ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2019

Γκάνταλφ: Πώς ο ρόλος πήρε τη μορφή του Ίαν Μακέλεν

Εκπληκτικές είναι οι ομοιότητες της ζωής του Ίαν Μακέλεν με αυτήν του Τζ. Ρ. Ρ. Τόλκιν - συγγραφέα του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών». Ωστόσο, στη βιογραφία του Βρετανού ηθοποιού από τον Γκάρι Ο' Κόνορ, «Ian McKellen: A Biography», αναφέρεται ότι αν και αυτές οι ομοιότητες, κατά κάποιον τρόπο, προετοίμαζαν τον Μακέλεν για τον ρόλο του Γκάνταλφ στις ταινίες του Πίτερ Τζάκσον, αυτό παρά λίγο να μη συμβεί.
Αρχικά, ο  ρόλος είχε προσφερθεί στον Κρίστοφερ Πλάμερ, που όταν έμαθε για μακρόχρονα γυρίσματα στη Νέα Ζηλανδία, αρνήθηκε, λέγοντας: «Νομίζω ότι υπάρχουν άλλες χώρες που θα ήθελα να επισκεφθώ, πριν τα κακαρώσω» -αργότερα, το μετάνιωσε, αλλά ήταν πλέον αργά, καθώς ο ρόλος είχε δοθεί.
Συγκεκριμένα, ο ρόλος προτάθηκε στον Σον Κόνερι, που, προσφάτως, ανέφερε: «Ποτέ μου δεν κατάλαβα το σενάριο». Και πρόσθεσε: «Διάβασα το βιβλίο. Διάβασα το σενάριο. Είδα τις ταινίες. Πιστεύω ότι ο Ίαν Μακέλεν είναι θαυμάσιος σε αυτόν τον ρόλο». Η αμοιβή του θα ήταν 6 εκατομμύρια δολάρια συν το 25% από τα μεικτά των πωλήσεων, δηλαδή 9 εκατομμύρια δολάρια. Το 2005, σε συνέντευξη που παραχώρησε στη νεοζηλανδική εφημερίδα «Herald», είχε διευκρινίσει: «Ναι, εντάξει, ποτέ δεν το κατάλαβα... Είδα την ταινία. Εξακολουθώ να λέω ότι δεν το κατάλαβα. Θα μ’ ενδιέφερε να κάνω κάτι που δεν καταλαβαίνω πλήρως, αλλά όχι για 18 μήνες».
Υπήρξε και κάτι ακόμα το οποίο θα μας στερούσε τη δυνατότητα να σκεφτόμαστε τον Γκάνταλφ με τη μορφή του Ίαν Μακέλεν. Ο Μακέλεν ήταν η πρώτη επιλογή του σκηνοθέτη Τζον Γου για τον ρόλο του Swanbeck στο «Mission: Impossible 2» του 2000. Δεν αποδέχθηκε επειδή δεν του είχαν δείξει πρώτα το σενάριο -τον ρόλο πήρε, τελικά, ο Άντονι Χόπκινς. Αν είχε αποδεχθεί, δεν θα γινόταν ποτέ Γκάνταλφ.
Ισχυρίζεται ότι δεν είχε διαβάσει τον «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» πριν βάλει υπογραφή -όταν του προσέφεραν 4 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας. Όταν αργότερα τον ρώτησαν για ποιον λόγο πιστεύει ότι του πρότειναν τον ρόλο, είπε ότι η δική του προσωπική επιλογή θα ήταν ο Πολ Σκόφιλντ.

Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2019

Πωλήθηκαν σε δημοπρασία στρογγυλά γυαλιά ηλίου του Τζον Λένον


Ένα ζευγάρι γυαλιά ηλίου που φορούσε ο Τζον Λένον πωλήθηκαν στην τιμή των 137.000 αγγλικών λιρών (περίπου 184.000 δολάρια) σε δημοπρασία του Οίκου Sotheby's στο Λονδίνο.
Ο τραγουδιστής των θρυλικών Beatles, ο οποίος δολοφονήθηκε στη Νέα Υόρκη στις 8 Δεκεμβρίου του 1980, είχε ξεχάσει τα γυαλιά στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου του Ρίνγκο Στάρ, μέλους του συγκροτήματος, το 1968.
Τα γυαλιά πωλήθηκαν από τον Άλαν Χέρινγκ, ο οποίος εργαζόταν ως οδηγός για τον Ρίνγκο Σταρ. Σε επιστολή του που δημοσιεύθηκε από τον Οίκο δημοπρασιών ανέφερε: «Είχα πάρει τον Τζον, τον Ρίνγκο και τον Τζορτζ (Χάρισον) στη Μερσέντες του Ρίνγκο και τους πήγαινα στο γραφείο.
Όταν βγήκε ο Τζον διαπίστωσα ότι άφησε τα γυαλιά ηλίου στο πίσω κάθισμα και ότι ένας φακός και ένας βραχίονας ήταν σπασμένοι. Ρώτησα τον Τζον αν ήθελε να τα επιδιορθώσω και να του τα επιστρέψω και μου είπε να μην ανησυχώ, ότι ήταν μόνο για φιγούρα. Δεν τα έφτιαξα ποτέ. Τα κράτησα όπως τα άφησε ο Τζον».
Ο Χέρινγκ εργαζόταν αρχικά για τον Χάρισον και αργότερα για τον Ρίνγκο Σταρ. Όπως εξήγησε, την εποχή εκείνη είχε παρακολουθήσει τις ηχογραφήσεις των Beatles για τα άλμπουμ «White Album», «Abbey Road» και «Let It Be» και ήταν υπέροχη περίοδος, που ήταν κοντά τους.

Λιθουανία: Χριστουγεννιάτικο δέντρο από κατασχεθέντα αντικείμενα


Οι υπεύθυνοι αεροδρομίου στη Λιθουανία προσέγγισαν με έναν εντελώς ασυνήθιστο τρόπο τη διακόσμηση για τα Χριστούγεννα, στόλισαν ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο με κατασχεθέντα αντικείμενα.
Η εταιρεία Λιθουανικοί Αερολιμένες (Lithuanian Airports) ανακοίνωσε ότι το δέντρο στο αεροδρόμιο του Βίλνιους στολίστηκε με απαγορευμένα αντικείμενα που κατασχέθηκαν από το προσωπικό ασφαλείας κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ελέγχου.
Φωτογραφίες δείχνουν το ιδιότυπο αριστούργημα, που έχει και εκπαιδευτικό σκοπό, το οποίο δεν είναι στολισμένο με χριστουγεννιάτικες μπάλες, αλλά με ψαλίδια, μαχαίρια, χαρτοκόπτες, αναπτήρες και άλλα αντικείμενα που θεωρούνται επικίνδυνα και δεν επιτρέπεται να μεταφέρονται στις αποσκευές σε αεροπορικές πτήσεις.
 «Έτσι, αν δεν θέλετε τα προσωπικά σας, αλλά απαγορευμένα, αντικείμενα να ...προσγειωθούν στο χριστουγεννιάτικο δέντρο του επόμενου έτους - καλύτερα να ελέγξετε τις οδηγίες για τις αποσκευές προτού πακετάρετε για την επόμενη πτήση σας» αναφέρει η Lithuanian Airports.

Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2019

Η ζωγραφική του Γιάννη Ψυχοπαίδη συναντάει την ποίηση στο ΚΠΙΣΝ

Το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) παρουσιάζει μια μεγάλη αναδρομική έκθεση του Γιάννη Ψυχοπαίδη με ζωγραφικές ενότητες του καλλιτέχνη οι οποίες αναφέρονται, εμπνέονται και συνομιλούν με τους ποιητές και τον ποιητικό τους λόγο.
Η έκθεση, η οποία θα διαρκέσει έως τις 12 Ιανουαρίου 2020, θα είναι ανοιχτή καθημερινά 09.00-22.00, με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.
Η βαθύτερη σχέση του Γιάννη Ψυχοπαίδη με την ποίηση είναι μακρά, συστηματική, συνεχής και δοκιμασμένη μέσα στα χρόνια, και αποτελεί ένα βασικό τμήμα στο ευρύτερο πλαίσιο του δημιουργικού του έργου.
Η έκθεση περιλαμβάνει έργα μικτών τεχνικών και διαφορετικών υλικών, συμπεριλαμβανομένης μιας μεγάλης σειράς από σχέδια, ακουαρέλες και λάδια με τα πορτρέτα των ποιητών.
Μια εικαστική συνομιλία με την Οδύσσεια του Ομήρου, τον Παρμενίδη, τον Ηρώνδα, τον Κάλβο, τον Μπάυρον, τον Παλαμά, τον Καβάφη, τον Καρυωτάκη, τον Λόρκα, τον Σεφέρη, τον Ελύτη, τον Ρίτσο, τον Εμπειρίκο, τον Σαχτούρη, την Δημουλά, μέχρι και τον Κοντό, τον Φωστιέρη, τον Βλαβιανό, τον Κυπαρίσση, τον Μεταξά, τον Σιώτη.
Η επιμελήτρια της έκθεσης, Λίλη Πεζανού, αναφέρει: «Από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 έχει ξεκινήσει και συνεχίζεται μέχρι σήμερα αυτός ο ζωντανός εικαστικός/ποιητικός διάλογος, ο οποίος φέρνει κοντά δυο αυτόνομες εκφραστικές γλώσσες που η καθεμιά ζητά να χαθεί μέσα στην άλλη, αλλά μαζί διαφυλάττει και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά καθεμιάς.
Η ζωγραφική αντλεί εδώ τους χυμούς της δικής της έμπνευσης από τους ρυθμούς, τις εντάσεις και τις σιωπές, το ξεχωριστό αίσθημα και την ψυχική ατμόσφαιρα του ποιητικού λόγου. Αναζητώντας τη βαθύτερη επικοινωνία με τον στίχο κάθε ποιητή, ο Γιάννης Ψυχοπαίδης αφήνεται μέσα στο δικό του ποιητικό κλίμα, στη δική του εικόνα και βίωμα του κόσμου, ώστε ισότιμα η εικόνα του λόγου και ο λόγος της εικόνας να γεννήσουν μια νέα αλήθεια.
Έτσι αλλάζει κάθε φορά το ζωγραφικό λεξιλόγιο και σε κάθε νέα προσέγγιση της ζωγραφικής με την ποίηση χαράσσεται ένας νέος εικαστικός δρόμος, μια νέα μορφολογική εκδοχή, μια νέα συνάντηση των αισθημάτων και των ψυχικών κραδασμών, τόσο διαφορετικών αλλά και τόσο συγγενών στον πυρήνα των μορφών της έκφρασης, όπως είναι το σχέδιο, το χρώμα και ο λόγος».
Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1945. Από το 1963 μέχρι το 1968 σπούδασε χαρακτική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα και στη συνέχεια ζωγραφική, με υποτροφία του γερμανικού κράτους, στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Μονάχου (1970-1976).
Υπήρξε μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας «Α» τη δεκαετία του 1960 και μέλος της εικαστικής ομάδας του περιοδικού Επιθεώρηση Τέχνης· ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Νέοι Έλληνες Ρεαλιστές» (1971-1973)· ιδρυτικό μέλος του Κέντρου Εικαστικών Τεχνών (Αθήνα 1974-1976)· μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας «10/9» του Μονάχου (1975)· προσκεκλημένος του Καλλιτεχνικού Προγράμματος του Δυτικού Βερολίνου DAAD (1977).
Από το 1977 μέχρι και το 1986 έζησε και εργάστηκε στο Βερολίνο. Από το 1986 μέχρι το 1992 έζησε και εργάστηκε στις Βρυξέλλες. Το 1994 εκλέχθηκε καθηγητής στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα, όπου δίδαξε έως το 2012. Το 2013 εκλέχθηκε ομότιμος καθηγητής.
Από το 1966 μέχρι σήμερα έχει κάνει πολλές ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Επίσης, έχει λάβει μέρος σε πολλές σημαντικές ομαδικές εκθέσεις σε γκαλερί, πινακοθήκες και μουσεία στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες, όπως Γαλλία, Γερμανία, Λουξεμβούργο, Ισπανία, Ιρλανδία, Αλβανία, Ιαπωνία, Βέλγιο, Αλγερία, Κύπρο, Σουηδία, Ισραήλ, Ιράν, Τουρκία, Αγγλία, Καναδά, Ρουμανία, Αίγυπτο, Πολωνία, Ολλανδία, Ιταλία, Αμερική και Κίνα.

Η επιστροφή του Matrix 4 με Κιάνου Ριβς και Κάρι Αν Μος στη μεγάλη οθόνη


Το 2019 σε λίγες ημέρες θα είναι παρελθόν και η Warner Bros, προχώρησε σε ανακοινώσεις για τον προγραμματισμό που κάνει για τα πρώτα χρόνια της επόμενης δεκαετίας.
Όπως έγινε γνωστό, η τέταρτη ταινία του Matrix με τον Κιάνου Ριβς και την Κάρι Αν Μος στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, θα κάνει πρεμιέρα στις 21 Μαΐου του 2021, δηλαδή 18 χρόνια μετά την τρίτη ταινία που κυκλοφόρησε το 2003.
Στη σκηνοθεσία επιστρέφει η Λάνα Γουατσόφσκι που έχει γράψει και το σενάριο μαζί με τους Aleksandar Hemon και David Mitchell.
Το περίεργο της υπόθεσης είναι ότι σε εκείνη την ημερομηνία έχει οριστεί και η πρεμιέρα του 4ου John Wick, αλλά όπως σημειώνει το Winter is Coming κάποια αλλαγή θα γίνει μέχρι τότε, ώστε να μην πέσουν οι δύο ταινίες του Κιάνου Ριβς η μία πάνω στην άλλη.
Τα προηγούμενα τρία φιλμ: "The Matrix," "The Matrix Reloaded" και "The Matrix Revolutions" είχαν καταγράψει αθροιστικά εισπράξεις 1,6 δισεκατομμυρίων στο box office. Και στις τρεις περιπτώσεις, το σενάριο είχε γραφτεί από κοινού με την αδελφή της Λάνα, Λίλι Γουατσόφσκι.
Φέτος συμπληρώθηκαν είκοσι χρόνια από την προβολή της πρώτης ταινίας στις 31 Μαρτίου του 1999. Η τριλογία παρουσιάζει ένα δυστοπικό μέλλον στο οποίο ο κόσμος όπως τον αντιλαμβάνεται η ανθρωπότητα είναι μια εικονική πραγματικότητα που δημιουργήθηκε και συντηρείται από μηχανές με τεχνητή νοημοσύνη, οι οποίες εκμεταλλεύονται τους ανθρώπους ως πηγή ενέργειας, μέσω της σύνδεσής τους στο Matrix.

Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2019

Ο Χοακίν Φίνιξ ανακηρύχθηκε «Πρόσωπο του 2019» από την PETA


Σε «Πρόσωπο της χρονιάς» για το 2019 ανακηρύχθηκε ο Χοακίν Φίνιξ,  όπως ανακοίνωσε η Οργάνωση για τα δικαιώματα των ζώων PETA (Άνθρωποι για την ηθική μεταχείριση των ζώων). 
Η Οργάνωση αποφάσισε να τιμήσει τον πρωταγωνιστή της ταινίας «Joker» επειδή είναι vegan από την ηλικία των τριών ετών και για την εμφάνισή του σε διαφημιστικές πινακίδες της οργάνωσης «We Are All Animals» (Είμαστε όλοι ζώα) στην Πλατεία Τάιμς στη Νέα Υόρκη και στη λεωφόρο Σάνσετ στο Λος Άντζελες.   Με το βραβείο έχουν τιμηθεί στο παρελθόν η Όπρα Γουίνφρεϊ, η Αντζέλικα Χιούστον και ο Πάπας Φραγκίσκος. 
«Ο Χοακίν Φίνιξ δεν χάνει ποτέ την ευκαιρία να στρέψει τους προβολείς μακριά από τον εαυτό του και πάνω στα δεινά των ζώων και αποτελεί ένα πολύ καλό παράδειγμα μίας πορείας vegan» δήλωσε η πρόεδρος της ΡΕΤΑ, Ίνγκριντ Νιούκιρκ. «H PETA είναι περήφανη που ξεκινάει την περίοδο των βραβεύσεων, τιμώντας την αφοσίωσή του στο να δείχνει σε όλους ότι όταν πρόκειται για αίσθημα φόβου, πόνου και αγάπης, ένα ανθρώπινο ον δεν διαφέρει από μια κότα ή ένα χάμστερ» πρόσθεσε η Νιούκιρκ.   
Η PETA αναγνώρισε, επίσης, τον Φίνιξ για τον ρόλο του ως εκτελεστικού παραγωγού στο ντοκιμαντέρ «The Animal People», που ακολουθεί ακτιβιστές για τα δικαιώματα των ζώων, οι οποίοι διώχθηκαν από ισχυρά συμφέροντα βιομηχανιών για τη διοργάνωση της εκστρατείας Stop Huntingdon Animal Cruelty (SHAC) κατά της εταιρείας Huntingdon Life Sciences, για τα πειράματα που διεξήγε σε ζώα. 
Ο Φίνιξ ήταν, ακόμα,  αφηγητής στο ντοκιμαντέρ του 2005 «Earthlings» για τα δικαιώματα των ζώων, και απένειμε στον σκηνοθέτη του, Σον Μόνσον, το πρώτο Ανθρωπιστικό Βραβείο Ρίβερ Φίνιξ στο γκαλά στην 35η επέτειο της PETA, το 2015.   Έχει συνεργαστεί με την Οργάνωση για τις καμπάνιες κατά της χρήσης μαλλιού το 2016, κατά τη χρήσης δερμάτων από εξωτικά ζώα το 2015 και κατά της υπεραλίευσης το 2013.

«Άμλετ» από την Κατερίνα Ευαγγελάτου, στο ιστορικό Αμφι-θέατρο


Η Κατερίνα Ευαγγελάτου ανεβάζει τον «Άμλετ», το εμβληματικό έργο του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, σε μια φιλόδοξη παραγωγή της Λυκόφως, που θα ανοίξει, στις 11 Δεκεμβρίου, το κλειστό εδώ και οκτώ χρόνια «Αμφι-Θέατρο» του αείμνηστου Σπύρου Α. Ευαγγελάτου [Αγγελικής Χατζημιχάλη 15 και Αδριανού 111, Πλάκα].
Στον «Άμλετ» συναντά κανείς όλα τα θεμελιώδη ερωτήματα της ανθρώπινης ύπαρξης. Μια ιστορία εκδίκησης αποτελεί τη βάση για να αναπτυχθεί ένα πολυσύνθετο έργο, που άλλαξε την πορεία της ανθρώπινης σκέψης και επηρέασε όσο σχεδόν κανένα άλλο, ένα ευρύτατο φάσμα στοχαστών, επιστημόνων και δημιουργών από την εποχή που γράφτηκε μέχρι σήμερα. Ποια είναι τα όρια ανάμεσα στο «είναι» και το «φαίνεσθαι»; Πώς εκφράζεται η λειτουργία του πένθους; Υπάρχει ταμπού στην επιθυμία; Γιατί δρω ή δεν δρω; Η τέχνη του Θεάτρου πώς αποκαλύπτει την πυρηνική μας αλήθεια; Ποιος φόβος κινεί την ύπαρξή μας;
Η παράσταση ανεβαίνει στο «Αμφι-Θέατρο» οκτώ χρόνια μετά το κλείσιμό του αλλά και 28 χρόνια μετά την παράσταση του «Άμλετ» σε σκηνοθεσία Σπύρου Α. Ευαγγελάτου. Η Κατερίνα Ευαγγελάτου με τους συνεργάτες της κατάφεραν να εξασφαλίσουν την επαναλειτουργία της ιστορικής σκηνής, μόνο για την παραγωγή του «Άμλετ» και μόνο για μία σεζόν, ενώ θα διατηρηθεί η φυσική φθορά του χώρου, ο οποίος παραμένει κλειστός ως σήμερα.
Το «Αμφι-Θέατρο» του Σπύρου Α. Ευαγγελάτου, μία από τις σημαντικότερες σκηνές της χώρας, σφράγισε τη θεατρική ιστορία του τόπου από τη μεταπολίτευση και για 36 συναπτά έτη. Ιδρύθηκε το 1975 και ανέστειλε τη λειτουργία του το 2011. Στην οδό Αδριανού 111 στην Πλάκα στεγάστηκε από το 1985 έως το 2011 και αποτέλεσε σταθερό σημείο αναφοράς για το θεατρόφιλο κοινό. Να σημειωθεί ότι το 2020 είναι επετειακό έτος για το «Αμφι-Θέατρο», αφού συμπληρώνονται 45 χρόνια από την ίδρυσή του.
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου επιστρέφει στο «σπίτι» της με μια ομάδα εκλεκτών συντελεστών.
Πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί: Νίκος Ψαρράς (Κλαύδιος), Άννα Μάσχα (Γερτρούδη), Δημήτρης Παπανικολάου (Πολώνιος), Αμαλία Νίνου (Οφηλία), Μιχάλης Μιχαλακίδης (Οράτιος), Γιώργος Ζυγούρης (Λαέρτης), Γιάννης Κότσιφας (Ηθοποιός, Νεκροθάφτης), Κλέαρχος Παπαγεωργίου (Ρόζενκραντζ), Βασίλης Μπούτσικος (Γκίλντενστερν). Στον ομώνυμο ρόλο, ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος.
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη & Κυριακή 20:00 | Πέμπτη 20:30 | Παρασκευή 21:00 | Σάββατο 17:30 και 21:30.

 
Copyright © 2014 AthensIn. Designed by OddThemes