ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τρίτη 5 Μαρτίου 2019

Αυτοκτόνησε ο Κιθ Φλιντ των Prodigy


Την τελευταία του πνοή άφησε τη Δευτέρα στο σπίτι του στη Βρετανία, σε ηλικία 49 ετών, ο θρυλικός frontman των Prodigy, Κιθ Φλιντ (Keith Flint).
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, ο Φλιντ βρέθηκε νεκρός στο σπίτι του στο Έσσεξ της Αγγλίας.  H μπάντα ανακοίνωσε -στον επίσημο λογαριασμό της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης- πως ο θάνατος του βασικού τραγουδιστή της οφείλεται σε αυτοκτονία. «Ο αδερφός μας, έδωσε τέλος στη ζωή του», έγραψαν στο Instagram.

 «Ενημερωθήκαμε μετά από κλήσεις για την υγεία ενός άντρα σε μια διεύθυνση στο Μπρουκ Χιλ, στο Νορθ Εντ, λίγο μετά τις 8:10 π.μ. τη Δευτέρα. Βρεθήκαμε εκεί και δυστυχώς ένας 49χρονος άνδρας διαπιστώθηκε ότι πέθανε στο σημείο. Οι συγγενείς του έχουν ενημερωθεί. Ο θάνατος δεν αντιμετωπίζεται ως ύποπτος και ένας φάκελος θα προετοιμαστεί για τον ιατροδικαστή», ανέφερε σε ανακοίνωσή του εκπρόσωπος της αστυνομίας του Έσσεξ.

Οι Prodigy έχουν πουλήσει περισσότερους από 25 εκατομμύρια δίσκους, έχουν πειραματιστεί με νέες ιδέες και έχουν εξελίξει τον ήχο τους. Το συγκρότημα των Λίαμ Χάουλετ (συνθέτης/ keyboards), Κιθ Φλιντ (φωνητικά) και Μαξίμ (mc/φωνητικά) ξεκίνησε σαν underground rave συγκρότημα και υπήρξε πρωτοπόρο του λεγόμενου big beat.

O Φλιντ ξεκίνησε ως χορευτής στο γκρουπ, ενώ τραγούδησε τις δύο μεγαλύτερες επιτυχίες των Prodigy, «Firestarter» και «Βreathe», που αμφότερες έφτασαν στο νούμερο ένα των charts.

Ήταν μία ξεχωριστή φιγούρα στη βρετανική μουσική σκηνή, ιδιαίτερα δραστήριος στις συναυλίες με ξεχωριστά μαλλιά και τατουάζ. Γεννήθηκε στο Ρεντμπρίτζ του ανατολικού Λονδίνου, μετακόμισε στο Μπρέιντρι του Έσσεξ σε μικρή ηλικία  και συναντήθηκε με τον συνιδρυτή των Prodigy, Λίαμ Χάουλετ, σε ένα νυχτερινό κέντρο διασκέδασης της πόλης.

Ο αρχηγός των Prodigy είχε σχέση με την παρουσιάστρια τηλεοπτικών εκπομπών Γκέιλ Πόρτερ τη δεκαετία του 1990 και αργότερα παντρεύτηκε την DJ Mayumi Kai από την Ιαπωνία. Τα τελευταία χρόνια ήταν ιδιοκτήτης παμπ στο Έσσεξ και μάνατζερ της ομάδας Traction Control σε αγώνες μοτοσικλέτας.

Τα μέλη του συγκροτήματος στέφθηκαν βασιλιάδες της dance σκηνής και συνδυάζοντας το rave με την techno και τα breakbeats, την ηλεκτρονική ροκ και τα punk φωνητικά έφτασαν σήμερα να θεωρούνται το καλύτερο rock live act του πλανήτη,… «μία από τις 50 μπάντες που πρέπει να δεις στη ζωή σου, πριν πεθάνεις», σύμφωνα με το Q magazine.

Πέθανε ο ηθοποιός Λουκ Πέρι


Ο Αμερικανός ηθοποιός Λουκ Πέρι, ο οποίος νοσηλευόταν σε νοσοκομείο του Λος Άντζελες, έπειτα από εγκεφαλικό επεισόδιο που υπέστη την περασμένη Τετάρτη, πέθανε σήμερα σε ηλικία 52 ετών.

Ο γνωστός ηθοποιός απεβίωσε στο νοσοκομείο St. Josephs του Μπέρμπανκ, όπου νοσηλευόταν, περιστοιχισμένος από τα παιδιά του, την αρραβωνιαστικιά του, την πρώην σύζυγό του, τη μητέρα του, τον πατριό του και τα αδέλφια του.

Ο Πέρι εργαζόταν στο Λος Άντζελες στα γυρίσματα της σειράς «Riverdale». Στο «Beverly Hills, 90210», μία από τις πλέον αγαπημένες σειρές της δεκαετίας του 1990, ο Αμερικανός ηθοποιός ερμήνευε τον ρόλο του Ντίλαν Μακέι.

Η εισαγωγή του στο νοσοκομείο συνέπεσε με την ανακοίνωση του Fox σχετικά με την επιστροφή του «Beverly Hills, 90210» για έξι επεισόδια. Ο Λουκ Πέρι δεν είχε συμπεριληφθεί στο κάστινγκ.

Τα social media έχουν γεμίσει μηνύματα θλίψης για την απώλεια του ηθοποιού ο οποίος ήταν εξαιρετικά δημοφιλής και στην Ελλάδα από την προβολή του σίριαλ με τίτλο «Χτυποκάρδια στο Μπέβερλι Χιλς» που προβλήθηκε τη δεκαετία του '90 από το Mega.

Ο Λουκ Πέρι γεννήθηκε στις 11 Οκτωβρίου 1966 στο Μάνσφιλντ του Οχάιο. Τελείωσε το σχολείο στη γενέτειρά του και στη συνέχεια μετακόμισε στο Λος Άντζελες για να κυνηγήσει το όνειρό του ως ηθοποιός. Αν και θεωρήθηκε πολλά υποσχόμενος και επιχείρησε να περάσει και στο χώρο του κινηματογράφου, μετά τη συμμετοχή του στο «Beverly Hills, 90210» η καριέρα του δεν είχε την ανάλογη πορεία.

Ρόλους ερμήνευσε, επίσης, σε σειρές όπως τα «Another World», «Oz», «Jeremiah», «Windfall», «John from Cincinnati» και «Body of Proof». Επίσης, είχε δανείσει την φωνή του σε πολλά κινούμενα σχέδια όπως τα «Biker Mice from Mars», «Mortal Kombat: Defenders of the Realm», «The Legend of Calamity Jane», «The Incredible Hulk», «Pepper Ann» κ.ά.

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2019

«Ζωή»

Στην ταινία επιστημονικής φαντασίας του Ντρέικ Ντορέμους -με πρωταγωνιστικό ζευγάρι τον Γιούαν ΜακΓκρέγκορ και την Λέα Σεϊντού-  ο Κόουλ είναι ένας μηχανικός τεχνητής νοημοσύνης, του οποίου η εταιρεία προσφέρει τεχνολογικά εργαλεία για ρομαντικές σχέσεις. Η πρώτη ανακάλυψη της εταιρείας του ήταν ένας αλγόριθμος που καθορίζει την πιθανότητα μιας επιτυχημένης σχέσης, ενώ το πρόσφατό έργο του είναι οι τεχνητοί άνθρωποι που έχουν σχεδιαστεί για να γίνουν το τέλειο ταίρι. Ο Κόουλ ξεκινά μια σχέση με τη συνάδελφό του Ζωή, όμως η σχέση τους εμπλέκεται με τα επιστημονικά προϊόντα και το μέλλον της εταιρείας.

«Η Δουλειά Της» - ελληνικό κοινωνικό δράμα


Το ελληνικό κοινωνικό δράμα, ντεμπούτο του Νίκου Labôt -που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Τορόντο, ταξίδεψε και διακρίθηκε στα Φεστιβάλ του κόσμου, ανάμεσά τους και στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης όπου κέρδισε το Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας για τη συγκλονιστική Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου- βασίζεται σε αληθινή ιστορία.

Λίγο πριν τα 40, η Παναγιώτα, μια σχεδόν αναλφάβητη νοικοκυρά και μητέρα δύο παιδιών, θα χρειαστεί να αναζητήσει για πρώτη φορά δουλειά, όταν ο άντρας της χάσει τη δική του. Έχοντας ελάχιστα εφόδια, θα προσληφθεί για λογαριασμό μιας ιδιωτικής εταιρείας καθαρισμού σ’ ένα νέο πολυκατάστημα. Εκεί, παρά τις συνθήκες εκμετάλλευσης και εργασιακής απαξίωσης, θα βιώσει μια πρωτόγνωρη αίσθηση οικονομικής και συναισθηματικής ανεξαρτησίας και θα σταθεί για πρώτη φορά στα πόδια της. Ό,τι κι αν ακολουθήσει από κει και μετά, εκείνη δεν θα είναι ποτέ πια η ίδια…

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2019

«Αφιέρωμα στο Νομπελίστα ποιητή Γιώργο Σεφέρη στο ΙΔΡΥΜΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΣΙΧΡΙΤΖΗ


Το Σάββατο 2 Μαρτίου και ώρα 13:00, τελευταία ημέρα της έκθεσης «Δελτίο Τέχνης στη Νοηματική Γλώσσα», , παρουσιάζεται με Ελεύθερη Είσοδο, εκδήλωση αφιερωμένη στον πρώτο Έλληνα ποιητή που τιμήθηκε με το βραβείο Νόμπελ, τον Γιώργο Σεφέρη.
Ο Γιώργος Σεφέρης (Βουρλά, Σμύρνη, 13 Μαρτίου 1900 – Αθήνα, 20 Σεπτεμβρίου 1971) ήταν Έλληνας διπλωμάτης και ποιητής και ο πρώτος Έλληνας που τιμήθηκε με βραβείο Νόμπελ. Είναι ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές και εκ των δύο μοναδικών Ελλήνων βραβευμένων με Νόμπελ Λογοτεχνίας, μαζί με τον Οδυσσέα Ελύτη.

Η εκδήλωση περιλαμβάνει απαγγελία ποιημάτων του μεγάλου Έλληνα ποιητή, όπως «Ελένη», «Επί ασπαλάθων…» και άλλα με παράλληλη απόδοσή τους στη Ελληνική Νοηματική Γλώσσα από υποψήφιο διερμηνέα υπό την Πρακτική Άσκηση της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδος.

Την εκδήλωση επιμελείται η βραβευμένη σκηνοθέτις - ηθοποιός Μαρία Κατσιώνη και ποιήματα του μεγάλου Έλληνα ποιητή θα διαβάσουν η ίδια και η χορογράφος – ηθοποιός Γεωργία Καραμέρου.
Η εκδήλωση έχει την αρωγή της σχολής ANTONIO ARMANI MUSICAL CENTER, Κωνσταντινουπόλεως 84, Κεραμεικός.

Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της έκθεσης «Δελτίο Τέχνης στη Νοηματική Γλώσσα», που επιμελείται η ιστορικός Τέχνης Όλγα Λατουσάκη, ενώ για το concept, την  οργάνωση και την  επικοινωνία της έκθεσης την ευθύνη έχει ο Δημήτρης Λαζάρου.

Η έκθεση έχει την αιγίδα της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδος και τα Σάββατα  16.02 - 23.02 - 02.03 και ώρα  12 - 5μ.μ.  πραγματοποιείται  ξενάγηση με παράλληλη απόδοση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα από υποψήφιους διερμηνείς υπό την Πρακτική Άσκηση της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδος.

27 σύγχρονοι εικαστικοί παρουσιάζουν έργα ζωγραφικής, γλυπτικής και φωτογραφίας, έχοντας σαν έμπνευση έναν Μικρό, Μεγάλο Κόσμο, τον Κόσμο της Νοηματικής Γλώσσας, όπως είναι και ο τίτλος του κειμένου της έκθεσης που υπογράφει η ιστορικός τέχνης Όλγα Λατουσάκη.

Συμμετέχουν οι εικαστικοί:

Γιάννα Αλεξοπούλου // Ρούλα Βασιλάκη // Ευαγγελία Βεκιαροπούλου // Μαρία Βλασερού // Γιώργος Βούρος // Ήβη Γαβριηλίδη // Δέσποινα Γεωργιάδη Θεσσαλονικέως // Παλίντα Γεωργουλάκου // Κατερίνα Δεληγιάννη // Ελισσάβετ Διονυσοπούλου // Αγγέλα Ευθυμιάδη // Μίνα Κουζούνη // Ευάγγελος Λιούγκας // Χαρά Ματζουρανάκη Παπαγιάννη // Γιάννης Μότσης // Αγγελική Μπόμπορη // Χριστίνα Μυτιληναίου Ιακωβίδου // Μαρία Ντάρλα // Πόπη Παλατιανού // Σωτήρης Παπαγιάννης // Φωτεινή Παππά // Μαρία Περδικάρη // Υρώ Ρούση // Μανταλένα Τάνη // Γεωργία Τρούλη // Καίτη Τσαβαρή // Ιωάννα Τσαχτσιρλή

Την έκθεση συνοδεύει κατάλογος 16 σελίδων, ο οποίος διανέμεται ΔΩΡΕΑΝ!

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Concept – Οργάνωση - Επικοινωνία: Δημήτρης Λαζάρου – email: repdla@hotmail.com // dimitriolazarou@gmail.com
www.art-profiles.net

Επιμέλεια & κείμενο έκθεσης: Όλγα Λατουσάκη – email: olgalat_95@hotmail.com

Δημιουργικό καταλόγου – εντύπων: Σοφία Παπαδοπούλου
Επιμέλεια video έκθεσης & ραδιοφωνικού σποτ: Τάσος Πέτσας
Μεταφράσεις στην Αγγλική γλώσσα: Μαρία Συρρή

Εγκαίνια: Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2019 και ώρα 7:30μ.μ. – 10:30μ.μ.

Διάρκεια έκθεσης: 13 Φεβρουαρίου – 2 Μαρτίου 2019

Facebook link: facebook.com/events


ΙΔΡΥΜΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΣΙΧΡΙΤΖΗ
Κασσαβέτη 18,
145 62 ΚΗΦΙΣΙΑ
Τηλ: 210 80 19 975
email: info@iett.gr   website: www.iett.gr

Ώρες λειτουργίας:
Τρίτη & Πέμπτη 11:00 – 20:00
Τετάρτη - Παρασκευή - Σάββατο 11:00 – 17:00
Κυριακή & Δευτέρα κλειστά

           Τα Σάββατα  16.02 - 23.02 - 02.03 και ώρα  12 - 5μ.μ.  πραγματοποιείται  ξενάγηση με παράλληλη απόδοση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα από υποψήφιους διερμηνείς υπό την Πρακτική Άσκηση της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδος
              
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ


Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2019

Στο «Green Book» το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας


Το  «Green Book» (Πράσινο Βιβλίο), μια αληθινή αντιρατσιστική ιστορία, σε σκηνοθεσία του 62χρονου Αμερικανού Πίτερ Φαρέλι (Κάτι Τρέχει με τη Μαίρη)  -με πρωταγωνιστές τον Μαχερσάλα Αλί (Moonlight) και τον Βίγκο Μόρτενσεν- απέσπασε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, από την Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου, στην 91η τελετή απονομής που έλαβε χώρα στο Dolby Theatre του Λος Άντζελες, το βράδυ της Κυριακής (ξημερώματα Δευτέρας ώρα Ελλάδας).

Στην υπόθεση του «Green Book», τη δεκαετία του ’60, ο Τόνι Λιπ -πορτιέρης από μία ιταλο-αμερικανική γειτονιά του Μπρονξ, προσλαμβάνεται ως οδηγός - σωματοφύλακας του Dr. Ντον Σίρλεϊ, ενός παγκοσμίου φήμης Αφροαμερικάνου πιανίστα, για να τον συνοδεύσει σε μία περιοδεία από το Μανχάταν στον βαθύ αμερικάνικο Νότο. Θα πρέπει να κινηθούν στηριζόμενοι στο «Πράσινο Βιβλίο», που θα τους υποδείξει τα ελάχιστα καταλύματα -εστιατόρια κ.λπ.,  που ήταν τότε ασφαλή για τους Αφροαμερικανούς. Στην πορεία συναντούν ρατσισμό αλλά και διάφορους κινδύνους, κι έτσι αποφασίζουν να βάλουν στην άκρη τις διαφορές τους και να επιβιώσουν σε μία διαδρομή ζωής.
Στον ευχαριστήριο λόγο του, ο Πίτερ Φαρέλι μίλησε για το νόημα της αγάπης, ενώ έκανε ειδική μνεία στον πρωταγωνιστή της ταινίας Βίγκο Μόρτενσεν και ευχαρίστησε τον Στίβεν Σπίλμπεργκ, την Οκτάβια Σπένσερ, και όσους ενεπλάκησαν στην ταινία.

Το Όσκαρ Σκηνοθεσίας απέσπασε ο Αλφόνσο Κουαρόν για το «Roma», επιβεβαιώνοντας τα προγνωστικά που τον ήθελαν φαβορί.   Ήταν το ένα από τα τρία συνολικά βραβεία που κέρδισε η ταινία του Μεξικανού δημιουργού, ο οποίος παρέλαβε, επίσης, τα Όσκαρ Φωτογραφίας και Ξενόγλωσσης Ταινίας, το οποίο -για πρώτη φορά στην ιστορία των Όσκαρ- κερδίζει το Μεξικό. «Έμαθα πολλά για τον κινηματογράφο βλέποντας, ως παιδί, ξενόγλωσσες ταινίες, σαν.. τον Πολίτη Κέιν, τον Νονό, τα Σαγόνια του Καρχαρία. Ο Σαμπρόλ, όταν ρωτήθηκε για τη νουβέλ βαγκ είπε, δεν υπάρχουν κύματα, μόνο ο ωκεανός. Νομίζω πως όλοι οι υποψήφιοι αποτελούσαμε μέρος αυτού του ωκεανού», πρόσθεσε ο Αλφόνσο Κουαρόν, ενώ ευχαρίστησε τις πρωταγωνίστριες του και την οικογένειά του, που όπως είπε του δίνει ώθηση.

Συνολικά το «Bohemian Rhapsody» απέσπασε τέσσερα  Όσκαρ, ενώ από τρία κέρδισαν οι ταινίες «Black Panther», «Green Book» και «Roma».  Από τις δέκα συνολικά υποψηφιότητες, η ταινία «The Favourite» του Γιώργου Λάνθιμου απέσπασε μόνο το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου για την εξαιρετική ερμηνεία της Ολίβια Κόλμαν.

Tαξιδιωτικές φωτογραφίες του 1904 στην Πινακοθήκη Γκίκα


Η πλατεία Συντάγματος με τα Παλαιά Ανάκτορα στο βάθος πριν τη διαμόρφωση του μνημείου του Αγνώστου Στρατιώτη.
 
Το Μουσείο Μπενάκη παρουσιάζει, για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό, τις εικόνες που αποτύπωσε ο διακεκριμένος Βρετανός φωτογράφος Alexander Lamont Henderson κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στη χώρα μας, στις αρχές του 1904. Το υλικό φυλάσσεται σήμερα στη συλλογή των Φωτογραφικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη χάρη στη ευγενική προσφορά του κ. Πέτρου Τσεμπελή.

Η έκθεση, με τίτλο «Alexander Lamont Henderson. Ταξιδιωτικές φωτογραφίες του 1904», θα διαρκέσει έως τις 5 Μαΐου 2019 και στη συνέχεια θα παρουσιαστεί στον εκθεσιακό χώρο της Ιεράς Μονής Ευαγγελισμού της Θεοτόκου της Σκιάθου σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Οργανισμό «Η Σκιάθος» (9 Ιουνίου - 29 Σεπτεμβρίου 2019).

Άποψη της Αθήνας από την Ακρόπολη με τον Λυκαβηττό στο βάθος.
Ο Alexander Lamont Henderson γεννήθηκε στο Εδιμβούργο το 1838 και υπήρξε ιδιαίτερα ενεργός στα φωτογραφικά δρώμενα της Βρετανίας. Από το 1860 έως το 1887 διατηρούσε φωτογραφείο στην οδό King William στο κέντρο του Λονδίνου και ένα ακόμη στην πόλη Amersham.

Ήταν μέλος της Royal Photographic Society καθώς και ιδρυτικό μέλος του φωτογραφικού σωματείου London & Provincial Association. Επιπλέον, αρθρογραφούσε συχνά στο έντυπο «British Journal of Photography» σχετικά με την τεχνική της φωτογραφίας. Το 1884, η βασίλισσα Βικτωρία του απένειμε τον τίτλο του βασιλικού φωτογράφου. Στο πλαίσιο αυτό, αποτύπωνε στιγμές από την καθημερινή ζωή της βασιλικής οικογένειας, ενώ είχε αναλάβει και την εκτύπωση φωτογραφικών πορτραίτων μελών της βρετανικής αυλής σε πορσελάνη που προορίζονταν για κοσμήματα.


Μετά τον θάνατο της βασίλισσας Βικτωρίας, το 1901, ο Henderson συνταξιοδοτήθηκε. Τότε ήταν που πραγματοποίησε μια σειρά από φωτογραφικές περιοδείες σε χώρες όπως η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Αλγερία, η Αίγυπτος, η Τουρκία, η Αυστραλία κ.ά. Με την επιστροφή του στο Λονδίνο, μετέτρεψε τα αρνητικά που συγκέντρωσε στα πολλαπλά του ταξίδια σε γυάλινες διαφάνειες προβολής, τις γνωστές ως lantern slides, και τις παρουσίαζε σε ειδικές προβολές κατά τη διάρκεια των ετησίων εκθέσεων της Royal Photographic Society στη βρετανική πρωτεύουσα.

Στην Ελλάδα έφτασε τους πρώτους μήνες του 1904. Ο φακός του στράφηκε μακριά από τα εικονογραφικά στερεότυπα της εποχής, παραλείποντας τη συστηματική αποτύπωση των αρχαίων μνημείων. Πέρα από τις πανοραμικές απόψεις της Αθήνας με τα πρώτα νεοκλασικά κτήρια να προβάλουν ολοκαίνουργια, ο Henderson εστίασε στην καταγραφή της κοινωνικής ζωής της πόλης και της καθημερινότητά της, με τους πλανόδιους πωλητές να πρωταγωνιστούν.

Ειδικό ενδιαφέρον έχουν οι λήψεις που πραγματοποίησε στα βασιλικά ανάκτορα της Αθήνας και του Τατοΐου, καθώς παρουσιάζουν για πρώτη φορά την αρχική εσωτερική τους διαμόρφωση. Επίσης, οι φωτογραφίες από τις αίθουσες του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και της πρώτης μόνιμης έκθεσης του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου στο κεντρικό κτήριο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου παρέχουν σημαντικές πληροφορίες για τη μουσειακή μέριμνα της εποχής. Αφήνοντας τα στενά όρια της πόλης, ο Henderson περιηγήθηκε το Φάληρο και το λιμάνι του Πειραιά όπου φωτογράφησε μοναδικά στιγμιότυπα από τη ζωή στην περιοχή. Η περιοδεία του στη χώρα μας ολοκληρώθηκε μετά από μια σύντομη επίσκεψη στα Χανιά και την Πάτρα.

Παρά τον περιορισμένο τους αριθμό, οι φωτογραφίες του διακρίνονται για τη θεματική τους ποικιλία, την συνθετική ακρίβεια και την άψογη χημική επεξεργασία και σαφώς καταδεικνύουν το έργο ενός εξαίρετου επαγγελματία φωτογράφου των αρχών του 20ού αιώνα. Στο σύνολό τους αποτελούν έναν πολύτιμο θησαυρό από όπου αντλούνται μοναδικές πληροφορίες για την ιστορία και τη φυσιογνωμία του τόπου μας.


O Henderson πέθανε το 1907 και το αρχείο του παραδόθηκε στη βιβλιοθήκη του Guildhall Museum. Δυστυχώς, όμως, καταστράφηκε κατά τη διάρκεια του B΄ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν η γερμανική πολεμική αεροπορία βομβάρδισε το Λονδίνο, προκαλώντας μεγάλες καταστροφές. Ένα μικρό τμήμα του έργου του που βρέθηκε στο οικογενειακό σπίτι, με την ένδειξη «Holiday snaps», διαφύλαξε ο γαμπρός του δημιουργού, William Henderson Grey.

Το σύνολο αυτό, πιθανόν και το μοναδικό δείγμα δουλειάς του φωτογράφου που σώθηκε, περιλάμβανε περίπου 4.000 θέματα, κυρίως από τα ταξίδια που πραγματοποίησε τα τελευταία χρόνια της ζωής του. Ανάμεσα σε αυτά βρέθηκαν οι 86 γυάλινες διαφάνειες από την Ελλάδα, που σήμερα αποτελούν μέρος της φωτογραφικής συλλογής του Μουσείου Μπενάκη. Για τις ανάγκες της έκθεσης, το υλικό επεξεργάστηκε και ένα μέρος του εκτυπώθηκε ψηφιακά.
Ωράριο λειτουργίας έκθεσης: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή Σάββατο: 10:00-18:00, Κυριακή, Δευτέρα, Τρίτη: Κλειστά

 
Copyright © 2014 AthensIn. Designed by OddThemes