ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2019

«Αποδημητικά Πουλιά» στη μεγάλη οθόνη

Η νέα ταινία του Σίρο Γκέρα από την Κολομβία, μετά το έργο «Στην Αγκαλιά του Φιδιού», είναι ένα γκαγκστερικό έπος με το οποίο άνοιξε το δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών στο Φεστιβάλ Καννών.  Η εναρκτήρια νότα που ξεκίνησε το τραγούδι του εμπορίου ναρκωτικών στην Κολομβία, γίνεται προσωπική υπόθεση μέσα από την τραγική ιστορία μιας οικογένειας ιθαγενών που βρίσκονται, σχεδόν αυθόρμητα, αναμεμειγμένοι στην αναπτυσσόμενη επιχείρηση πώλησης μαριχουάνας σε νέους Αμερικανούς της δεκαετίας του ’70. Το εύκολο χρήμα μοιάζει να τους χαρίζει όλα όσα ονειρεύονταν, μα παράλληλα διαβρώνει τους παραδοσιακούς θεσμούς της κοινότητας. Όταν η απληστία και το πάθος έρχονται σε σύγκρουση με τους άγραφους νόμους τιμής, ξεσπά ένας εμφύλιος πόλεμος που θέτει σε κίνδυνο τον πολιτισμό, τις προγονικές παραδόσεις τους ακόμη και την ίδια τους τη ζωή.

«Σέρλοκ Χολμς και Δρ. Γουάτσον»

Γουίλ Φέρελ και Τζον Σι Ράιλι, ενσαρκώνουν τον θρυλικό ντετέκτιβ Σέρλοκ Χολμς και τον πιστό του φίλο Δρ. Γουάτσον, αντίστοιχα, σε μια κωμική εκδοχή των περιπετειών του πασίγνωστου δίδυμου της κλασικής αστυνομικής λογοτεχνίας που γεννήθηκε από την πένα του Σκωτσέζου συγγραφέα σερ Άρθουρ Κόναν Ντόιλ.

«Η Ευνοούμενη» (The Favourite)

Η πρώτη κωμωδία εποχής του Γιώργου Λάνθιμου -η οποία βγαίνει σήμερα σε μικρό κύκλωμα επιλεγμένων αιθουσών και κανονικά στις αίθουσες όλης της χώρας από τις 7 Φεβρουαρίου- μας μεταφέρει στις αρχές του 18ου αιώνα. Η Αγγλία βρίσκεται σε πόλεμο με τους Γάλλους. Παρόλα αυτά, οι αγώνες πάπιας και η κατανάλωση ανανά βρίσκονται στο απόγειό τους. Η φιλάσθενη Βασίλισσα Άννα βρίσκεται στον θρόνο και η στενή της φίλη Λαίδη Σάρα κυβερνά τη χώρα στη θέση της, ενώ ταυτόχρονα φροντίζει για την υγεία και το απρόβλεπτο ταπεραμέντο της. Όταν η νέα υπηρέτρια Άμπιγκεϊλ καταφτάνει, η γοητεία της την κάνει αμέσως αγαπητή στη Σάρα που την παίρνει υπό την προστασία της. Καθώς οι τακτικές του πολέμου καταναλώνουν όλο τον χρόνο της Σάρα, η Άμπιγκεϊλ παίρνει τη θέση της ως η συντροφιά της Βασίλισσας. Η φιλία τους της δίνει την ευκαιρία να κάνει πραγματικότητα τις φιλοδοξίες της και δεν θα αφήσει καμία γυναίκα, καμία πολιτική και κανένα κουνέλι να σταθούν εμπόδιο στον δρόμο της. Πρωταγωνιστούν οι Ολίβια Κόλμαν, Ρέιτσελ Βάις, Έμα Στόουν, Νίκολας Χουλτ, Τζο Άλγουιν.

Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2019

Ομαδική Εικαστική Έκθεση που συνεχίζει τον Κύκλο Εκθέσεων Τέχνης για τη Γαλλία

Η ομαδική έκθεση ζωγραφικής  «Egalité» συνεχίζει τον επιτυχημένο Κύκλο Εκθέσεων Τέχνης αφιερωμένο στη Γαλλία.
Ο Κύκλος Εκθέσεων περιλαμβάνει πέντε (5) ομαδικές εικαστικές εκθέσεις με θέματα επηρεασμένα από σημαντικά γεγονότα της Γαλλικής ιστορίας και τα σύμβολά της, που παρουσιάζονται ως εξής:
20 Δεκεμβρίου 2018 έως 5 Ιανουαρίου 2019: Bleu Blanc Rouge d’Art
8 Ιανουαρίου έως 19 Ιανουαρίου 2019: Marianne
22 – 26 Ιανουαρίου 2019: Liberté
29 Ιανουαρίου έως 2 Φεβρουαρίου 2019: Egalité
5 – 9 Φεβρουαρίου: Fraternité

Γιαζιτζόγλου Κατερίνα, Ισότητα στο όνειρο,
100x70cm, Ακρυλικά σε μουσαμά,  1.000 ευρώ
Οι εκθέσεις έχουν την αιγίδα του Ελληνο – Γαλλικού Συνδέσμου, των Φίλων του Μουσείου Βορρέ και του Ομίλου για την UNESCO Τεχνών Λόγου και Επιστημών Ελλάδος.

Σε αυτήν την έκθεση 18 σύγχρονοι εικαστικοί παρουσιάζουν έργα επηρεασμένα κι εμπνευσμένα από το ιδεώδες του Γαλλικού Διαφωτισμού, την Ισότητα. 

Ο Διαφωτισμός αποτελεί σημαντικό πνευματικό κίνημα, που τοποθετείται στα τέλη του 17ου αιώνα και στις αρχές του 18ου, το οποίο οι ίδιοι οι Γάλλοι Διαφωτιστές αποκάλεσαν «Siècle des lumières», θεωρώντας εαυτούς φωτοδότες.
Ο Διαφωτισμός παρατηρήθηκε αρχικά στη Γαλλία και αργότερα στις άλλες χώρες της Ευρώπης αλλά και έξω απ' αυτή, προετοιμάζοντας παράλληλα το έδαφος για τη Γαλλική Επανάσταση. Οι διαφωτιστές πρέσβευαν τον ορθολογισμό και την πίστη στην πρόοδο, αξιώνοντας αλλαγές σε όλες τις πτυχές της ανθρώπινης δραστηριότητας, στους πολιτικοκοινωνικούς θεσμούς, την οικονομία, την εκπαίδευση και τη θρησκεία. Τάχθηκαν υπέρ της ατομικής ελευθερίας και εναντίον της τυραννικής διακυβέρνησης και της καταπίεσης που ασκούσε η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία.
Σαρρή Ρανιώ, It doesn't matter,
70x100cm, Ακρυλικά σε καμβά
Βασικός φορέας των νέων ιδεών που έφερε ο Διαφωτισμός ήταν η ανερχόμενη αστική τάξη που μέχρι εκείνη την εποχή παρέμενε αποκλεισμένη από το σύστημα της απολυταρχίας. Ανάμεσα στους σημαντικούς εκφραστές του Διαφωτισμού τοποθετούνται ο Βολταίρος και ο Μοντεσκιέ. Οι Διαφωτιστές Ντενί Ντιντερό, Ζαν λε Ροντ ντ' Αλαμπέρ και Ζαν Ζακ Ρουσό συγκρότησαν το ιδεολογικό υπόβαθρο του Διαφωτισμού στην Εγκυκλοπαίδεια. Παράλληλα ο Ζαν Ζακ Ρουσσώ διατύπωσε τη θεωρία του Κοινωνικού Συμβολαίου, προτρέποντας σε μια Ευρώπη που θα υποστήριζε τα δικαιώματα του ανθρώπου.

Βασικά χαρακτηριστικά του Διαφωτισμού:

Η σκέψη και η αμφισβήτηση είναι αρετές
Ανεξιθρησκεία
Υπάρχει το κίνημα της παιδείας έχουμε μια επιστροφή προς τη μάθηση. Ο άνθρωπος ήταν ανώριμος γιατί ήταν αμόρφωτος λέγεται
Οι αριστοκράτες και ο βασιλιάς παύουν να μονοπωλούν την κοινωνική, πολιτική και καλλιτεχνική ζωή
Το «καλό» και το «λογικό» γίνονται ισάξια
Ελευθερία αντί απολυταρχίας, ισότητα αντί ταξικών διαφορών, επιστήμη αντί δεισιδαιμονιών και προκαταλήψεων, ανεξιθρησκεία αντί δογματισμού
Η ελευθερία και η αυτονομία ισχύουν και για τη λογοτεχνία (παύει πλέον να εξυπηρετεί συμφέροντα αριστοκρατών και βασιλέων)
Η σοφία και η εξυπνάδα είναι αρετές
Η δημοκρατία είναι το ιδανικό πολίτευμα
Όλοι οι άνθρωποι γεννήθηκαν και παραμένουν ίσοι και ελεύθεροι
Κοκκίνη Γεωργία, Το όνειρο, 60x80cm, Ακρυλικό

Συμμετέχουν οι εικαστικοί:
Eric Cospi // Κώστας Schnippering // Μαίρη Αρνή // Έλενα Γεωργανά // Αγγέλα Ευθυμιάδη // Σάββας Μαβίδης // Κατερίνα Γιαζιτζόγλου // Ήβη Γαβριηλίδη // Γεωργία Κοκκίνη // Λίζα Μέρλιν Βασιλάτου //Γιάννης Μότσης // Μάτα Μπίγαλη // Υρώ Ρούση // Ρανιώ Σαρρή // Μαίρη Στεφάνου // Αθηνά Τζέη // Καίτη Τσαβαρή // Σοφία Φωνιαδάκη

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Concept – Οργάνωση - Επικοινωνία: Δημήτρης Λαζάρου
email: repdla@hotmail.com // dimitriolazarou@gmail.com

Επιμέλεια: Γωγώ Κολυβήρα
Επιμέλεια video έκθεσης: Τάσος Πέτσας
Επιμέλεια έντυπου υλικού: Ανθή Τσουβαλά
Εγκαίνια: Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2019, ώρα 5 – 9 μ.μ.

Διάρκεια έκθεσης: 29 Ιανουαρίου έως 2 Φεβρουαρίου 2019

Facebook link της έκθεσης: facebook.com/events


ΕΛΛΗΝΟ – ΓΑΛΛΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ
Πλ. Κολωνακίου 2, 4ος όροφος
Κολωνάκι, Αθήνα
Ημέρες και Ώρες λειτουργίας:
Τρίτη έως Παρασκευή: 5 – 9μ.μ.
Σάββατο: 12 – 4μ.μ.
                           
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ


Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2019

Η εμβληματική «Έντα Γκάμπλερ» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

Η νέα χρονιά στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ) ξεκινά με μια μεγάλη πρόκληση. Η «Έντα Γκάμπλερ», το αριστουργηματικό έργο του κορυφαίου Νορβηγού συγγραφέα Χένρικ Ίψεν, «εντάσσεται» για πρώτη φορά στο λυρικό ρεπερτόριο, σε συμπαραγωγή με την ομάδα The Medium Project, μια δραστήρια ομάδα με συνεπή παρουσία στον χώρο του μουσικού θεάτρου.
Η νέα όπερα δωματίου «Έντα Γκάμπλερ» του διακεκριμένου συνθέτη και πιανίστα Γιώργου Δούση σε λιμπρέτο βασισμένο στο ομώνυμο έργο του  Ίψεν, το οποίο υπογράφει η Έρι Κύργια, θα παρουσιαστεί στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος από τις 25 Ιανουαρίου και για έξι μόνο παραστάσεις έως και τις 3 Φεβρουαρίου. Τη μουσική διεύθυνση έχει αναλάβει ο Ανδρέας Τσελίκας, ενώ τη σκηνοθεσία υπογράφει η Ράια Τσακηρίδη.
Η «Έντα Γκάμπλερ», «ο Άμλετ των γυναικείων ρόλων», είναι ένα από τα πιο γνωστά και πολυπαιγμένα έργα του  Ίψεν, του συγγραφέα που άλλαξε με επαναστατικό τρόπο τα δεδομένα στη δραματική γραφή και το θέατρο εν γένει.
«Εξάμβλωμα της φαντασίας, τέρας, παρανοϊκή, ατομίστρια, άτεγκτη, ζηλιάρα, οραματίστρια, φεμινίστρια, ιδεαλίστρια, θύμα των περιστάσεων», είναι μερικοί μόνο από τους χαρακτηρισμούς που έχουν χρησιμοποιήσει οι κριτικοί για να περιγράψουν την ιψενική ηρωίδα. Από την πρώτη παρουσίασή του, το 1891, μέχρι σήμερα, το έργο έχει αποσπάσει τον θαυμασμό και τον αποτροπιασμό, την εκτίμηση και την αποδοκιμασία, χωρίς ποτέ να αφήσει περιθώρια για εύκολες απαντήσεις.
Για πρώτη φορά η «Έντα Γκάμπλερ» γίνεται όπερα ύστερα από πρόσκληση της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ για τη δημιουργία ενός νέου έργου, σε συμπαραγωγή με την ομάδα The Medium Project. Η μουσική της όπερας φέρει την υπογραφή του συνθέτη και πιανίστα Γιώργου Δούση και χαρακτηρίζεται από το προσωπικό του μουσικό ιδίωμα, με την άμεση, λιτή και καθαρή μελωδική του γραφή.
Όπως σημειώνει ο ίδιος: «Η μουσική της όπερας “Έντα Γκάμπλερ” χρησιμοποιεί άλλοτε μοτίβα για τη μουσική απεικόνιση των χαρακτήρων και άλλοτε ολόκληρες μουσικές ενότητες που συνδέονται με χαρακτήρες ή καταστάσεις. Στο σύνολό της, ακολουθεί με ρεαλιστικό τρόπο την πλοκή και εξέλιξη του έργου, υποστηρίζοντάς την άλλοτε αφηγηματικά και άλλοτε δημιουργώντας την κατάλληλη ατμόσφαιρα για την απόδοση των συναισθημάτων. Το έργο έχει σαφείς αναφορές στην παραδοσιακή όπερα, άριες, ντουέτα, τρίο, κουιντέτο και μικρές αφηγήσεις».
Η «Έντα Γκάμπλερ» αποτελεί την τέταρτη όπερα του Γιώργου Δούση, πλάι στις «Δούλες» (2011) του Ζ. Ζενέ, για ορχήστρα, τρεις γυναικείες φωνές και εξαμελές φωνητικό σύνολο, την όπερα δωματίου «The Shell Game» (2014) της Έρις Kύργια, για πέντε τραγουδιστές και πιάνο, που ανέβηκε το 2015 στο Θέατρο Olvio με την ομάδα The Medium Project, και μια όπερα για παιδιά βασισμένη πάνω στο παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά «Ποιος έκανε πιπί στον Μισισιπή;» (2008), που ανέβηκε το 2011 στο πλαίσιο της Πειραματικής Σκηνής της ΕΛΣ.
Η μεγαλύτερη πρόκληση για τη συγγραφή του λιμπρέτου της όπερας από την Έρι Κύργια εντοπίζεται στο πώς θα παραμείνει το κείμενο «ιψενικό» και πώς ένα τετράπρακτο δράμα θα μετατραπεί σε ευσύνοπτο λιμπρέτο, χωρίς να χαθεί η ιστορία. Για το λιμπρέτο που θα παρουσιαστεί στην αγγλική γλώσσα, η ίδια αναφέρει χαρακτηριστικά: «Το γλωσσικό ύφος του λιμπρέτου στηρίχτηκε στη γερμανική καταγωγή των αγγλικών, ώστε η σχέση με την πρωτότυπη γλώσσα να είναι η “εγγενέστερη” δυνατή· επιλέχθηκε ένα μέτρο που ταιριάζει στα αγγλικά και συγχρόνως δεν είναι ξένο προς την ελληνική ρυθμική αίσθηση».
Ο αρχιμουσικός Ανδρέας Τσελίκας έχει την ευθύνη της μουσικής διεύθυνσης ενός επταμελούς μουσικού συνόλου. Η έμπειρη Ράια Τσακηρίδη σκηνοθετεί ένα ιδιαίτερο έργο όπου «όλοι οι ήρωες περιστρέφονται γύρω από την Έντα, παίζοντας μαζί της ένα ξεχωριστό παιχνίδι». Στην παράσταση, το κοινό θα παρακολουθήσει τη ζωή της Έντας Γκάμπλερ μέσα από τα δικά της μάτια. «Μοναδική σύντροφός της σε αυτό το ταξίδι είναι μια μαύρη τρύπα, που μόνο εκείνη βλέπει και η οποία καθορίζει την πραγματικότητά της», υπογραμμίζει η Τσακηρίδη.
Ο Παύλος Θανόπουλος υπογράφει τα σκηνικά και κοστούμια, η Μαρίνα Μέργου τη δραματουργία, η Κορίνα Κόκκαλη την κίνηση και ο Χρήστος Τζιόγκας τους φωτισμούς.
Στις παραστάσεις της «Έντας Γκάμπλερ» το κοινό θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει ένα καστ αναγνωρισμένων λυρικών πρωταγωνιστών. Τον απαιτητικό ρόλο του τίτλου ερμηνεύουν η Γιούλια Ρουτιλιάνο (25, 26, 27/1) -με διεθνή απήχηση και εμφανίσεις σε σημαντικά λυρικά θέατρα της Ευρώπης, και η Ιρένα Αθανασίου (1, 2, 3/2) -που έχει διαγράψει μια αξιόλογη πορεία. Μαζί τους, νεότεροι και καταξιωμένοι μονωδοί, η Τζίνα Φωτεινοπούλου, ο Χάρης Ανδριανός, ο Μιχάλης Ψύρρας και ο Γιώργος Ρούπας.


Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2019

Τρεις διαδοχικές εκθέσεις παρουσιάζονται στο πλαίσιο του φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης Orange Water 4 στην Ολλανδία

Στο πλαίσιο του φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης Orange Water 4 παρουσιάζονται στην Ολλανδία τρεις διαδοχικές εκθέσεις από 20/12/2018 - 28/02/2019. Συγκεκριμένα, θα παρουσιαστεί η εγκατάσταση Παρουσία της Απουσίας των Γιώτας Σκαρβέλη και Αποστόλη Ζολωτάκη και στην γκαλερί Kunstruimten Noorderstation, τη σειρά χαρακτικών  Μετάλλαξη του Ιωάννη Κολιού στην γκαλερί De Portiersloge, και το φωτογραφικό έργο Ερμηνεύοντας τα Σύννεφα του Χανιώτη φωτογράφου Νίκου Μπασιά, στην γκαλερί De Portiersloge.  

Το Φεστιβάλ Σύγχρονης Τέχνης Orange Water αποτελεί πολιτιστική γέφυρα μεταξύ Ελλάδας και Κάτω Χωρών, πραγματοποιώντας εκθέσεις ζωγραφικής, γλυπτικής, φωτογραφίας, βιντεοπροβολές και εγκαταστάσεις από διακεκριμένους Έλληνες, Ολλανδούς και άλλων εθνικοτήτων εικαστικούς. Οι τρεις αυτές εκθέσεις θα είναι οι καταληκτικές προτάσεις του φεστιβάλ Orange Water 4.

----------

  • Παρουσία της Απουσίας                γκαλερί Kunstruimten Noorderstation, Kastanjelaan 1, Groningen.                                                                 διάρκεια:  20/12 / 2018 - 28/02/2019
Το κίνητρο για αυτή την δουλειά ήταν το έργο του Ρόλαντ Μπαρτ «Camera Lucida». Ο τίτλος αυτής της δουλειάς είναι η «Παρουσία της απουσίας». Είναι σειρά μικρών έργων σε καμβά καθώς και τα βιβλία των ωρών με φωτογραφίες από την συλλογή της. «Πολιτικοί εξόριστοι στα ξερονήσια»: το παιδί, η γιαγιά νέα, η φίλη και ο άγνωστος νέος που πήδηξε απ την γέφυρα. Όλοι αυτοί μεταμορφώνουν μια αφήγηση που περικλείει «χρόνο παρόντα σε παρελθόντα χρόνο». Η αφήγηση έρχεται από ένα παιδί που βλέπει με αγωνία την θυσία μιας γενιάς και το αδιέξοδο μιας άλλης νέας γενιάς  εγκλωβισμένης. Είναι σιωπηλές φωτογραφίες που έχουν να διηγηθούν μια ιστορία. Καθώς τα βιβλία προσπαθούν να αφηγηθούν την αγάπη και τον πόνο μετατρέπονται σε ένα πέρασμα απ' το κενό στο κενό.
Τα τελευταία χρόνια η Γ.Σ έχει συνοψίσει την έρευνα της στην ζωγραφική πινάκων μεγάλων διαστάσεων με αντικείμενο την αναφορά στον χρόνο.

Ο Ζολωτάκης αντιπαραβάλλει σε αυτή την δουλειά μικρούς πίνακες με αντικείμενο αστικά τοπία από την αρχαία Ρώμη. Τα τοπία σβήνονται άλλοτε μερικώς και άλλοτε ολοκληρωτικά οδηγούμενα από τον εικαστικό στην λήθη, στο σβήσιμο από την ιστορία.

  • Μετάλλαξη                                         γκαλερί De Portiersloge:  Haddingestraat 26, Groningen.
                                                                                διάρκεια:  20/12/2018 - 31/01/2019
Στην ενότητα  Transformation,  με την βοήθεια της φωτογραφίας και του ηλεκτρονικού υπολογιστή, πρωταρχικές εικόνες μεταπλάθονται μέσω της επανάληψής τους (παράσταση και είδωλο μαζί) σε καινούργιες συνθέσεις. Στη  συγκριμένη περίπτωση, η διερεύνηση διφορούμενων νοημάτων μέσω της επανάληψης της εικόνας οδηγεί στο κατεξοχήν ζητούμενο που δεν είναι τίποτα άλλο παρά η «λεπτή» διαχωριστική γραμμή μεταξύ πραγματικού– φανταστικού. Τα έργα δημιουργήθηκαν με τις τεχνικές της φωτοχάραξης πάνω σε μεταλλικές πλάκες χαλκού καθώς και με τη μέθοδο της μεταξοτυπίας. Στην συνέχεια, τυπώθηκαν χειρωνακτικά από τον καλλιτέχνη πάνω σε χαρτί.

  • Ερμηνεύοντας τα Σύννεφα          γκαλερί De Portiersloge:  Haddingestraat 26, Groningen.
διάρκεια:  01/02/2019 - 28/02/2019

Όσκαρ: Δέκα υποψηφιότητες για το «The Favourite» του Γ. Λάνθιμου

Συνολικά δέκα υποψηφιότητες για Όσκαρ απέσπασε ο Έλληνας δημιουργός Γιώργος Λάνθιμος για την ταινία του «The Favourite», για την 91η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ  η οποία θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου (ξημερώματα Δευτέρας στην Ελλάδα), στο Dolby Theatre του Χόλυγουντ.
Οι  υποψηφιότητες –οι οποίες δικαιώνουν όσους πίστεψαν εξαρχής στον Έλληνα δημιουργό- είναι για τα Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Πρωτότυπου Σεναρίου, Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, Φωτογραφίας, Καλύτερου Μοντάζ για τον Γιώργο Μαυροψαρίδη, Κοστουμιών, Α’ γυναικείου ρόλου για την Ολίβια Κόλμαν και διπλή υποψηφιότητα Β’ γυναικείου ρόλου για τις Έμα Στόουν και Ρέιτσελ Βάις.
Το «The Favourite» ισοβαθμεί με το «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν και ηγείται της οσκαρικής κούρσας, αφήνοντας πίσω τα «A Star is Born», «Green Book» και «Βohemian Rhapsody».
Το Σωματείο Αμερικάνων Σκηνοθετών μπορεί να μην τον συμπεριέλαβε στην πεντάδα του, όπως ακριβώς είχε συμβεί και στις Χρυσές Σφαίρες, αλλά ο Γιώργος Λάνθιμος μπήκε με αξιώσεις στην πεντάδα των Όσκαρ.
Με την υποψηφιότητα για το Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας για την ταινία «The Favourite» (Ευνοούμενη), ο Γιώργος Λάνθιμος γίνεται ο τρίτος Έλληνας που διεκδικεί το Όσκαρ. Πριν από αυτόν και πάλι σε διεθνείς (και όχι ελληνικές ταινίες) έφτασαν στην υποψηφιότητα χωρίς να κερδίσουν ο Μιχάλης Κακογιάννης με τον «Ζορμπά» το 1964 και ο Κώστας Γαβράς με το «Z» το 1969.

Παράλληλα, ο Γιώργος Λάνθιμος συμπεριλαμβάνεται και στη μεγάλη λίστα των ελληνικής καταγωγής δημιουργών που έφτασαν ή κέρδισαν και το Όσκαρ Σκηνοθεσίας, όπως οι Ελία Καζάν, Τζον Κασσαβέτης, Τζορτζ Μίλερ και Αλεξάντερ Πέιν.
 
Copyright © 2014 AthensIn. Designed by OddThemes