«Το φιντανάκι» του Παντελή Χορν, στο θέατρο Χυτήριο

Διαχρονικό, γεμάτο εικόνες από τα παλιά, αλλά και ομοιότητες με την ηθική παρακμή και τα διλήμματα του σήμερα, ένα ερωτικό δράμα εποχής, το κλασικό έργο του Παντελή Χορν, «Το φιντανάκι», παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία της Ευτυχίας Αργυροπούλου, στην αυλή του θεάτρου Χυτήριο (Ιερά Οδός 44), από τις 7 Μαΐου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στις 7.30 το απόγευμα.
Μια αθηναϊκή αυλή την περίοδο του μεσοπολέμου. Οι οικονομικές δυσχέρειες δοκιμάζουν τις αξίες και την ηθική καθημερινών ανθρώπων και φέρνουν στην επιφάνεια τα κοινωνικά προβλήματα της εποχής. Ήρωες καθημερινοί - απλοί άνθρωποι που μεταφέρουν την εποχή μέσα από την ηθογραφική ματιά του συγγραφέα.
Η Τούλα, το φιντανάκι, ερωτεύεται τον νεαρό Γιάγκο. Όμως, εκείνος προδίδει τον έρωτα της για τα μάτια της όμορφης Εύας, μιας έμπειρης γυναίκας με γνωριμίες, τις οποίες μπορεί να εκμεταλλευτεί. Όταν αποκαλύπτεται η εγκυμοσύνη της Τούλας, η κυρά - Κατίνα, μια γυναίκα «ελευθέρων ηθών», θα θελήσει να βοηθήσει το φιντανάκι και την οικογένειά του, φέρνοντας στην επιφάνεια ηθικά διλήμματα και καταστάσεις που δοκιμάζουν τον χαρακτήρα όλων των ηρώων.
Η σκηνοθέτις και ηθοποιός της παράστασης, Ευτυχία Αργυροπούλου, σημειώνει: «Ως μάνα ενός 9χρονου κοριτσιού και, μάλιστα, ως μια αντισυμβατική μάνα που κατηγορείται από το περιβάλλον της για τις φιλελεύθερες απόψεις ανατροφής και διαπαιδαγώγησης (“τα παιδιά μας δε μας ανήκουν, ανήκουν στην κοινωνία που μας τα εμπιστεύτηκε, έτσι ώστε να τα επιστρέψουμε σε αυτήν ως ολοκληρωμένες προσωπικότητες”), δεν σήκωσα ποτέ τη φωνή στο παιδί μου, δεν την έβαλα τιμωρία, εννοείται πως δεν την έδειρα και δεν τόλμησα ποτέ να κάνω τα δικά της όνειρα, πόσο μάλλον να της τα επιβάλλω.
Ως άτομο, είμαι άκρατη ανθρωπίστρια και θα έδινα και τη ζωή μου, για να διασφαλίσω την ελευθερία του ατόμου και την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Κι εγώ αντιμετωπίζω το ίδιο πρόβλημα με τη Μαρία (Κατίνα), δεν ταυτίζομαι με την ηρωίδα μου ούτε στο ελάχιστο. Συνηθίζω, όμως, να κατανοώ και να δικαιολογώ τους ανθρώπους, ακόμα και τους πιο “κακούς”, οπότε έχω εντοπίσει την ψυχοσύνθεση της Φρόσως. Για μένα, η Φρόσω δεν είναι ο “κακός” ήρωας που τον ενδιαφέρει μόνο το χρήμα, είναι ο βαθιά πονεμένος άνθρωπος, ο θυμωμένος με τον εαυτό του, τη μοίρα του, τα ζωή του, τα λάθη του που δεν μπορεί να τα αποδεχτεί και στρέφει τον θυμό του ενάντια σε όλους τους άλλους. Δεν τη δικαιολογώ, αλλά την κατανοώ! Υποφέρει μέσα της και ο πόνος της δεν την αφήνει να δει καθαρά τη ζωή. Κινείται και μιλάει, μέσα στο έργο, ως μαινόμενος ταύρος, επιτίθεται στους πάντες, τσακώνεται, φωνάζει, βρίζει, δεν ακούει.
Αποστολή μου ως ηθοποιός είναι να την αναγνωρίσουν άλλες γυναίκες ή και άντρες από τους θεατές, να εντοπίσουν αυτές τις ομοιότητες με τον δικό τους πονεμένο εαυτό, με τον δικό τους θυμό και, αφού αναγνωρίσουν και ξορκίσουν τα δικά τους λάθη, να αλλάξουν την πορεία τους. Η ηρωίδα μου είναι μια ηρωίδα προς αποφυγήν, αλλά, για να επιτελέσει το έργο της, θα πρέπει πρώτα να την αφήσουμε να μιλήσει (μέσα μας). Άλλωστε, είναι μια τραγική ηρωίδα, όπως όλοι οι ήρωες σε αυτό το έργο».

Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία: Ευτυχία Αργυροπούλου, δραματουργία: Ανοιξιά Μπουντζιούκα, εικαστική επιμέλεια (σκηνογραφία - ενδυματολογία): Ελένη Σουμή, μουσική σύνθεση: Νίκος Κουβαρδάς, διεύθυνση φωτογραφίας: Φώτης Μήτσης, βοηθοί σκηνοθέτη: Ηλιάννα Μπουζάνη - Παναγιώτα Χαϊδεμένου, οργάνωση παραγωγής: Lifen Art. Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Μαρία Αντουλινάκη, Ευτυχία Αργυροπούλου, Μάνος Γερωνυμάκης, Αλίκη Ζαχαροπούλου, Παναγιώτης Καρμάτης, Κωνσταντίνος Νιάρχος, Αγγελική Παρδαλίδου.

Πληροφορίες

Θέατρο Χυτήριο - Αυλή: Ιερά Οδός 44 - Γκάζι (δίπλα στο μετρό: Κεραμικός), τηλ.: 210 3412313. Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα). Τιμές εισιτηρίων: 15, 10 (ανέργων), 5 (ατέλεια) ευρώ. Προπώληση εισιτηρίων: ταμείο θεάτρου, τηλεφωνικά: 210 3412313, ηλεκτρονικά: chytirio.gr.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Το πρώτο Sales Seminar για ξενοδόχους είναι γεγονός!

Οι ειδικοί στην τουριστική ανάπτυξη ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια σειρά δωρεάν εκπαιδευτικών σεμιναρίων για ξενοδόχους. Στη Νάξο, τ...