ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Παρασκευή 31 Αυγούστου 2018

«Κοίτα Ποιος Γύρισε»

Στην ιταλική κωμωδία του Λούκα Μινιέρο, η οποία ζωντανεύει τον εφιάλτη του φασισμού στο σήμερα,  ο Μπενίτο Μουσολίνι εμφανίζεται στη Ρώμη,  ογδόντα χρόνια μετά τον θάνατό του. Την επιστροφή του αντιλαμβάνεται ένας ντοκιμαντερίστας, ο οποίος πιστεύει ότι πρόκειται για έναν μεταμφιεσμένο συμπατριώτη του. Θα ξεκινήσει τα γυρίσματα ενός ντοκιμαντέρ για εκείνον, και μαζί θα αρχίσουν ένα ταξίδι στην Ιταλία, την ώρα που η δημοτικότητα του Μουσολίνι ανεβαίνει κατακόρυφα. Ο Ντούτσε πιστεύει πως μπορεί να κυβερνήσει εκ νέου την Ιταλία -τι θα γινόταν άραγε αν στ’ αλήθεια επέστρεφε;

Αφιέρωμα στο πολύπλευρο έργο της Σοφίας Βάρη

Έπειτα από πολυάριθμες εκθέσεις σε ολόκληρο τον κόσμο, η Ελληνίδα εικαστικός Σοφία Βάρη, που ζει και εργάζεται στο εξωτερικό, επιστρέφει στις ρίζες της στην Ελλάδα με την έκθεση «Φόρμες και Αντιθέσεις».
Από την 1η Σεπτεμβρίου έως τις 7 Οκτωβρίου, δεκαέξι ασπρόμαυρα γλυπτά μνημειακών διαστάσεων θα δεσπόζουν στην Αγορά του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) και θα συνομιλούν με το κτήριο του Κέντρου και το ελληνικό φως.
Τα δεκαέξι γλυπτά της έκθεσης αποτελούν την πιο ώριμη δουλειά της Σοφίας Βάρη, έχοντας δημιουργηθεί την τελευταία δεκαετία. Η ίδια βλέπει τον εαυτό της ως γλύπτρια που ζωγραφίζει και φτιάχνει κολλάζ, συνεπώς και η δουλειά της αναπτύσσεται γύρω από τα στοιχεία του φωτός και του όγκου. Εμπνέεται από τις καθαρές και απλές φόρμες της κυκλαδικής τέχνης και των Ολμέκων στο Μεξικό. Στα γλυπτά της μπορεί κανείς να διακρίνει το αρμονικό πάντρεμα των αντιθέσεων: βαρύ κι ελαφρύ, σταθερό και κινούμενο, φωτεινό και σκοτεινό, συμπαγές κι εύθραυστο, κάτι που εύκολα διαπιστώνει κανείς και στην έκθεση στο ΚΠΙΣΝ.
Για τη συγκεκριμένη έκθεση, η διακεκριμένη εικαστικός κινήθηκε αποκλειστικά σε μία ασπρόμαυρη παλέτα, λόγω της γοητείας που της ασκεί το ελληνικό φως αλλά και της ιδιοσυγκρασίας του κτηρίου. Η γλύπτρια, αντιμέτωπη με ένα κτήριο μινιμαλιστικών, σχεδόν αυστηρών, αναλογιών, επιλέγει όγκους που μεταδίδουν μια αίσθηση αρμονίας - μια ισχυρή αλλά όχι δεσπόζουσα παρουσία. Η ίδια εξηγεί: «Η ενσωμάτωση των μεγάλης κλίμακας γλυπτών μου στο περιβάλλον είναι πρωταρχικής σημασίας. Θέλω να φαίνονται σαν να ήταν εκεί πάντα».
Η έκθεση, που αποτελεί μια εσωτερική παραγωγή του ΚΠΙΣΝ, θα λειτουργεί καθημερινά από την 1η Σεπτεμβρίου έως τις 7 Οκτωβρίου, και ώρες 06.00 έως 00.00. Η είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.
Η Σοφία Βάρη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1940 από Έλληνα πατέρα και Ουγγαρέζα μητέρα. Σπούδασε στην Αγγλία και τη Γαλλία (École des Beaux-Arts, Παρίσι, 1958) όπου γνώρισε τα τότε νέα ρεύματα της γλυπτικής, τον κυβισμό και τον σουρεαλισμό.  Το έργο της είναι μία αναζήτηση φόρμας και ισορροπίας, βαθιά επηρεασμένο από την κυκλαδική τέχνη, καθώς και την τέχνη των Μάγια, των αρχαίων Αιγυπτίων και την μπαρόκ αισθητική. 

Τα ονόματα πολλών γλυπτών της προέρχονται από την ελληνική μυθολογία, ενώ το καλλιτεχνικό της όνομα, «Βάρη», είναι εμπνευσμένο από τον τόπο καταγωγής της.  Από το 1976 είναι παντρεμένη με τον γνωστό Κολομβιανό καλλιτέχνη Φερνάντο Μποτέρο. Σήμερα, ζει και εργάζεται μεταξύ Ελλάδας, Παρισιού, Μονακό και Πιετρασάντα.  Γλυπτά της βρίσκονται, μεταξύ άλλων, στο Παρίσι, τη Ρώμη, το Μόντε Κάρλο, το Μπάντεν Μπάντεν, τη Γενεύη, τη Μαδρίτη και την Καρταχένα της Κολομβίας.

Σάββατο 25 Αυγούστου 2018

To Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή, παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση ζωγραφικής της Ελένης Σαμέλη Βαρουξάκη με τίτλο"Journey of life"_Color and light

Σε ένα ταξίδι στο χρώμα και στον υπέροχο παφλασμό της θάλασσας αλλά και σε σύμβολα του κόσμου της μάς ξεναγεί η νεαρή ζωγράφος Ελένη Σαμέλη Βαρουξάκη στην πρώτη ατομική της έκθεση με τίτλο "Journey of life_ Color and Light".
Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα ακρυλικά και λαδιού σε καμβά αλλά και κατασκευές από πλεξιγκλάς, όλα αποτέλεσμα των τελευταίων δύο ετών δουλειάς από την καλλιτέχνη η οποία  ήδη μετρά συμμετοχές σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Παρίσι, Κάννες) και μετά τις σπουδές της στην Αγγλία, στο χώρο της Αρχιτεκτονικής. Αποφοίτησε από το University of Kent και στη συνέχεια ολοκλήρωσε διετείς μεταπτυχιακές σπουδές στο Middlessex University του Λονδίνου, (MA) Master of Arts in Design.
Η Ιστορικός Τέχνης κ. Έμμυ Βαρουξάκη σημειώνει:
«Η Ελένη Σαμέλη Βαρουξάκη στην έκθεσή της στο Ίδρυμα 
Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή, φέρνει μαζί της τον κόσμο της που αποτελείται από σχήματα και χρώματα δικής της επινόησης και προσωπικής αισθητικής. Τα έργα της είναι πρωτότυπα, ανεπηρέαστα, προσωπικά, έστω κι αν μερικοί ειδήμονες μιλούν για ιμπρεσσιονιστικά επιτεύγματα. Βέβαια το φως μεταλλάσσεται γύρω από τα καράβια της στη θάλασσα και τον ουρανό, δημιουργώντας ανταύγειες και ντεγκραντέ σε βασικούς τόνους του μπλε, του καφέ του φαιού και του λευκού. Η πινελιά της βγαίνει από σπάτουλα με δύναμη και αποφασιστικότητα άρα δεν πρόκειται για πινελιά αλλά  για " touche ", άγγιγμα χρώματος στον καμβά. Το θέμα της είναι ηθελημένα απλοποιημένο, τα καράβια βγαίνουν από παραμύθι, είναι χάρτινα και ευθύγραμμα κι αγνοούν το αφρισμένο κύμα που υπάρχει για να δοξάζει το χρώμα ενώ αγκαλιάζουν τον άνεμο, την αδελφοσύνη, το πάθος και τις ουτοπίες.»

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΚΘΕΣΗΣ
Εγκαίνια έκθεσης: Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου, 19:00 έως 22:30
Διάρκεια έκθεσης: 6 - 9 Σεπτεμβρίου 2018

ΙΔΡΥΜΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΣΙΧΡΙΤΖΗ
Διεύθυνση:  Κασαβέτη 18 & Γρ. Αυξεντίου
                       Κηφισιά 14562
Τηλ: 210-8019975
email: info@iett.gr
Ώρες λειτουργίας: 10:00 πμ - 17:00 πμ

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Παρασκευή 24 Αυγούστου 2018

Αυγουστιάτικη Πανσέληνος: 132 Μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι διανυκτερεύουν

Συνολικά 132 αρχαιολογικοί χώροι και Μουσεία θα συμμετέχουν στον θεσμό «Πανσέληνος 2018», παραμένοντας ανοιχτοί για το κοινό. 
Σε 95 από αυτούς θα πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις. Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) έδωσε την έγκρισή του για τις εκδηλώσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν μουσική, χορό, θέατρο, εικαστικές εκθέσεις, προβολές ταινιών, βραδιές ποίησης και ξεναγήσεις.   Οι δράσεις, που θα κορυφωθούν τη νύχτα της Πανσελήνου, θα ξεκινήσουν σε κάποιες περιοχές την Παρασκευή 24 Αυγούστου, ενώ σε άλλες θα συνεχιστούν έως τη Δευτέρα 27 Αυγούστου. 
Κατά την πανσέληνο του περασμένου Αυγούστου, περισσότεροι από 75.000 επισκέπτες κατέκλυσαν αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και Μουσεία σε όλη την επικράτεια.   Το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού διοργανώνει, από το 2002, τις εκδηλώσεις της Αυγουστιάτικης Πανσελήνου προσφέροντας τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μνημεία στο κοινό σε μια καλοκαιρινή βραδιά, κάτω από το φως του αυγουστιάτικου φεγγαριού.
Η Πανσέληνος του Αυγούστου 2018 έχει ενταχθεί στις εκδηλώσεις του Ευρωπαϊκού έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2018.   Η είσοδος σε όλους τους χώρους θα είναι, όπως κάθε χρόνο, ελεύθερη για το κοινό.
Το Μουσείο Ακρόπολης υποδέχεται τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του δήμου Αθηναίων και στήνει ένα αισθαντικό ταξίδι-αφιέρωμα στις σημαντικότερες συνθέσεις του ελληνικού κινηματογράφου, υπό τη διεύθυνση του Δημήτρη Μίχα και την οργάνωση του ΟΠΑΝΔΑ (9 μ.μ.).
Από την άλλη, το Εθνικό Αρχαιολογικό της πόλης διοργανώνει μία πολυσυλλεκτική βραδιά με θέατρο, αφηγήσεις και μουσική (8 μ.μ.) όσο το Νομισματικό Μουσείο φιλοξενεί στον κήπο του τη μουσική εκδήλωση «La luna», με τους Μάριαν Γεωργίου και Αδάμ Τσαρούχη στα πλήκτρα, τον Ηλία Αργυρόπουλου και τον Δημήτρη Καραγιάννη στο σαξόφωνο (9 μ.μ.).

Πρόγραμμα εκδηλώσεων 2018

Με τη σειρά του, το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στις 26 του μηνός κορυφώνει το σύντομο residency των Action Hero, των δύο δυναμικών περφόρμερ από το Μπρίστολ που συλλέγουν τραγούδια αγάπης από όλη την Ευρώπη με το πρότζεκτ «Oh Europa» κάτω από την πανσέληνο, υπό τις μουσικές του Dj the Dreamer. Την ίδια στιγμή, μάλιστα, στα Πανοραμικά Σκαλιά του ΚΠΙΣΝ οι Ninos du Brasil, εκπρόσωποι της ανεξάρτητης μουσικής σκηνής, θα πραγματοποιήσουν μια από τις σπάνιες ζωντανές -μαξιμαλιστικές και ταυτόχρονα απόκοσμες- εμφανίσεις τους.

Κυριακή 19 Αυγούστου 2018

Η Σκάρλετ Γιόχανσον στην κορυφή του περιοδικού Forbes

Στην πρώτη θέση της λίστας των πιο ακριβοπληρωμένων ηθοποιών στον κόσμο, σύμφωνα με την ετήσια κατάταξη του περιοδικού Forbes, ανέβηκε η Σκάρλετ Γιόχανσον, με κέρδη 40,5 εκατ. δολαρίων από την 1η Ιουνίου 2017 έως και την 1η Ιουνίου 2018.

Ο ρόλος της «Μαύρης Χήρας» στις ταινίες «Οι εκδικητές» της Marvel αποδείχτηκε «χρυσός» για την 33χρονη Αμερικανίδα, που εκτόπισε την Έμα Στόουν από την κορυφή της λίστας.

Στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Ατζελίνα Τζολί με κέρδη 28 εκατ. δολάρια, που επιστρέφει στη λίστα χάρη κυρίως στην αμοιβή της για την ταινία «Maleficent 2». Ακολουθεί η Τζένιφερ Άνιστον με κέρδη 19,5 εκατ. δολάρια, η οποία εκτός από τα χρήματα που εξακολουθεί  να εισπράττει από «Τα Φιλαράκια» -14 χρόνια μετά το τέλος της σειράς,  προσθέτει στον λογαριασμό της αρκετά εκατομμύρια από τις συμφωνίες της με εταιρείες όπως η Emirates, η Smartwater και η Aveeno. Αναμένεται ότι το κασέ της 49χρονης ηθοποιού θα εκτοξευθεί την ερχόμενη σεζόν, όταν και ξεκινά η παραγωγή της νέας σειράς της Apple με τη Ρις Γουίδερσπουν -η οποία βρίσκεται στην 5η θέση της λίστας με 16,5 εκατ. δολάρια-, και, για κάθε επεισόδιο της οποίας, το ντουέτο των ηθοποιών αναμένεται να εισπράττει 1,25 εκατ. δολάρια.

Η 28χρονη Τζένιφερ Λόρενς, πρωταγωνίστρια των ταινιών «Hunger Games», «Mother!» και «Red Sparrow», που δεν πήγαν πολύ καλά στο box office, εξακολουθεί να αυξάνει τα κέρδη της χάρη στη συμμετοχή της στη σειρά «X-Men» και το συμβόλαιό της με τη «Dior», καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση της λίστας.
Οι δέκα πιο ακριβοπληρωμένες ηθοποιοί στον κόσμο κέρδισαν συνολικά 186 εκατ. δολάρια μεταξύ της 1ης Ιουνίου 2017 και της 1ης Ιουνίου 2018, χωρίς τα τέλη και τους φόρους. Οι εκτιμήσεις των κερδών τους βασίζονται στα στοιχεία των Nielsen, ComScore, Box Office Mojo και IMDB, καθώς και σε συνεντεύξεις με τους εμπλεκόμενους φορείς της βιομηχανίας.

Η λίστα του Forbes
Σκάρλετ Γιόχανσον - 40.5 εκατ. δολάρια
Αντζελίνα Τζολί - 28 εκατ. δολάρια
Τζένιφερ Άνιστον - 19.5 εκατ. δολάρια
Τζένιφερ Λόρενς - 18 εκατ. δολάρια
Ρις Γουίδερσπουν - 16.5 εκατ. δολάρια
Μίλα Κούνις - 16 εκατ. δολάρια
Τζούλια Ρόμπερτς - 13 εκατ. δολάρια
Κέιτ Μπλάνσετ - 12.5 εκατ. δολάρια
Μελίσα Ανν ΜακΚάρθι - 12 εκατ. δολάρια

Γκαλ Γκαντότ - 10 εκατ. δολάρια

Παρασκευή 17 Αυγούστου 2018

Τράπεζες: Διώχνουν με νέα εθελουσία πάνω από 5.000 υπαλλήλους!

Νέο «μαχαίρι» σε προσωπικό και καταστήματα ετοιμάζουν οι τράπεζες. Εως το τέλος του 2020 θα προχωρήσουν στη μείωση των καταστημάτων τους κατά 50%...
... κίνηση που θα φέρει και σημαντική μείωση των εργαζομένων, με τις εκτιμήσεις να αναφέρουν ότι την επόμενη τριετία θα αποχωρήσουν περισσότεροι από 5.000 υπάλληλοι.
Ειδικότερα, τα σχέδια που έχουν καταρτίσει οι διοικήσεις των τεσσάρων συστημικών τραπεζών προβλέπουν ότι τη διετία 2019-2020 θα κλείσουν συνολικά τα 1.000 από τα 2.000 καταστήματα που βρίσκονται εν λειτουργία σήμερα. Στην απόφαση αυτή οδηγήθηκαν βάσει μελετών που έχουν στα χέρια τους και δείχνουν ότι κάθε πιστωτικό ίδρυμα δεν πρέπει να ξεπερνά τα 300 καταστήματα σε όλη τη χώρα.
Φυσικά, το κλείσιμο των καταστημάτων δεν θα γίνει αναίμακτα, καθώς θα επιφέρει σημαντική συρρίκνωση του αριθμού των εργαζομένων. Ηδη από τις αρχές του έτους έως τον Ιούνιο αποχώρησαν με προγράμματα εθελουσίας εξόδου 2.000 εργαζόμενοι. Συγκεκριμένα, 1.000 άτομα από την Τράπεζα Πειραιώς, 600 από την Alpha Bank, 400 από τη Eurobank, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται το πρόγραμμα εθελουσίας της Εθνικής Τράπεζας με στόχο την αποχώρηση 500 υπαλλήλων.
Σύμφωνα με τα πλάνα αναδιάρθρωσης που καλούνται να συνεχίσουν να εφαρμόζουν οι τράπεζες έως το 2021, η ανάγκη μείωσης του προσωπικού εκπορεύεται και από την αλλαγή της φύσης της τραπεζικής δουλειάς, αφού οι τράπεζες δεν αναλώνονται πλέον μόνο στη χορήγηση δανείων, αλλά και στη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων.


Άγνωστες φωτογραφίες από τα ταξίδια της Joan Leigh Fermor στην Ελλάδα

Τα φωτογραφικά αρχεία του Μουσείου Μπενάκη σε συνεργασία με το Paddy & Joan Leigh Fermor Arts Fund παρουσιάζουν μια έκθεση αφιερωμένη στη φωτογράφο Joan Leigh Fermor, σύζυγο του συγγραφέα Paddy Leigh Fermor, φέρνοντας, για πρώτη φορά, το ελληνικό κοινό σε επαφή με άγνωστες φωτογραφίες της από τα ταξίδια της στην Ελλάδα.
Η έκθεση με τίτλο «Joan Leigh Fermor. Φωτογράφος και αγαπημένη» που πραγματοποιείται στο Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού (Κουμπάρη 1, Κολωνάκι) και θα διαρκέσει έως τις 21 Οκτωβρίου, περιλαμβάνει 146 φωτογραφίες από τη δεκαετία του ’40 μέχρι τη δεκαετία του  ’60, στην πλειοψηφία τους ασπρόμαυρες.
Ο Paddy και η Joan μοιράστηκαν τη ζωή τους, κυρίως στην Ελλάδα, ως εραστές και ως φίλοι. Εκείνη φωτογράφος και εκείνος συγγραφέας, απολάμβαναν ισότιμη αναγνώριση ως καλλιτέχνες. O ζωγράφος και φίλος της John Craxton γράφει για αυτήν: «Όπως όλοι οι αξιολάτρευτοι άνθρωποι, η Joan Leigh Fermor είχε στη φύση της κάτι το αινιγματικό, στοιχείο το οποίο σε συνδυασμό με την εξαίσια εξωτερική της εμφάνιση την καθιστούσε μια πολύ σαγηνευτική παρουσία».
H Joan χρησιμοποιούσε φωτογραφική μηχανή Rolleiflex με τετράγωνα αρνητικά μεγέθους 6x6. Εξαίρεση αποτελούν οι φωτογραφίες που πραγματοποίησε στην Καρδαμύλη. Δεν εκτύπωνε ούτε επεξεργαζόταν τις φωτογραφίες της.  Κατέγραφε τις τοποθεσίες των φωτογραφιών σε λυτές καρτέλες από κοντάκτ, αν και σε αρκετές από  αυτές δεν αναφέρεται ο τόπος.  Οι πρώτες της φωτογραφίες δημοσιεύτηκαν στην Αγγλία, στα περιοδικά Architectural Review και Horizon.
Η Joan, από πολλούς, θεωρείται μια από τις καλύτερες ερασιτέχνες φωτογράφους στην Αγγλία. Στη δεκαετία του ’30 ασχολήθηκε, κυρίως, με την αρχιτεκτονική φωτογραφία και με το ξέσπασμα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου συμμετείχε στην προσπάθεια καταγραφής  των κτηρίων εθνικής σημασίας που είχαν υποστεί ζημιές. Οι φωτογραφίες της με τα κατεστραμμένα από τον πόλεμο κτήρια, δύο από τις οποίες παρουσιάζονται στην έκθεση,  συμβολίζουν αδήριτα τον σκοτεινό και ρημαγμένο κόσμο που θα άφηνε πίσω του.
Με αφορμή μια σειρά διαλέξεων του Paddy, ως εργαζόμενου του Βρετανικού Συμβουλίου,  στην Ελλάδα, τη δεκαετία του ’40,  η Joan ταξίδεψε μαζί του και ξεκίνησε να δημιουργεί το τεράστιο αυτό αρχείο θαυμάσιων φωτογραφιών που με εξαίρεση αυτές που δημοσιεύτηκαν στα
βιβλία του Paddy για τη Μάνη και τη Ρούμελη, οι υπόλοιπες παρέμεναν μέχρι σήμερα άγνωστες. Τα ταξίδια συνεχίστηκαν και τη δεκαετία του ’50, με τον Paddy να κρατάει σημειώσεις για τα βιβλία που θα έγραφε αργότερα και τη Joan να φωτογραφίζει την ελληνική ύπαιθρο και τους ανθρώπους της.  Πολλές από τις φωτογραφίες εικονίζουν τον Paddy, ενώ μια σειρά από αυτές αφορά μια κρουαζιέρα του ζεύγους Fermor στην Ελλάδα μαζί με τον John Craxton, την Margot Fonteyn και τον Freddy Ashton.

 Ο Paddy και η Joan αγοράζουν τη δεκαετία του ’60 ένα κτήμα στην Καρδαμύλη της Μάνης, το οποίο θα μετατρέψουν σε ένα υπέροχο σπίτι και θα δωρίσουν αργότερα στο Μουσείο Μπενάκη. Η Joan, αν και είχε πάψει να φωτογραφίζει, πραγματοποιεί μια σειρά φωτογραφιών που αποτυπώνει όλη την πορεία των επισκευών μέχρι την ανέγερση του σπιτιού. Μια επιλογή από τις πολυάριθμές αυτές φωτογραφίες παρουσιάζεται στην έκθεση.
 
Copyright © 2014 AthensIn. Designed by OddThemes