ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τετάρτη 8 Ιουλίου 2020

Ο Weeknd δωρίζει ένα εκατομμύριο δολάρια Καναδά για τον κορωνοϊό


Μετά τη δωρεά 500.000 δολαρίων σε Οργανισμούς που δραστηριοποιούνται υπέρ της φυλετικής ισότητας νωρίτερα αυτό το μήνα, ο Καναδός τραγουδιστής, στιχουργός και παραγωγός Weeknd ανακοίνωσε ότι θα δωρίσει ένα εκατομμύριο δολάρια Καναδά (732.000 δολάρια ΗΠΑ) για την ανακούφιση όσων έχουν πληγεί από την COVID-19.

Το 50% της δωρεάς θα διατεθεί στον μη κερδοσκοπικό Οργανισμό της Ακαδημίας των Grammys, MusiCares, ενώ το άλλο 50% θα διατεθεί στους εργαζόμενους πρώτης γραμμής στο Δίκτυο Υγείας του Σκάρμπορο, στο Οντάριο του Καναδά, όπου μεγάλωσε.

«Μεγάλωσα στο Σκάρμπορο και ένιωσα ότι ήταν σημαντικό να επιστρέψω στην κοινότητα που με ανέθρεψε, κατά τη διάρκεια των δύσκολων στιγμών αυτής της πανδημίας» ανέφερε ο γεννημένος στον Καναδά από γονείς από την Αιθιοπία τραγουδιστής, τραγουδοποιός και δισκογραφικός παραγωγός. Εκτός από αυτήν την πρωτοβουλία, ο καλλιτέχνης θα δωρίσει επίσης όλα τα έσοδα από τις προστατευτικές μάσκες προσώπου XO που λάνσαρε στο Ταμείο Έκτακτης Ανάγκης για την COVID-19.

Ο Abel Tesfaye , όπως είναι το πραγματικό του όνομα, με ανάρτηση στο Instagram εξέφρασε ευχαριστίες σε όσους αγόρασαν τις μάσκες που κυκλοφόρησαν σε δύο σχέδια, ένα με το XO logo και το άλλο με το μήνυμα «STAY AWAY».

«Ευχαριστώ πολύ τους θαυμαστές που αγόρασαν τις μάσκες XO και συμμετείχαν στην καταπολέμηση της COVID. Πρέπει να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε. Επίσης, ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους στο Σκάρμπορο».

Αρτεμίζια Τζεντιλέσκι: H Google τιμά την ριζοσπαστική Ιταλίδα ζωγράφο


Η Ιταλίδα ζωγράφος Αρτεμίζια Τζεντιλέσκι (Artemisia Gentileschi) έχει σήμερα την τιμητική της, αφού η Google της αφιερώνει το σημερινό της doodle, με αφορμή τη συμπλήρωση 427 χρόνων από τη γέννησή της, την 8η Ιουλίου του 1593.

Η Ιταλίδα ζωγράφος του μπαρόκ, θεωρούμενη ως μία από τους καλύτερους καλλιτέχνες της εποχής της, κόρη του ζωγράφου Οράτσιο Τζεντιλέσκι, μαθήτευσε δίπλα στον πατέρα της στη Ρώμη και το 1610 παρήγαγε το πρώτο της έργο με τίτλο «Η Σωσσάννα και οι γέροντες».

Το 1611 ο συνεργάτης του πατέρα της ζωγράφος Αγκοστίνο Τάσσι βίασε την Αρτεμίζια και εν συνεχεία της υποσχέθηκε γάμο, εξασφαλίζοντας έτσι τη συνέχιση των ερωτικών τους σχέσεων. Η υπόσχεση δεν εκπληρώθηκε και, εννέα μήνες μετά τον βιασμό, ο Οράτσιο Τζεντιλέσκι κίνησε δίωξη κατά του Τάσσι.

Η δίκη εξελίχθηκε στο μεγαλύτερο σκάνδαλο της Ρώμης εκείνη την εποχή. Η Αρτεμίζια Τζεντιλέσκι από κατήγορος βρέθηκε να λογοδοτεί στο δικαστήριο σαν να ήταν αυτή κατηγορούμενη. Υποβλήθηκε σε αναγκαστική γυναικολογική εξέταση ενώπιον του δικαστηρίου, για να αποδειχθεί η ειλικρίνεια της καταγγελίας της.

Ο δικαστής είχε προτείνει έναν ακόμη τρόπο βασανισμού, ο οποίος και εφαρμόστηκε. Γύρω από τα δάχτυλά της τοποθετήθηκαν συσκευές σύνθλιψης, που τραβούσαν τα δάχτυλα δυνατά. Σε ένα γραπτό ντοκουμέντο 400 ετών που έχει διασωθεί από τη δίκη, η Αρτεμίζια εκείνη την ώρα κοίταξε τον βιαστή της και του είπε «Αυτοί οι σφιγκτήρες είναι το δαχτυλίδι γάμου που μου υποσχέθηκες».

Κατά τη διάρκεια της πολύμηνης δίκης, οι περισσότεροι μάρτυρες περιέγραφαν τη ζωγράφο ως μια φιλήσυχη και παθιασμένη με τη ζωγραφική κοπέλα. Ο Αγκοστίνο Τάσσι, αντιθέτως, περιγράφηκε ως ένας βίαιος χαρακτήρας και μάλιστα πολλοί ήταν εκείνοι που κατέθεσαν πως είχε σκοτώσει την προηγούμενη γυναίκα του, χωρίς όμως να αποδειχθεί κάτι τέτοιο. Η αθώωση με παρέμβαση του Πάπα Παρά και τις καταθέσεις, το δικαστήριο αποφάσισε την αθώωσή του.

Ήταν κάτι αναμενόμενο, αφού ο 30χρονος ζωγράφος είχε την εύνοια του Πάπα της Ρώμης, κάτι που τον έκανε «άτρωτο» από τέτοιες υποθέσεις. Ο Πάπας δήλωσε μετά τη δίκη «Ο Τάσσι είναι ο μόνος ζωγράφος που δεν με απογοητεύει. Όλοι οι υπόλοιποι ζωγράφοι προσποιούνται πως είναι άνθρωποι με τιμή, αλλά με απογοητεύουν συχνά».


Η Ιουδήθ και η υπηρέτριά της με το κεφάλι του Ολοφέρνη, 1615-1616
Μετά το τέλος της δίκης, η ζωγράφος ταξίδεψε στη Φλωρεντία και κατάφερε να κάνει μια καινούρια αρχή και να αφοσιωθεί στη ζωγραφική. Πολύ γρήγορα έγινε μία από τις πιο γνωστές ζωγράφους της Ευρώπης και οι πίνακές της γοήτευσαν μέχρι τους Μεδίκους και τον Κάρολο Α’ της Αγγλίας. Τα έργα της ζωγράφου είχαν γυναίκες πρωταγωνίστριες και ήταν εξαιρετικά ριζοσπαστικά για την εποχή.

Τα έργα της ως αυτοπροσωπογραφίες και ο διάσημος πίνακας «Η Ιουδήθ αποκεφαλίζει τον Ολοφέρνη». Τα περισσότερα έργα της Αρτεμίζια Τζεντιλέσκι ήταν εμπνευσμένα από τη Βίβλο ή την αρχαία ιστορία και πρωταγωνίστριες ήταν σχεδόν πάντα γυναικείες φιγούρες. Από τα πρώτα της έργα η ζωγράφος θέλησε να υμνήσει ηρωίδες όπως την Κλεοπάτρα και την Λουκρητία. Η οπτική της ήταν αρκετά ριζοσπαστική για την εποχή, μιας και ο χώρος των Καλών Τεχνών ήταν καθαρά ανδροκρατούμενος. Μέσα από τα έργα της κατάφερε να είναι η πρώτη γυναίκα που έγινε μέλος της «Ακαδημίας Σχεδιαστικών Τεχνών» στην Ιταλία (Accademia delle Arti del Disegno).

Στο παρελθόν τα έργα της έχουν χαρακτηριστεί αυτοβιογραφικά και αρκετοί μελετητές έχουν δηλώσει πως, μετά την δίκη του Αγκοστίνο Τάσσι, τα έργα της ήταν κατά βάση αυτοπροσωπογραφίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο διάσημος πίνακας «Η Ιουδήθ αποκεφαλίζει τον Ολοφέρνη».

Επηρεασμένη από τον Ιταλό ζωγράφο Καραβάτζιο φιλοτέχνησε αυτό το έργο για να εκδικηθεί, όπως πιστεύουν αρκετοί καλλιτέχνες, τον βιαστή της και να καταδείξει τη γυναικεία σεξουαλική κακοποίηση. Το δημοφιλές έργο της ζωγράφου ήταν μια παραλλαγή του έργου του Καραβάτζιο «Η Ιουδήθ και η υπηρέτριά της με το κεφάλι του Ολοφέρνη». Στον πίνακα της Τζεντιλέσκι η υπηρέτρια μετατράπηκε σε μια δυνατή γυναίκα που συμμετείχε στη δολοφονία και η Ιουδήθ φέρεται να αποκεφαλίζει τον Ολοφέρνη, στο πρόσωπο του οποίου η ζωγράφος έβλεπε, μάλλον, τον βιαστή της.

Ο πίνακας αναγνωρίστηκε ως ένα από τα σπουδαιότερα έργα της μπαρόκ εποχής. Πρόσφατες έρευνες αποκάλυψαν την Τζεντιλέσκι ως την δημιουργό του διάσημου έργου «Δαβίδ και Γολιάθ» που για χρόνια θεωρούταν έργο ενός άλλου ζωγράφου. 

Το 1975 το έργο είχε αποδοθεί σε έναν από τους μαθητές του πατέρα της, τον Τζιοβάννι Φραντσέσκο Γκερέρι, κατά τη διάρκεια μιας δημοπρασίας. Το 2018, σε μια νέα δημοπράτηση στο Μόναχο, αρκετοί υποστήριξαν πως πρόκειται για έργο της Τζεντιλέσκι καθώς αναγνωρίστηκε η υπογραφή της στον πίνακα. Ωστόσο, η επιβεβαίωση αυτής της υποψίας ήρθε πρόσφατα, χάριν στον συντηρητή Simon Gillespie και στον Ιταλό μελετητή του έργου Gianni Papi που εργάστηκαν μήνες για αυτό.

Όπως αποκάλυψαν οι ίδιοι, η χρωματική σύνθεση του πίνακα ταυτίστηκε με εκείνη που χρησιμοποιούσε η ζωγράφος, καθώς επίσης η υπογραφή της αποκαλύφθηκε πάνω στη λεπίδα του σπαθιού του Δαβίδ. Οι εργασίες έλαβαν χώρα εν όψει της μεγάλης έκθεσης για την Αρτεμίζια Τζεντιλέσκι που θα πραγματοποιηθεί στην Εθνική Πινακοθήκη της Αγγλίας, από τις 4 Απριλίου.

Δευτέρα 6 Ιουλίου 2020

«Εμμανουέλα»: Η ζωή της Σίλβια Κριστέλ στη μικρή οθόνη


Η ζωή της ηθοποιού Σίλβια Κριστέλ, γνωστής για τον ρόλο της στην καλτ ερωτική ταινία «Εμμανουέλλα», θα βρεθεί στο επίκεντρο τηλεοπτικής σειράς που προετοιμάζεται, όπως ανακοίνωσε ένας εκ των παραγωγών, ο Γάλλος Μαρκ Μισονιέ, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες που μετέδωσε το περιοδικό Variety.

«Υπερήφανος που σας ανακοινώνω ένα από τα νέα σχέδια του @LincolnProdTV: Η (σειρά) #Sylvia μεταφέρει (στη μικρή οθόνη) τη ζωή της Σίλβια Κριστέλ, την έγραψαν οι Μπενεντίκτ Σαρλ και Ολιβιέ Πουπονό», αναφέρει ο παραγωγός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η τηλεοπτική σειρά 6 επεισοδίων θα βασιστεί στην αυτοβιογραφία της Ολλανδής ηθοποιού, που αναδείχθηκε σε ηλικία 22 ετών, τη δεκαετία του 1970, σε φαντασίωση εκατομμυρίων θεατών χάρη στην «Εμμανουέλλα», τη μεταφορά του βιβλίου της Εμανουέλ Αρσάν.

Η ταινία, που γνώρισε διεθνή επιτυχία, από την Ιαπωνία έως τις ΗΠΑ, αφηγείται τις σεξουαλικές περιπέτειες μιας νεαρής γυναίκας στην Ασία.

Η Κριστέλ, που απεβίωσε το 2012, ήρθε αντιμέτωπη με τα ναρκωτικά και το αλκοόλ, έχοντας να διαχειριστεί την κριτική αλλά και τη διασημότητα. Το 2006 δημοσίευσε την αυτοβιογραφία της με τον τίτλο «Γυμνή».

Συνεργασία της Dua Lipa με τη Madonna;


Συνεργασία της Dua Lipa και της Madonna αναμένεται σύντομα. Ο μάνατζερ της Dua Lipa, Μπεν Μόουσον, μίλησε για πιθανό ντουέτο, σε συνέντευξη στο Music Week.

Ο Μπεν Μόουσον επιβεβαίωσε ότι το πιο πρόσφατο άλμπουμ της Lipa, «Future Nostalgia», που κυκλοφόρησε τον Μάρτιο έχει επιρροές από το LP του 2005 «Confessions on a Dancefloor» της Madonna.

Ο μάνατζερ όταν ρωτήθηκε αν η Dua Lipa μπορούσε να συναγωνιστεί τη Madonna είπε: «Λοιπόν, εξαρτάται τι εννοείς. Σίγουρα θα έχει μια μακρά καριέρα».

«Είναι, σίγουρα, η απόλυτη ποπ σταρ και προφανώς το άλμπουμ είναι επηρεασμένο σε μεγάλο βαθμό από τη Madonna», πρόσθεσε, σύμφωνα με το NME.

«Στην πραγματικότητα θα δοκιμάσουμε και να έχουμε τη Madonna σε μία ηχογράφηση. Θα γράψω ένα email και θα δω αν θέλει να συμμετάσχει σε ένα τραγούδι».

Η Μάργκοτ Ρόμπι σε ρόλο θηλυκού Τζακ Σπάροου


Στα πρώτα στάδια της προετοιμασίας μιας διαφορετικής περιπέτειας των «Πειρατών της Καραϊβικής» βρίσκεται η Disney: μια ταινία με πειρατίνες στην οποία επικεφαλής θα είναι η Μάργκοτ Ρόμπι ενώ η Κριστίνα Χόντσον που έγραψε το σενάριο για την περιπέτεια «Αρπακτικά πτηνά και η φαντασμαγορική χειραφέτηση της Χάρλεϊ Κουίν» αναλαμβάνει τη συγγραφή της.

Η συνεργασία των Ρόμπι και Χόντσον αναπτύσσεται ξεχωριστά από μία άλλη ταινία- επανεκκίνηση των «Πειρατών της Καραϊβικής» που αποκαλύφθηκε τον Οκτώβριο με τον βετεράνο του franchise Τεντ Έλιοτ και τον δημιουργό του «Chernobyl» Κρεγκ Μέιζιν να αναπτύσσουν την ιστορία. Ο βετεράνος μεγαλοπαραγωγός της σειράς Τζέρι Μπρουκχάιμερ θα βάλει τη σφραγίδα του και στα δύο πρότζεκτ, τα οποία ετοιμάζονται παράλληλα.

Οι προηγούμενες πέντε ταινίες της σειράς των «Πειρατών της Καραϊβικής», με πρωταγωνιστή τον Τζόνι Ντεπ ως Κάπτεν Τζακ Σπάροου, έχουν συγκεντρώσει ως σήμερα πάνω από 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια στο αμερικανικό box office και 3,07 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. Το 2017, το πέμπτο κεφάλαιο με τίτλο «Η Εκδίκηση του Σαλαζάρ» έφτασε τα 172 εκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ οι διεθνείς αγορές απέφεραν συνολικά 622 εκατομμύρια δολάρια.

Κυριακή 5 Ιουλίου 2020

«Ερωτευμένος Σωκράτης» του Αρμάν ντ’Ανγκούρ | εκδόσεις Ψυχογιός

Το βιβλίο «Ερωτευμένος Σωκράτης – Η γέννηση ενός φιλοσόφου» του Αρμάν ντ’Ανγκούρ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός.

O Σωκράτης είναι ο φιλόσοφος που θεμελίωσε τη δυτική σκέψη και του οποίου η θανατική καταδίκη σήμανε το τέλος του αθηναϊκού Χρυσού Αιώνα. Η εικόνα μας γι’ αυτόν προέρχεται κυρίως από τον Πλάτωνα και τον Ξενοφώντα –άνδρες που τον συναναστράφηκαν όταν ήδη ήταν πενήντα ετών και γνωστή φυσιογνωμία της Αθήνας.

«Ανάμεσά τους, ο Πλάτωνας θεωρείται γενικά πιο αξιόπιστος από ιστορική άποψη. Στα κείμενά του σκιαγραφείται μία έντονη εικόνα του Σωκράτη κατά τα τελευταία χρόνια της μέσης ηλικίας ως ενός οξύνου, υψηλής παιδείας, πρωτότυπου στοχαστή και ενός επίμονου, είρωνα και συχνά εκνευριστικού εξεταστή. Επίσης, τα κείμενα του Πλάτωνα μας δίνουν μία φευγαλέα εντύπωση του Σωκράτη ως ενός γήινα ερωτικού άνδρα και τον απεικονίζουν ως εξαιρετικά γενναίο και ικανό πολεμιστή στο πεδίο της μάχης. Στα γραπτά του Ξενοφώντα, αντιθέτως, ο Σωκράτης εμφανίζεται περισσότερο ως ένας Αθηναίος κύριος, ένας πνευματώδης, πρόσχαρος και ενθουσιώδης συνομιλητής. […]

Και οι δύο συγγραφείς καθιστούν σαφές ότι ο Σωκράτης αδιαφορούσε για τα υλικά αγαθά και για την εμφάνισή του. […] Η εικόνα που αποκομίζουμε είναι αυτή ενός εξαιρετικού και πρωτότυπου στοχαστή που είναι πάντοτε φτωχός, πάντοτε ηλικιωμένος και πάντοτε άσχημος. Η εικόνα αυτή δημιουργεί ένα μυστήριο γύρω από την ιστορία του Σωκράτη. Τι μεταμόρφωσε έναν νέο Αθηναίο, από ταπεινό, υποτίθεται, περιβάλλον και με πενιχρά μέσα, στον δημιουργό ενός τρόπου σκέψης και μιας φιλοσοφικής μεθόδου που ήταν εντελώς πρωτότυποι για την εποχή του και με τεράστια επιρροή κατόπιν;»

Τι έκανε, δηλαδή, τον νεαρό Σωκράτη φιλόσοφο; Και τι τον οδήγησε να αναζητήσει αυτόν τον νέο τρόπο σκέψης και σύλληψης της ανθρώπινης ύπαρξης, με τόση επιμονή, ώστε να θυσιάσει την κοινωνική αποδοχή και στο τέλος την ίδια τη ζωή του;

«Σκοπός αυτού του βιβλίου είναι να προσφέρει μία νέα, ιστορικά θεμελιωμένη, θέαση της προσωπικότητας του Σωκράτη, των πρώτων χρόνων της ζωής του και των απαρχών του τρόπου σκέψης του».

Σε αυτή την ανατρεπτική βιογραφία, ο Αρμάν ντ’Ανγκούρ διερευνά τα πάθη και τα κίνητρα του νεαρού Σωκράτη, καταδεικνύοντας πώς ο έρωτας τον διαμόρφωσε στον φιλόσοφο που προοριζόταν να γίνει. Σκιαγραφεί έναν Σωκράτη που δεν έχουμε ξαναδεί: ηρωικό πολεμιστή, αθλητικό παλαιστή και χορευτή και παθιασμένο εραστή. Και αποκαλύπτει ποια ήταν η γυναίκα που ο ίδιος ισχυριζόταν ότι τον ενέπνευσε να αναπτύξει τις ιδέες που αιχμαλωτίζουν τη σκέψη μας, εδώ και 2.500 χρόνια.

Ριάνα : Δίνει «φωνή» σε όσους δεν μπορούν να ακουστούν


Η Rihanna χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Fenty Beauty για να μιλήσει εκ μέρους όσων δεν μπορούν.

Στην ιστοσελίδα της σειράς καλλυντικών της τραγουδίστριας,  απευθύνεται έκκληση για δικαιοσύνη για τους Μπριόνα Τέιλορ, Ταμίρ Ράις και Ελάιτζα ΜακΛέιν, οι οποίοι σκοτώθηκαν όλοι από την αστυνομία στις ΗΠΑ και ζητείται από τους θαυμαστές της να υπογράψουν αναφορές και να δωρίσουν χρήματα στις οικογένειες κάθε θύματος.

«Σήμερα τιμάμε τους Μπριόνα Τέιλορ, Ταμίρ Ράις και Ελάιτζα ΜακΛέιν» αναφέρεται στην επίσημη σελίδα του brand Fenty. «Στηρίζουμε με τις οικογένειές τους, @NAACP_LDF και αμέτρητους άλλους στον αγώνα για τον τερματισμό της αστυνομικής βίας εναντίον μαύρων πολιτών».

«Πραγματοποιήστε κλήσεις και στείλτε email για να αναγκάσετε τους αξιωματούχους της Ορόρα να λογοδοτήσουν και ζητήστε δικαιοσύνη για τον Ελάιτζα ΜακΛέιν. Ο ΜακΛέιν σκοτώθηκε από την αστυνομία, πέρυσι, ενώ περπατούσε προς το σπίτι, άοπλος, φεύγοντας από ένα μίνι μάρκετ, όταν η αστυνομία τον συνέλαβε και του επιτέθηκε» αναφέρεται στην ιστοσελίδα.

«Τηλεφωνήστε για να απαιτήσετε να απολυθούν όλοι οι αξιωματικοί που εμπλέκονται στη δολοφονία της Μπριόνα και να απαγγελθούν κατηγορίες σε βάρος τους, πρέπει να αναληφθούν ενέργειες σε πολιτειακό, τοπικό και ομοσπονδιακό επίπεδο» σημειώνεται.

«Στηρίξτε το Ίδρυμα Ταμίρ Ράις», αναφέρεται σε άλλη δημοσίευση, η οποία συνοδεύεται από φωτογραφία του 12χρονου που πυροβολήθηκε από αστυνομικό στο Κλίβελαντ, το 2014.

Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, με αφορμή την #BlackoutTuesday, η Rihanna σταμάτησε τις πωλήσεις και στους τρεις ιστότοπους της μάρκας Fenty. Η εκστρατεία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ξεκίνησε για να ευαισθητοποιήσει για τη δολοφονία του Αφρο-Αμερικανού Τζορτζ Φλόιντ και αμέτρητων άλλων.

 
Copyright © 2014 AthensIn. Designed by OddThemes