ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024

Δέκα καλλιτέχνες απέναντι στον «Σπασμένο Καθρέφτη» στη Γκαλερί Αργώ

Δέκα σύγχρονοι καλλιτέχνες, εννέα ζωγράφοι και ένας γλύπτης, εμπνέονται από το υπερβατολογικό σύμβολο του καθρέφτη, με τρόπο αφαιρετικό και εντελώς προσωπικό ο καθένας, στη νέα έκθεση που έχει τον εύγλωττο τίτλο “Broken Mirror” και εγκαινιάζεται στις 29 Φεβρουαρίου στην γκαλερί Αργώ. Στέκονται απέναντι στον καθρέφτη, και μάλιστα τον σπασμένο, αναμετρούνται με το είδωλο τους, κάνοντας το έργο τους αντανάκλαση του εσώτερου εαυτού τους. Ακόμα και όταν το είδωλο κατακερματίζεται η τέχνη είναι εκεί για να πολλαπλασιάσει τις αντανακλάσεις, να προσφέρει περισσότερα επίπεδα, άλλες διαστάσεις, νέες αναγνώσεις και διαδρομές σε ανεξερεύνητους ορίζοντες.

Στην έκθεση συμμετέχουν οι καλλιτέχνες Αδριανός, Δωροθέα Αμέντα, Κώστας Βαρώτσος, Κρίστι Γρηγορίου, Τζουλιάνο Καγκλής, Εβίτα Κανέλλου, Κατερίνα Μαυρολέων, Βαγγέλης Ρήνας, Κατερίνα Ριμπατσιού, Μάρα Τσαφαντάκη, οι οποίοι δουλεύοντας από “μέσα” προς τα έξω, διερευνούν τα όρια τόσο του προσωπικού τους κόσμου όσο και του κόσμου που τους περιβάλλει, ενός κόσμου απειλητικού, που αλλάζει συνεχώς με ιλιγγιώδη ταχύτητα.

«Έξι γυναίκες και τέσσερις άντρες, συνεκθέτουν εμπνεόμενοι από το σχεδόν υπερβατολογικό σύμβολο του καθρέφτη. Και μάλιστα του σπασμένου. Αυτού που αντανακλά και αυτού που απορροφά ή διαστρεβλώνει», γράφει ο ιστορικός τέχνης Μάνος Στεφανίδης που προλογίζει την έκθεση. «Δέκα, σύγχρονοι δημιουργοί που εκφράζουν με τις ανησυχίες τους την αμφίσημη όσο και πολύ ενδιαφέρουσα εποχή μας, επιχειρούν να δώσουν, ο καθένας διαφορετικά, τη δική του εκδοχή για τον σπασμένο καθρέφτη, για την ανεστραμμένη πραγματικότητα που βιώνουμε καλλιτέχνες και κοινό. Ισορροπώντας ανάμεσα στην αφαίρεση και την αναπαράσταση, την ελεύθερη χειρονομία και την μικρή, κομψή πινελιά, την κατάδυση στο υποσυνείδητο και το υποψιασμένο βλέμμα σε μία πραγματικότητα που δεν είναι ποτέ μονοδιάστατη.

Έχοντας κατά νου ότι κάθε έργο τέχνης, ας πούμε ένας ζωγραφικός πίνακας, στις πιο συνηθισμένες περιπτώσεις είναι μία εικόνα, μία “ιστορία” διατυπωμένη σε οπτική γλώσσα. Σε ιδιαίτερες όμως περιπτώσεις γίνεται αποκάλυψη. Επειδή πίσω από κάθε αφήγηση, ακόμη και την πιο απλή, πάντα υποκρύπτεται μια σκέψη, ένας συλλογισμός. Σε πιο σπάνιες, και για αυτό πολύ πιο σπουδαίες, στιγμές το έργο τέχνης λειτουργεί σαν να είναι χρησμός, σαν αίνιγμα ή σαν προφητεία. Και για αυτό επιβάλλεται να το προσεγγίζουμε με ανάλογο τρόπο. Σαν χρησμό ή σαν αίνιγμα. Με ταπείνωση, δέος και αφοσίωση. Με βλέμμα προσκυνητή και με ψυχή πιστού. Να (του) αφεθούμε ώστε να επιτραπεί και στο ίδιο να λειτουργήσει. Να μάς μιλήσει με την άπεφθη του γλώσσα. Να μάς δει όπως και εμείς το βλέπουμε. Να δούμε μέσα από τον πολυσήμαντο, σπασμένο του καθρέφτη…», καταλήγει ο Μάνος Στεφανίδης.


“Broken Mirror”

Εγκαίνια έκθεσης: 29 Φεβρουαρίου 2024, 19:30-22:30

Διάρκεια έκθεσης:έως 23 Μαρτίου 2024

Γκαλερί Αργώ: Νεοφύτου Δούκα 5, Κολωνάκι Αθήνα, τηλ. 2107249333, www.argo-gallery.gr

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη – Παρασκευή: 10:00-14:00 & 17:00-20:00,

Σάββατο: 11:00-15:00.


Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2024

Athens International Jewellery Show: Εγκαινιάστηκε από την υφυπουργό Τουρισμού, κα Έλενα Ράπτη

Σημαντική διοργάνωση τόσο για τους επαγγελματίες του κλάδου του κοσμήματος, στους οποίους προσφέρει την ευκαιρία ανάπτυξης και νέων συνεργασιών πέρα από τα ελληνικά σύνορα, όσο και για την ευρύτερη προβολή της χώρας μας και την ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος χαρακτήρισε την Athens International Jewellery Show η υφυπουργός Τουρισμού, κα Έλενα Ράπτη, εγκαινιάζοντας την χθες στο Metropolitan Expo.

Συνεχάρη δε τους διοργανωτές, αλλά και τους εκθέτες για τον εκλεπτυσμένο σχεδιασμό και την υψηλής ποιότητας κατασκευή και καλαισθησία των δημιουργιών τους, κάνοντας λόγο για μια λαμπερή έκθεση.

Καρδιά και πνεύμονα του κλάδου χαρακτήρισε με τη σειρά του την Athens International Jewellery Show –που θα διαρκέσει έως τις 26 Φεβρουαρίου- ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ), κ. Πέτρος Καλπακίδης, χαρακτηρίζοντάς την ως μια άκρως δυναμική διοργάνωση. Αναφέρθηκε δε στην κινηματογραφική ταινία μικρού μήκους για το ελληνικό κόσμημα και την ιστορία του με τίτλο «LOVE IN THE MAKING, μια πρωτοβουλία της ΠΟΒΑΚΩ, που θα προβληθεί αύριο Κυριακή στο πλαίσιο της έκθεσης.

Παρών στα εγκαίνια ήταν και ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, που μίλησε για μια χρονιά ρεκόρ όσον αφορά στην προσέλευση της έκθεσης, σημειώνοντας πως το επιχειρείν μόνο από τέτοιες δράσεις μπορεί να ανέβει. Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, κ. Γιώργος Καββαθάς, υπογράμμισε το ενδιαφέρον του υπουργείου Τουρισμού για το κόσμημα που έχει μια ιστορία 6.000 ετών.

Την έμφαση που δίνει η ΔΕΘ-HELEXPO στον στρατηγικό κλάδο του κοσμήματος, ο οποίος προβάλλει τον ελληνικό πολιτισμό, επισήμανε ο πρόεδρος της εταιρείας, κ. Τάσος Τζήκας, ευχαριστώντας τους προέδρους των φορέων για την παρουσία και τη συνεργασία τους.

Aυξημένη επισκεψιμότητα

Η Athens International Jewellery Show εγκαινιάστηκε χθες, καταγράφει ήδη αυξημένη επισκεψιμότητα σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωσή της και έχει συνολικά 370 εκθέτες (άμεσους και έμμεσους), μεταξύ των οποίων οι μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου του κοσμήματος, των ωρολογίων και των πολύτιμων λίθων. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη, στοχευμένη κλαδική έκθεση για το κόσμημα, το ρολόι, τους πολύτιμους λίθους, τη συσκευασία και τον εξοπλισμό αργυροχρυσοχοΐας στη χώρα, όπου παρουσιάζονται και όλες οι νέες τάσεις στον σχεδιασμό κοσμήματος και ωρολογίων.

Από τους 370 εκθέτες οι άμεσοι είναι 240 και προέρχονται από Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρο, Τουρκία, Ινδία, Γερμανία, Βέλγιο και Εσθονία, ενώ οι έμμεσοι είναι 130.

Η έκθεση φιλοξενεί για τρίτη συνεχή χρονιά το DESIGN SECTION με συμμετοχές Ελλήνων σχεδιαστών, ενώ ενσωματώνει και πρόγραμμα προσκεκλημένων ξένων εμπορικών επισκεπτών από Μάλτα, Βέλγιο, Βόρεια Μακεδονία και Ηνωμένο Βασίλειο.

Στο σημερινό πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων της διοργάνωσης περιλαμβάνεται η παρουσίαση της εταιρείας JOOLIFY με θέμα: «To ταξίδι εμπειριών του κοσμήματος ως τρόπος ενίσχυσης της δημιουργικότητας των ανθρώπων και της βιωσιμότητας του πλανήτη», από τον ιδρυτή της κ. Περικλή Γαλανάκη, ενώ αύριο Κυριακή θα πραγματοποιηθούν:

-Ομιλία με θέμα: «Παράγοντες αξίας των fancy color διαμαντιών» και ομιλήτρια τη γεμολόγο-αδανταμολόγο και εκπαιδεύτρια γεμολογίας στα διεθνή Ινστιτούτα GIA & HRD, κα Εύα Κουντουράκη,

-Ομιλία με θέμα: «Φθορισμός. Προτέρημα ή ελάττωμα;» και ομιλητή τον γεμολόγο-αδαμαντολόγο και εκτιμητή CDG, IMJVA, NAJA, κ. Γιώργο Σπυρομήλιο.

Σήμερα Σάββατο και αύριο Κυριακή το ωράριο της έκθεσης είναι 10:00 με 20:00 και τη Δευτέρα 10:00 με 19:00.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Athens Photo World: Απονεμήθηκαν τα βραβεία για τις καλύτερες φωτογραφίες του 2023 - Ποιοι είναι οι νικητές

Τις τρεις καλύτερες φωτογραφικές ιστορίες βράβευσε χθες το Athens Photo World 2023 σε εκδήλωση στον Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ).

Την εκδήλωση παρουσίασε η δημοσιογράφος Ευλαμπία Ρέβη, που μετά από μια σύντομη ανασκόπηση της χρονιάς του Athens Photo World 2023 και των δράσεών του από τον Καλλιτεχνικό του Διευθυντή Θανάση Σταυράκη, συζήτησε με την Λουίζα Γκουλιαμάκη από το πρακτορείο Reuters και τον φωτογράφο / ελεύθερο επαγγελματία Κωνσταντίνο Ζήλο για τις προκλήσεις της σύγχρονης φωτοδημοσιογραφίας στην Ελλάδα και την σημασία των φωτογραφικών δοκιμίων. 

Στη συνέχεια η οργανωτική ομάδα Αthens Photo World παρουσίασε στο κοινό τις φωτογραφικές δουλειές των τριών φιναλίστ και ανακοίνωσε τον μεγάλο νικητή του χρηματικού επάθλου των 2.000€, Αντώνη Πασβάντη με το project. Η τελευταία κοινότητα.

Ο νικητής του πρώτου βραβείου Αντώνης Πασβάντης

Το φωτογραφικό αυτό project, όπως το περιγράφει ο δημιουργός του, «ερευνά τις ζωές και το αβέβαιο μέλλον των εναπομεινάντων 4.000 Ελλήνων Αλεβιτών / Μπεκτασήδων στην περιοχή του Έβρου, διερευνώντας τις κοινωνικές τους ανησυχίες μέσα από την οπτική εξέταση και συνεντεύξεις στο πεδίο».

Ο Παναγιώτης Ρόντος, με το project "Μόλα", προκρίθηκε στη δεύτερη θέση και θα συμμετάσχει σε μια μελλοντική αποστολή του Ελληνικού τμήματος των Γιατρών Χωρίς Σύνορα. Η φωτογραφική δουλειά του Ρόντου ακολουθεί εδώ και ένα χρόνο, ένα σκάφος γρι-γρι στη Καβάλα το οποίο είναι απλά ένα παράδειγμα από τα εκατοντάδες σκάφη με Αιγυπτίους αλιεργάτες στην Ελλάδα. 

Ο δεύτερος νικητής, Π. Ρόντος

Ο Νίκος Πρίπορας με το project "Westland, μια φωτογραφική εξερεύνηση της δυτικής πλευράς της Θεσσαλονίκης", στην τρίτη θέση θα λάβει μια mirrorless φωτογραφική μηχανή Canon από το κατάστημα φωτογραφικών ειδών Γαλαίος Photostore. 

Το Athens Photo World ευχαριστεί θερμά για την πραγματοποίηση του διαγωνισμού για το Βραβείο του 2023 το Υπουργείο Πολιτισμού, το Ελληνικό Τμήμα των Γιατρών Χωρίς Σύνορα και τον Πρόδρομο Γαλαίο, τα τρία μέλη της κριτικής επιτροπής, Παναγιώτη Παππά, Νίκο Πηλό και Κάτια Χριστοδούλου και όλους τους φωτογράφους που συμμετείχαν με τη δουλειά τους. 

«Για την εκδήλωση της ανακοίνωσης και απονομής των βραβείων οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στην Ευλαμπία Ρέβη, στην Λουίζα Γκουλιαμάκη και τον Κωνσταντίνο Ζήλο, στο κοινό που ήταν μαζί μας και με τους φωτογράφους και στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) για την πέμπτη συνεχή χρονιά ζεστής φιλοξενίας της εκδήλωσης», αναφέρει μεταξύ άλλων το Athens Photo World.

Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2024

Το βραβευμένο με Όσκαρ ντοκιμαντέρ για τον Αλεξέι Ναβάλνι στο 26ο ΦΝΘ

Στον απόηχο του αιφνίδιου και γεμάτου ερωτηματικά θανάτου του πολιτικού κρατούμενου Αλεξέι Ναβάλνι, ο οποίος διώχθηκε επανειλημμένα από το καθεστώς του Βλαντιμίρ Πούτιν πριν αφήσει την τελευταία του πνοή σε φυλακή υψίστης ασφαλείας στην Αρκτική, το 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης προβάλλει την Παρασκευή 8 Μαρτίου, στην αίθουσα Τζον Κασσαβέτης, το ντοκιμαντέρ «Ναβάλνι» του Καναδού δημιουργού Ντάνιελ Ρόερ.

Το ντοκιμαντέρ, το οποίο απέσπασε πέρυσι το Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ, μοιάζει να προοικονομεί με τον πιο σκληρό τρόπο τη μοίρα του Ρώσου ακτιβιστή και ταυτόχρονα αποτελεί μία παρακαταθήκη της πολιτικής του κληρονομιάς.

Το «Ναβάλνι» είναι μία οικουμενική αλληγορία για τη μάχη του ανθρώπου απέναντι στην εξουσία, στον αυταρχισμό και στη λογοκρισία, που ξετυλίγει το κουβάρι μιας σκοτεινής συνωμοσίας όπου η πραγματικότητα ξεπερνά ακόμη και την πιο ζωηρή φαντασία.

Η ταινία αναφέρεται σε μία παλαιότερη απόπειρα δολοφονίας και αναπλάθει τα δραματικά γεγονότα του Αυγούστου 2020, όταν ο Ναβάλνι έπεσε σε κώμα και μεταφέρθηκε εσπευσμένα από τη Σιβηρία στη Γερμανία. Οι αιματολογικές εξετάσεις στις οποίες υποβλήθηκε ο Ναβάλνι, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της γερμανικής κυβέρνησης, κατέδειξαν πως είχε δηλητηριαστεί με τον νευροτοξικό παράγοντα νόβιτσοκ, μέθοδο που έχει χρησιμοποιηθεί συστηματικά σε σκιώδη περιστατικά με θύματα πολιτικούς αντιφρονούντες στη Ρωσία.

To Ναβάλνι, μια συμπαραγωγή των HBO MAX και CNN Films, παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής τον Αλεξέι Ναβάλνι, καθώς ερευνά με γενναιότητα την απόπειρα δολοφονίας εναντίον του, με την πολύτιμη υποστήριξη της δημοσιογραφικής ερευνητικής ομάδας Bellingcat, σε μια αγωνιώδη προσπάθεια να συλλέξει αποδείξεις για τους φυσικούς και ηθικούς αυτουργούς της επίθεσης.

Ο Ναβάλνι επέστρεψε από τη Γερμανία στη Ρωσία το 2021, παρότι είχε πλήρη επίγνωση πως η ζωή του διέτρεχε άμεσο κίνδυνο, με μόνη επιθυμία να συνεχίσει τον αγώνα του ενάντια στον ολοκληρωτισμό του Πούτιν.

Το ντοκιμαντέρ πραγματοποίησε την πρεμιέρα του τον Ιανουάριο του 2022 στο Φεστιβάλ του Σάντανς, γνωρίζοντας την αποθέωση από κοινό και κριτικούς, ενώ η βράβευσή του στην 95η τελετή απονομής των Όσκαρ, τον Μάρτιο του 2023, αποτέλεσε μία από τις πιο συγκινητικές στιγμές στην ιστορία του θεσμού, καθώς η σύζυγος του Ναβάλνι, Γιούλια Ναβάλναγια, αφιέρωσε το βραβείο σε όλους τους πολιτικούς κρατούμενους του κόσμου, που αγωνίζονται για τη δημοκρατία και την ελευθερία.


Σενάριο του «Star Wars» πωλήθηκε πάνω από 10.000 αγγλικές λίρες σε δημοπρασία

Σενάριο της κινηματογραφικής σειράς «Star Wars» που άφησε ο Χάρισον Φορντ σε ένα διαμέρισμα στο Λονδίνο, πωλήθηκε πάνω από 10.000 αγγλικές λίρες σε δημοπρασία.

Ο ηθοποιός νοίκιασε το διαμέρισμα το 1976 ενώ γύριζε την ταινία «Star Wars: Episode IV – A New Hope» (Ο πόλεμος των άστρων: Επεισόδιο 4 – Μια νέα ελπίδα) και όταν μετακόμισε, άφησε κατά λάθος ένα προσχέδιο του σεναρίου της.

Στην περιγραφή του κειμένου ο Οίκος δημοπρασιών ανέφερε: «Ένα αναθεωρημένο τέταρτο προσχέδιο του ΠΟΛΕΜΟΥ ΤΩΝ ΑΣΤΡΩΝ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ 1: ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΛΠΙΔΑ – με τον αρχικό τίτλο Οι Περιπέτειες του Λουκ Σταρκίλερ από το «Journal of the Whills» του Τζορτζ Λούκας (Saga I) ΠΟΛΕΜΟΣ ΑΣΤΡΩΝ (15 Μαρτίου 1976)».

Το σενάριο βρέθηκε στο σπίτι μιας οικογένειας, στο Νότινγκ Χιλ στο Λονδίνο, στο οποίο έμεινε ο Χάρισον Φορντ κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του Star Wars το 1976 και πιθανότατα είναι δικό του αντίγραφο που έμεινε πίσω μαζί με άλλα αντικείμενα, σημειώνεται.

«Περιλαμβάνει τη σκηνή στην οποία συναντάμε για πρώτη φορά τον Chewbaca (Τσουμπάκα) στην καντίνα, καθώς και εκείνη με τον Χαν Σόλο παρουσιάζει το πλήρωμα στο Milennium Falcon, μεταξύ πολλών άλλων διάσημων σκηνών και ατάκες από διαλόγους, συμπεριλαμβανομένης της «βαρετή συζήτηση ούτως ή άλλως».

Το σενάριο πωλήθηκε έναντι 10.795 αγγλικών λιρών σε έναν ανώνυμο συλλέκτη στη δημοπρασία του Excalibur Auctions.

Ο Φορντ έγινε γνωστός αφού πρωταγωνίστησε ως Σόλο στο έπος επιστημονικής φαντασίας του Τζορτζ Λούκας το 1977. Εμφανίστηκε στα σίκουελ, The Empire Strikes Back (Η Αυτοκρατορία Αντεπιτίθεται) (1980) και Return of the Jedi (Η Επιστροφή των Τζεντάι) (1983) και επανέλαβε τον ρόλο στην ταινία The Force Awakens (Η Δύναμη Ξυπνάει) το 2015.

Νάταλι Πόρτμαν: Οι YouTubers γίνονται πιο διάσημοι από τους κινηματογραφικούς σταρ

Η Νάταλι Πόρτμαν θεωρεί οι ταινίες ως πρωταρχική μορφή ψυχαγωγίας είναι σε «πτωτική τροχιά» και ότι οι YouTubers γίνονται πιο διάσημοι από τους αστέρες του κινηματογράφου.

«Αν ρωτήσετε κάποιον στην ηλικία των παιδιών μου για αστέρες του κινηματογράφου, δεν γνωρίζει κανέναν σε σύγκριση με τους αστέρες του YouTube» πρόσθεσε η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός.

Σε συνέντευξη στο Vanity Fair, η Νάταλι Πόρτμαν εκτίμησε ότι «υπάρχει κάτι απελευθερωτικό σε αυτό, το να μην είναι η τέχνη σου δημοφιλής τέχνη». «Μπορείς πραγματικά να εξερευνήσεις ό,τι σε ενδιαφέρει. Ασχολείσαι πολύ περισσότερο για το πάθος παρά για εμπορικότητα. Και αυτό που είναι ενδιαφέρον, επίσης, είναι να προσέχουμε μην γίνει κάτι ελιτίστικο» σημείωσε.

Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2024

Τιμητική εκδήλωση για τον δημοσιογράφο και συγγραφέα Γιάννη Κορίδη

Η Εταιρία Ελλήνων Λογοτεχνών και οι εκδόσεις Ιωλκός προσκαλούν το κοινό στην τιμητική εκδήλωση της ΕΕΛ για τον Γιάννη Κορίδη, που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου, στις 18.00, στην αίθουσα Μιχαήλας Αβέρωφ (Γεωργίου Γενναδίου 8, 7ος όροφος, Αθήνα, 106 78).

Πρόγραμμα εκδήλωσης 

Χαιρετισμός: Κώστας Καρούσος (Πρόεδρος Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών, λογοτέχνης, εικαστικός).

Ομιλίες: Αυγερινός Ανδρέου (Γενικός Γραμματέας Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών, δικηγόρος, κριτικός λογοτεχνίας, ποιητής), Γιάννης Πλαχούρης (Κριτικός λογοτεχνίας, ποιητής, μέλος Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών).

Απαγγελίες: Κατερίνα Ντούγκα Κοτοπούλου (Συγγραφέας, Μέλος ΕΚΝΜ Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών), Κωνσταντίνος Ι. Κορίδης (Εκδότης).

Συντονισμός: Γιώργος Σταυράκης (Μέλος ΔΣ Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών, ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας).

Ο Γιάννης Κορίδης γεννήθηκε στη Μολόχα Κοζάνης το 1936. Είναι δημοσιογράφος, μέλος της ΕΣΗΕΑ. Δούλεψε, σχεδόν, σε όλες τις αθηναϊκές εφημερίδες, ως ρεπόρτερ, διορθωτής, κριτικός βιβλίου. Παρουσιάστηκε στα Γράμματα με τη συλλογή «Με την ανατολή του ήλιου» (1952). Ακολούθησαν: «Κραυγές στη θύελλα» (1955), «Το πρόσωπο της Γης» (1957), «Διεισδύσεις» (1962), «Αφιέρωση» (1970), «Κύπρος» (1974), «Χρονολόγιο» (1978), «Η νύχτα της θάλασσας» (1994), «Ποιήματα 1952-2002» (2002), «Κλειστός χώρος» (2009), «Σημείο αναφοράς» (2013).

Κυκλοφόρησε τις ανθολογίες: «Ποιητική Ανθολογία 1930-1965» (1965), «Ανθολογία Βαλκανικής Ποίησης» (1984), «Τα ωραιότερα δημοτικά τραγούδια» (2002) και τα ευρείας κυκλοφορίας βιβλία «Οι μεγάλες δίκες των αιώνων», «Οι μεγάλοι εραστές», «Η αλήθεια για τα πυρηνικά», «Τα γεράκια και οι λύκοι», «Υπόθεση Οτζαλάν», «Το Αλβανικό Έπος 1940-41», «Το δημοτικό τραγούδι από το χθες στο σήμερα» κ.ά.

Από το 1996 ανθολογεί και επιμελείται την ετήσια έκδοση «Ποιητικό Ημερολόγιο». Στο ενεργητικό του έχει τα περιοδικά «Ιωλκός», «Βαλκάνια» και «Έρευνα». Ποιήματά του μεταφράστηκαν σε πολλές ξένες γλώσσες.

Για το έργο του εκφράστηκαν με ενθουσιασμό οι Νίκος Καζαντζάκης, Γιάννης Χατζίνης, Αντρέας Καραντώνης, Πέτρος Χάρης, Άγγελος Φουριώτης, Άρης Δικταίος, Βάσος Βαρίκας, Τάκης Βαρβιτσιώτης, Βασίλης Βασιλικός, Θανάσης Θ. Νιάρχος κ.ά.


 
Copyright © 2014 AthensIn. Designed by OddThemes