ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2021

«Μάρθα: Μια ιστορία από το Μεσολόγγι»

Το νέο μουσικoποιητικό έργο «Μάρθα: Μια ιστορία από το Μεσολόγγι» του Νίκου Ξυδάκη σε λιμπρέτο του Διονύση Καψάλη κάνει πρεμιέρα στην GNO TV, στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821.

Το έργο, ανάθεση της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ), βιντεοσκοπήθηκε την περασμένη άνοιξη χωρίς την παρουσία κοινού και έρχεται στην οθόνη σας αποκλειστικά μέσω του nationalopera.gr/GNOTV από τις 9 Νοεμβρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021 με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους.

Η μορφή της Μάρθας, της μάνας που «έπαψε να ζηλεύει το πουλάκι που βρήκε ένα μικρό σπόρο και τραγούδησε» από τα σχεδιάσματα του Διονύσιου Σολωμού για τους Ελεύθερους πολιορκημένους, βρίσκεται στο κέντρο αυτής της μουσικοποιητικής σύνθεσης που επιχειρεί να αποδώσει ένα από τα κορυφαία επεισόδια της Ελληνικής Επανάστασης, την πολιορκία και έξοδο του Μεσολογγίου την άνοιξη του 1826 – ιδωμένη, αυτή τη φορά, από τη γυναικεία σκοπιά.

H GNO TV, η οποία αποτελεί έναν νέο άξονα προγραμματισμού της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, δημιουργήθηκε και λειτουργεί με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) [www.SNF.org] για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής εξωστρέφειας της ΕΛΣ.

Το έργο «Μάρθα: Μια ιστορία από το Μεσολόγγι» βασίζεται σε δυο πηγές που ακροβατούν με δημιουργικό τρόπο ανάμεσα στο λαϊκό και το λόγιο, τα ανεκτίμητα Ενθυμήματα του αγωνιστή του 1821 και ιστορικού Νικόλαου Κασομούλη, στον οποίο οφείλουμε την από πρώτο χέρι αφήγηση των γεγονότων της πολιορκίας, και τη σπαρακτική ποιητική μετουσίωση των ιστορικών συμβάντων της Εξόδου του Μεσολογγίου από τη μεγαλοφυΐα του Σολωμού, στίχοι από τους Ελεύθερους πολιορκημένους του οποίου παρεμβάλλονται εμβόλιμα στο έργο.

H δημιουργική σύμπραξη του συνθέτη Νίκου Ξυδάκη, γνωστού και δημοφιλούς για την επιδέξια γεφύρωση των λαϊκών και ανατολίτικων ακουσμάτων με την έντεχνη τραγουδοποιία, και του βραβευμένου ποιητή Διονύση Καψάλη αποπειράται να σκιαγραφήσει τη συνειδησιακή υπέρβαση και το ηθικό μέγεθος των επαναστατημένων, θυσιαζόμενων κατοίκων του Μεσολογγίου μέσω μιας μουσικοθεατρικής γλώσσας που συνδυάζει πολύτροπα τα εργαλεία της ποίησης, της μουσικής και της αφήγησης.

«Είναι ένα έργο στην κόψη του ξυραφιού, μια μινιμαλιστική μορφή τραγωδίας ή μια αγρυπνία, κάτι σαν άτυπη λειτουργία. Δεν μπορείς να το εντάξεις σε συγκεκριμένο είδος», σημειώνει για το έργο ο Νίκος Ξυδάκης. «Ο Διονύσης Καψάλης έχει κάνει ένα εξαιρετικό λιμπρέτο, με ποιητική φόρμα, μια σύνθεση ποιημάτων, ενώ σαν γλώσσα είναι συγκινησιακά κοντά μου. Ένα ποίημα όπου οι εναλλαγές στις φόρμες, από το τραγούδι σε οργανικά μέρη ή στον χορό, στην αφήγηση και τις πολύ ενδιαφέρουσες μονωδίες της Μάρθας. Ειδικά οι μονωδίες μού έδωσαν την ευκαιρία ώστε να πειραματιστώ σε ένα μελωδικό ρετσιτατίβο λίγο πιο δικό μας, πιο ελληνικό».

Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα έργο συλλογικό. «Ώρες ώρες νόμιζα πως δημιουργήσαμε ένα κτίσμα, ένα παρεκκλήσι, για να μπορούμε να καταφύγουμε, να συγκινηθούμε ή να θυμηθούμε, και να ζήσουμε και να αναπνεύσουμε με ελευθερία. Έχοντας στον νου μας αυτές τις συγκλονιστικές, ανθρώπινες υπάρξεις που είναι οι στιγμές και μορφές του Μεσολογγίου», υπογραμμίζει ο Νίκος Ξυδάκης.

Τη Μάρθα ερμηνεύει η Ειρήνη Δερέμπεη, μια πολυσχιδής και εκφραστική ερμηνεύτρια της ελληνικής μουσικής, και τον Αφηγητή ο διεθνώς καταξιωμένος βαρύτονος Τάσης Χριστογιαννόπουλος.

Συμμετέχουν το γυναικείο φωνητικό σύνολο Πλειάδες, το POLIS Ensemble, ο Νεοκλής Νεοφυτίδης στο πιάνο και η Σοφία Ευκλείδου στο βιολοντσέλο. Ερμηνεύουν: Ειρήνη Δερέμπεη, Τάσης Χριστογιαννόπουλος. Συμμετέχουν: Γυναικείο φωνητικό σύνολο Πλειάδες, POLIS Ensemble, Νεοκλής Νεοφυτίδης (πιάνο), Σοφία Ευκλείδου (βιολοντσέλο).

Βατικανό: Μεταμορφώνοντας τη Βασιλική του Αγίου Πέτρου

Σε έναν παράξενο, φωτισμένο χώρο που περισσότερο μοιάζει με ένα σύμπαν επιστημονικής φαντασίας παρά με έναν ναό, μεταμορφώνει τη Βασιλική του Αγίου Πέτρου στο Βατικανό ο Aishy, στη σειρά φωτογραφιών «Red Lights: Vatican».

Χρησιμοποιώντας το Adobe Lightroom, ο φωτογράφος ρίχνει κόκκινες και μπλε αποχρώσεις στο εμβληματικό αναγεννησιακό αρχιτεκτόνημα, αποκαλύπτοντας ένα εναλλακτικό περιβάλλον, το οποίο μετεωρίζεται μεταξύ παρελθόντος και μέλλοντος.

Επιγραφές τού ναού μιμούνται ψηφιακή εικόνα, ποικίλματα μοιάζουν να είναι φωτισμένα από πίσω, και μια τεχνητή λάμψη σε ζωηρούς, κορεσμένους τόνους καλύπτει τη φορτωμένη αρχιτεκτονική δομή που τυπικά συσχετίζεται με μάρμαρο, επιχρυσωμένες λεπτομέρειες και άλλα διακοσμητικά στοιχεία.

Κάποιες από τις φωτογραφίες της σειράς «Red Lights: Vatican», έχει τη δυνατότητα να απολαύσει ο ενδιαφερόμενος στον λογαριασμό του Aishy στο Instagram.

«Eternals»

Η βραβευμένη με Όσκαρ Κλόι Ζάο δοκιμάζεται σκηνοθετικά σε μια υπερηρωική περιπέτεια. Η ταλαντούχα σκηνοθέτιδα παρουσιάζει την τρίτη ταινία της τέταρτης φάσης του κινηματογραφικού σύμπαντος της Marvel. Ακολουθεί τις περιπέτειες των παντοδύναμων και, σχεδόν, αθάνατων όντων γνωστών ως Eternals, και των αιώνιων αντιπάλων τους, των Deviants, οι οποίοι δημιουργήθηκαν από κοσμικές οντότητες με το όνομα Celestials.

Το πρωτοκλασάτο καστ, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει τους Αντζελίνα Τζολί, Ρίτσαρντ Μάντεν, Σάλμα Χάγιεκ και Κιτ Χάρινγκτον.

«200 Μέτρα»

Το ισραηλινό τείχος της Δυτικής Όχθης έχει χωρίσει τον Μουσταφά από την οικογένειά του. Όταν μαθαίνει ότι ο γιος του έχει υποστεί ατύχημα, ο Μουσταφά σπεύδει να βρεθεί στο πλευρό του, όμως, στο σημείο ελέγχου, μια γραφειοκρατική λεπτομέρεια τού στερεί το δικαίωμα εισόδου. Σε έναν κόσμο βάρβαρου παραλογισμού, διακόσια μόλις μέτρα μετατρέπονται σε μια αγωνιώδη οδύσσεια διακοσίων χιλιομέτρων. Μια ιστορία πατρικής αγάπης, που βυθίζει τον θεατή σε μια σκοτεινή πραγματικότητα, ρίχνοντας φως στα αθέατα τείχη που υψώνει η διαχρονική καταπίεση.

«Red Notice»

Στην περιπέτεια του Ρόσον Μάρσαλ Θέρμπερ -με τους Γκαλ Γκαντότ, Ντουέιν Τζόνσον, Ράιαν Ρέινολντς-, ένας πράκτορας της Ιντερπόλ, ο οποίος ειδικεύεται στον εντοπισμό ληστών τέχνης, συνεργάζεται με έναν επίδοξο απατεώνα, ώστε να πιάσουν την πιο περιζήτητη επαγγελματία του κλάδου, με το ψευδώνυμο «The Bishop».

«Συνέβη στο Σόχο»

Ένα νεαρό κορίτσι (Άνια Τέιλορ Τζόι), παθιασμένο με τη μόδα, με κάποιον μυστηριώδη τρόπο βρίσκεται στη δεκαετία του ’60, όπου συναντά το είδωλό της, έναν εκθαμβωτικό τραγουδιστή στα πρώτα στάδια της καριέρας του. Αλλά η συγκεκριμένη εποχή στο Λονδίνο δεν είναι αυτό που φαίνεται, και ο χρόνος μοιάζει να συμπεριφέρεται με μυστηριώδεις τρόπους και με απροσδόκητα αποτελέσματα.

Ο Έντγκαρ Ράιτ –των «Shaun of the Dead» και «Baby Driver», δοκιμάζει κάτι διαφορετικό, παρουσιάζοντας ένα ψυχολογικό θρίλερ, τοποθετημένο στο Λονδίνο του ’60.

Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2021

Squid Game: Απάτη εκατομμυρίων το κρυπτονόμισμά του

Το ψηφιακό νόμισμα, που στηρίχθηκε στην κορεατική σειρά Squid Game, την πιο επιτυχημένη όλων των εποχών στο Netflix, είχε καταγράψει αύξηση 2.500% μέσα σε λίγες ημέρες, αφού λάτρεις της δυστοπικής σειράς έσπεσαν να το αγοράσουν. Ξαφνικά όμως είδε την αξία του να μηδενίζεται, επιβεβαιώνοντας έτσι όσους προειδοποιούσαν ότι πρόκειται για απάτη.

Το κρυπτονόμισμα, που ονομάζεται SQUID, είχε φτάσει έως και τα 2,861 δολάρια για να καταλήξει στο απόλυτο μηδέν τη Δευτέρα, σύμφωνα με την CoinmarketCap, που υπολογίζει ότι με αυτόν τον τρόπο οι απατεώνες δημιουργοί του έκλεψαν από τους επενδυτές 2,1 εκατ. δολάρια.

Πρόκειται για μία απάτη γνωστή ως «τράβηγμα» του χαλιού, όπως εξηγεί το Gizmodo. Αυτό σημαίνει ότι οι δημιουργοί του κρυπτονομίσματος ρευστοποιούν όσα νομίσματα έχουν στην κατοχή τους με αντάλλαγμα πραγματικό χρήμα, οδηγώντας έτσι σε δραστική πτώση την αξία του.

Το SQUID είχε παρουσιαστεί έως ένα εικονικό νόμισμα με το οποίο μπορούσε να πληρώσει κανείς online παιχνίδια, συνδεόμενα με τη σειρά. Το Gizmodo είχε επισημάνει διάφορες ενδείξεις ότι πρόκειται για απάτη, συμπεριλαμβανομένων των πολλών ορθογραφικών λαθών στην ιστοσελίδα του (που τώρα έχει εξαφανιστεί). Ακόμη ένα ηχηρό καμπανάκι ήταν το γεγονός ότι ο επενδυτές μπορούσαν μόνο να αγοράσουν, αλλά όχι να πουλήσουν το SQUID.

Η CoinMarketCap είχε επίσης προειδοποιήσει τους επενδυτές για την πιθανότητα απάτης.

Το Netflix, που είχε ξεκαθαρίσει από την περασμένη εβδομάδα, ότι δεν έχει καμία σχέση με το κρυπτονόμισμα, αρνήθηκε σε σχετικό αίτημα του CNN να σχολιάσει την εξέλιξη.

 
Copyright © 2014 AthensIn. Designed by OddThemes