέλια Κοστέα, η οποία έχει συμπράξει με τα μεγαλύτερα θέατρα και τις σημαντικότερες αίθουσες του κόσμου.


Μαζί τους οι Μονωδοί της ΕΛΣ Δημήτρης Πακσόγλου, Γιάννης Καλύβας, Πέτρος Μαγουλάς, Μαρίνος Ταρνανάς, Παύλος Σαμψάκης, Βιολέττα Λούστα.


Bάσει των οδηγιών της Ελληνικής Πολιτείας, σημειώνεται ότι οι αίθουσες της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ λειτουργούν ως αμιγείς χώροι για εμβολιασμένους και νοσήσαντες, στο 100% της χωρητικότητάς τους (οι θεατές οφείλουν να επιδεικνύουν έγκυρο σχετικό πιστοποιητικό και επίδειξη ταυτότητας ή διαβατηρίου). Για παιδιά από 4 έως και 17 ετών ισχύει η επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης, είτε δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) τελευταίου 24ώρου.


Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2022

«Αγγίζοντας την Αγιότητα» στη καρδιά της Αθήνας

«Αγγίζοντας την Αγιότητα» είναι η πρώτη ομαδική εικαστική έκθεση του 2022 που επανεκκινεί τα Εικαστικά στον ιστορικό χώρο του Ελληνογαλλικού Συνδέμου στην καρδιά της Αθήνας, στο Κολωνάκι.

Σε concept, οργάνωση κι επικοινωνία του Δημήτρη Λαζάρου και σε συνδιοργάνωση με τη Διεθνή Πολιτιστική Πλατφόρμα ART HUB ATHENS / Art for social change – www.arthubathens.org, η ομαδική εικαστική έκθεση «Αγγίζοντας την Αγιότητα» είναι η έκθεση που εκπλήσσει, συνδέοντας μέσα από διαφορετικές προσεγγίσεις την Τέχνη με την Αγιότητα.

«Δια χειρός» άξιων εικαστικών και τη σημερινή ή πιο κλασσική προσέγγιση αξιόλογων σύγχρονων εικαστικών, οι επισκέπτες της έκθεσης προσεγγίζουν την ανάταση ψυχής, που αποτελεί σαφές γνώρισμα τόσο της Τέχνης, όσο και της Αγιότητας.

Συμμετέχουν οι εικαστικοί:

Georgio Babili – Γιώτα Αγγελοπούλου – Χρυσούλα Ντέλλα Βακουφάρη – Ήβη Γαβριηλίδη – Πυθαγόρας Γαλιάτσος – Πόλυ Γεωργακοπούλου – Στέλιος Γιαλούρης – Ανίκητος Γιαννούδης – Στέλλα Κάρλου – Ιάκωβος Κολλάρος – Μαριάννα Λιόγρη – Πρόδρομος Μάνου – Αφροδίτη Πατίκα

Σεβόμαστε και ακολουθούμε πιστά τις εκάστοτε Υγειονομικές διατάξεις που αφορούν τους πολιτιστικούς χώρους.

ΦΟΡΑΜΕ ΜΑΣΚΑ κι επιδεικνύουμε το πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης στην είσοδο του χώρου.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Concept – Οργάνωση - Επικοινωνία: Δημήτρης Λαζάρου

email: repdla@hotmail.com // dimitriolazarou@gmail.com


Συνδιοργάνωση: ART HUB ATHENS / Art for social change – www.arthubathens.org

Εγκαίνια: Δευτέρα, 14 Φεβρουαρίου 2022 | 5 – 9μ.μ.

Διάρκεια έκθεσης: 14 έως 26 Φεβρουαρίου 2022


ΑΓΓΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΓΙΟΤΗΤΑ – Εκδήλωση στο facebook στο παρακάτω link:

https://www.facebook.com/events/241360618189727


ΕΛΛΗΝΟ – ΓΑΛΛΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

Πλ. Κολωνακίου 2,

4ος όροφος

Κολωνάκι, Αθήνα

(Είσοδος δίπλα στην τράπεζα Πειραιώς)


Ημέρες και Ώρες λειτουργίας

Δευτέρα έως Παρασκευή (εκτός Τετάρτης): 5 - 9 μ.μ.

Σάββατο: 12 - 4 μ.μ.

Τετάρτη και Κυριακή: ΚΛΕΙΣΤΑ

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2022

2,8 εκατ. ευρώ πωλήθηκε, σε δημοπρασία, «ξεχασμένος» πίνακας του 1520

Προς μεγάλη έκπληξη των ιδιοκτητών του, πίνακας που εικονίζει έναν άγγελο και επί χρόνια ήταν κρυμμένος σε ένα διαμέρισμα στην Τουλούζη, πωλήθηκε σε δημοπρασία έναντι 2,8 εκατομμυρίων ευρώ.

Το έργο, που αποδόθηκε στον Γερμανό ζωγράφο Μπέρνχαρτ Στρίγκελ (1460-1528), φιλοτεχνήθηκε το 1520. «Ήταν ανάμεσα σε έναν σωρό από άλλους πίνακες, πάνω σε ένα κρεβάτι, σε ένα από τα δωμάτια του σπιτιού», εξήγησε η Πολίν Μαρένζ, του Οίκου δημοπρασιών Artpaugée.

Πέρυσι το καλοκαίρι, στο πλαίσιο καταγραφής των έργων για λογαριασμό μιας ασφαλιστικής εταιρείας, οι ιδιοκτήτες ζήτησαν να εκτιμηθεί ο συγκεκριμένος πίνακας. «Όταν τον είδα, ήταν σε εξαιρετική κατάσταση, για πίνακα πέντε αιώνων. Τον δώσαμε στον τεχνοκριτικό μας που τον πιστοποίησε», είπε η Μαρένζ.

Υπάρχουν σκέψεις ότι ο αγοραστής είναι, ίσως, το Μουσείο του Λούβρου του Άμπου Ντάμπι, που πρόσφατα αγόρασε και το ταίρι του -«Ο αγοραστής δεν ήθελε να αποκαλυφθεί η ταυτότητά του· είναι ένα ίδρυμα», απάντησε λακωνικά η Μαρένζ.

Οι δύο πίνακες, που εικονίζουν από έναν άγγελο ο καθένας, είναι κατά τα φαινόμενα τα δύο πλαϊνά τμήματα ενός ρετάμπλ, το κεντρικό μέρος του οποίου αγνοείται.

Η αρχική εκτίμηση για τον «Άγγελο με θυμιατό, με κίτρινο χιτώνα» ήταν 600-800.000 ευρώ. Η οικογένεια που κατείχε τον πίνακα εδώ και πολλές γενιές, τον αποκαλούσε «Άγγελο προστάτη της οικογένειας». Ήξεραν ότι είχε κάποια αξία, αλλά δεν υποψιάζονταν ότι ήταν τόσο μεγάλη.

Ο πίνακας εμφανίστηκε στη Γαλλία για πρώτη φορά το 1816, όταν χωρίστηκε από το ταίρι του. Ο Μπέρνχαρτ Στρίγκελ ήταν ο προσωπογράφος του αυτοκράτορα Μαξιμιλιανού Α΄ (1459-1519).

 
Copyright © 2014 AthensIn. Designed by OddThemes