ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Σάββατο 4 Μαΐου 2019

«Game of Thrones»: Το επεισόδιο με τα περισσότερα tweets στην ιστορία


Το τρίτο επεισόδιο του τελευταίου κύκλου της δημοφιλούς σειράς «Game of Thrones», με τίτλο «The Long Night», κατέρριψε το ρεκόρ της πρεμιέρας και έγινε το επεισόδιο που απασχόλησε το twitter περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο τηλεοπτικό γεγονός στην ιστορία.

Τα tweets που γράφτηκαν κατά τη διάρκεια  προβολής του επεισοδίου έφτασαν τον αριθμό των 7.8 εκατομμυρίων -η πρεμιέρα του τελευταίου κύκλου είχε συγκεντρώσει περισσότερα από 5 εκατομμύρια tweets.

Σύμφωνα με το Variety, μέσα στο 2019 έχουν γίνει περισσότερα από 52 εκατομμύρια tweets για το «Game of Thrones», ενώ οι χαρακτήρες που αναφέρθηκαν πιο πολύ στα tweets για το τρίτο επεισόδιο ήταν οι Άρια, Night King, Μπραν, Τζον Σνόου και Σέρσεϊ.

Εκθεσιακό αφιέρωμα στα 50 χρόνια δημιουργίας του Δημοσθένη Σκουλάκη


Η αναδρομική έκθεση του εικαστικού Δημοσθένη Σκουλάκη με τίτλο «Ένας μεγάλος αντιφατικός», που πραγματοποιείται στο Μουσείο Μπενάκη και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Προκοπίου Παυλοπούλου, παρατείνεται έως την Κυριακή 12 Μαΐου [Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου, Αθήνα].

Το εκθεσιακό αφιέρωμα του Μουσείου Μπενάκη στα 50 χρόνια δημιουργίας του Δημοσθένη Σκουλάκη (1957-2009), είναι μια αναδρομή, η οποία συμπεριλαμβάνει αντιπροσωπευτικά δείγματα από το ευρύ φάσμα της καλλιτεχνικής του πορείας. Η έκθεση σχεδιάστηκε με πρωταρχικό σκοπό να αναδείξει την ιστορική εξέλιξη και εικαστική διαδρομή του καλλιτέχνη, εντοπίζοντας, διερευνώντας και αποκαλύπτοντας τις συγγένειες, τις συνδέσεις και τη συνοχή έργων, προερχόμενων από διαφορετικές ενότητες και χρονικές περιόδους.

Στην παρουσίαση αυτή που πραγματοποιήθηκε με την ευγενική παραχώρηση Μουσείων, Ιδρυμάτων, Πινακοθηκών, ιδιωτών και συλλεκτών, περιλαμβάνεται ένας αρκετά μεγάλος αριθμός από τα πιο σημαντικά έργα του δημιουργού και χωρίζεται σε οκτώ ξεχωριστές ενότητες, οι οποίες ακολουθούν θεματικά και χρονολογικά, την εικαστική διαδρομή του καλλιτέχνη. Περιλαμβάνει περίπου 100 έργα ζωγραφικής, ξεκινώντας από την πρώιμη περίοδό του το 1957, την περίοδο της πολιτικής του ζωγραφικής (1960-1967), την περίοδο αυτοεξορίας του σε Ευρώπη, Αμερική, Καναδά (1967-1972) καθώς και τον κύριο όγκο της δουλειάς του στην Ελλάδα (1981-2009). Ενδεικτικά, αναφέρονται η σουρεαλιστική περίοδος (1980-1984), τα πορτρέτα (1985-1996), το αφιέρωμα στον Τσαρούχη (1988-1998), οι υπόγειες διαδρομές (1993-1998) και οι επανεγγραφές (1997-2009).  Ταυτόχρονα με την συγκροτημένη παρουσίαση της ζωγραφικής του, θα εκτεθεί και τμήμα του παράλληλου έργου του καλλιτέχνη, αφού διετέλεσε για 30 και πλέον χρόνια, γελοιογράφος και εικονογράφος σε ελληνικά και διεθνή έντυπα.

Αντιφατικός, διανοούμενος, μποέμ, με λεπτή ομορφιά και πολύ χιούμορ, o Δημοσθένης Σκουλάκης υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους εκπροσώπους της γενιάς του ’70, μιας γενιάς διπλά σημαδεμένης στο ξεκίνημά της, τόσο από την απομάκρυνση αρκετών Ελλήνων καλλιτεχνών από τις πρωτοπορίες του 20ού αιώνα και την επιστροφή στην πραγματικότητα, όσο και από τις τραυματικές εμπειρίες της δικτατορίας και της μετεμφυλιακής Ελλάδας. Καθοδηγούμενος από τις προτροπές του Τσαρούχη, ήδη από πολύ νεαρή ηλικία, έμαθε να αγαπά τη ζωγραφική διαδικασία και υιοθέτησε έναν δικό του ρεαλισμό, πιο μοντέρνο, μια ζωγραφική αντίληψη που κυριάρχησε σε όλες τις εκφάνσεις του βίου του, δίνοντας σχεδόν πάντα πρωταρχικό ρόλο στο βλέμμα του.


Επίκεντρο της έρευνάς του υπήρξε ο Άνθρωπος, ιδωμένος μέσα από μια κριτική ρεαλιστική κοινωνικοπολιτική προσέγγιση. Η θεματολογία του απαρτίζεται από πρόσωπα της δημοσιότητας, πρόσωπα φίλων καλλιτεχνών αλλά και πρόσωπα του οικείου περιβάλλοντός του, αυτοπροσωπογραφίες, εικόνες από εφημερίδες και περιοδικά, κούκλες μοδίστρας, ιπτάμενα ψάρια, σφαίρες, διαδηλώσεις, διαδρομές στον υπόγειο, επανεγγραφές σημαντικών έργων της ιστορίας της τέχνης κ.ά., αποτυπωμένα μέσα από μια κριτική κοινωνικοπολιτική ματιά, ενίοτε μεταφυσική και σαρκαστική.


Η τέχνη του, ως φορέας ιδεών χαρακτηρίζεται από την έλλειψη καλλωπισμού, τη μεταφυσική ατμόσφαιρα, τον ενεργό ρόλο της φωτογραφίας, τη σάτιρα των ηθών και το ανεπιτήδευτο ύφος. Η ζωγραφική του, αναμετράται με διαχρονικά ερωτήματα όπως η υπαρξιακή συνείδηση της ζωγραφικής, η ρευστότητα της ανθρώπινης ύπαρξης, ο ρόλος της μνήμης, η επικοινωνιακή νοητική συγκίνηση του έργου τέχνης, η αυτογνωσία του δημιουργού, η αναζήτηση ταυτότητας αλλά και η σχέση του ίδιου του εικαστικού έργου με την παράδοση και την πρωτοπορία.

Στην εικαστική του διαδρομή συναντά και συμπορεύεται με την pop art, τον φωτορεαλισμό αλλά και τον νέο ρεαλισμό, διατηρώντας ωστόσο, σαφείς αποστάσεις. Ο λιτός και αιχμηρός ρεαλισμός του άλλοτε κριτικός ως τέχνη διαμαρτυρίας, άλλοτε νεορεαλισμός ή σοσιαλιστικός, τον προίκισε με μια καλλιτεχνική γλώσσα ευέλικτη και ελαστική, ώστε να μπορεί σε κάθε εποχή να εκφράζει τη δική του ιδιαίτερη αντίληψη για τον κόσμο.

Όπως σημειώνει η επιμελήτρια της έκθεσης Ελένη Αθανασίου «[…] το έργο του με άξονα την ανθρώπινη μορφή, υιοθετεί ένα ρεαλιστικό ιδίωμα, το οποίο βέβαια δεν σηματοδοτεί επιστροφή σε μια παλιά τάξη πραγμάτων και σε παρωχημένα πρότυπα, αλλά επιδιώκει να διαμορφώσει μια μοντέρνα εκδοχή παραστατικότητας, που προτείνει νέες ρητορικές της εικόνας και ένα καινούριο αφηγηματικό και θεματολογικό προσανατολισμό στο πραγματικό, […]. Βαθιά ανθρωποκεντρικός με στοιχεία ρεαλισμού στη γραφή του, δόμησε την δική του εικαστική γλώσσα και εκπροσώπησε τη γενιά του με ροκ διάθεση και πολύ χιούμορ, χαράσσοντας ανεξίτηλα το στίγμα του στην εξέλιξη της ελληνικής ζωγραφικής, [...]».

Την έκθεση συνοδεύει η πλούσια εικονογραφημένη έκδοση με τίτλο «Δημοσθένης Σκουλάκης - Ένας μεγάλος αντιφατικός», 360 σελίδων.

Τελευταία ξενάγηση στο κοινό από την επιμελήτρια της έκθεσης Ελένη Αθανασίου: Σάββατο 4 Μαΐου στις 12 το μεσημέρι.

Ωράριο λειτουργίας: Μεγάλη Παρασκευή: 12:00-18:00, Μεγάλο Σάββατο: 10:00-15:00, Κυριακή του Πάσχα κλειστά.

Το όνομα του πατέρα της σε σχολείο, έδωσε η κόρη του Λουκ Πέρι


Η Σόφι Πέρι βρήκε έναν ιδιαίτερο τρόπο για να τιμήσει τον πατέρα της, Λουκ Πέρι, σχεδόν δύο μήνες μετά τον θάνατό του.

Μέσω του Instagram, ευχαρίστησε για τα χρήματα που συγκεντρωθήκαν για τη δημιουργία ενός νέου σχολείο στο Μαλάουι, το οποίο θα έχει το όνομα του πατέρα της.

«Σας ευχαριστούμε όλους όσοι βοηθήσατε στο έργο μας. Το πρώτο σχολείο μας έχει τελειώσει και δεν μπορώ να σας περιγράψω πόσο υπερήφανη και ενθουσιασμένη αισθάνομαι που θα λειτουργήσει», έγραψε η κόρη του Πέρι. Το σχολείο ξεκίνησε τη λειτουργία του την Τετάρτη.
Η Σόφι ήταν στο Μαλάουι, όταν έμαθε ότι ο πατέρας της είχε υποστεί εγκεφαλικό επεισόδιο.

«Πολλά έχουν συμβεί αυτή την προηγούμενη εβδομάδα για μένα», έγραψε στον λογαριασμό της στο Instagram στις 5 Μαρτίου, προσθέτοντας ότι έφυγε από την αφρικανική χώρα για να είναι δίπλα στην οικογένειά της. «Όλα συνέβησαν τόσο γρήγορα».

Ο Λουκ πέθανε έχοντας στο πλευρό του σύσσωμη την οικογένειά του -την Σόφι και τον γιο του Τζακ, την αρραβωνιαστικιά του Γουέντι Μάντισον Μπάουρ, την πρώην σύζυγό του Ρέιτσελ Σαρπ, τη μητέρα του Αν Μπένετ, τον πατριό του Στιβ Μπένετ, τον αδελφό του Τομ Πέρι, την αδελφή του Έιμι Κόντερ και άλλα μέλη, καθώς και φίλους του.

Τρίτη 23 Απριλίου 2019

Χειρόγραφο σημείωμα του Drake πωλείται 7.500 δολάρια


Ένα ιδιόχειρο σημείωμα που έγραψε, όταν ήταν παιδί, ο Καναδός ράπερ Drake, πωλείται έναντι 7.500 δολαρίων.

Στο χειρόγραφο μήνυμα που απευθύνεται στη μητέρα του, ο ράπερ, το πλήρες όνομα του οποίου είναι  Όμπρεϊ Ντρέικ Γκράχαμ,  υπόσχεται να καθαρίσει το δωμάτιό του.

«Θα καθαρίσω το δωμάτιό μου, όταν επιστρέψω σπίτι» γράφει στο σημείωμα, το οποίο φέρει την υπογραφή του.

Ο τότε επίδοξος ράπερ περιγράφει, επίσης, τα επιτεύγματά του για τη μελλοντική βιογραφία του, λέγοντας ότι «τραγουδάει» και ότι «ζει για τη μουσική» και καταγράφει τους αγαπημένους του καλλιτέχνες -όπως Will Smith, Notorious BIG, Jay Z, Usher και Al Green.

Σύμφωνα με το TMZ, το σημείωμα ήταν μέσα σε ένα παλιό βιβλίο με ρίμες, το οποίο ο ράπερ βρήκε σε κάδο απορριμμάτων κοντά στο παλιό εργοστάσιο επίπλων του παππού του στο Τορόντο, στο οποίο εργαζόταν. Το σημείωμα πωλείται από την εταιρεία ενθυμίων «Moments in Time».

Εν τω μεταξύ, ο Drake ο οποίος βρίσκεται στην περιοδεία Assassination Tour, ανακοίνωσε, σε μία από τις συναυλίες του στο Λονδίνο, ότι ετοιμάζει νέα ηχογράφηση.

Τετάρτη 17 Απριλίου 2019

«Από τη Ρωσία με αγάπη» στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος


Το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ) παρουσιάζει το μοναδικό τρίπτυχο χορού «Από τη Ρωσία με αγάπη», φέρνοντας στη σκηνή της Αίθουσας Σταύρος Νιάρχος τρία σπουδαία μπαλέτα του Ίγκορ Στραβίνσκι, για έξι παραστάσεις στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Πρόκειται για τα έργα «Η ιεροτελεστία της άνοιξης», «Το τραγούδι του αηδονιού» και «Οι γάμοι», σε χορογραφίες Δάφνι Κόκκινου, Μάρκο Γκαίκε και Κωνσταντίνου Ρήγου.

Ο Ίγκορ Στραβίνσκι επηρέασε βαθύτατα τη μουσική πρωτοπορία των πρώτων δεκαετιών του προηγούμενου αιώνα και συνέβαλε αποφασιστικά στις μουσικές εξελίξεις. Η προσωπική του διαδρομή πέρασε από πολλές φάσεις και αν κάτι τη χαρακτηρίζει είναι ακριβώς η στιλιστική της ποικιλομορφία. Ο συνθέτης έγινε παγκόσμια γνωστός μέσα από μια σειρά μπαλέτων, για τα οποία συνέθεσε τη μουσική. Τα μπαλέτα αυτά υπήρξαν καρποί της δημιουργικής του συνεργασίας με τον ιμπρεσάριο Σεργκέι Ντιάγκιλεφ, ο οποίος στο Παρίσι δημιούργησε τα Ρωσικά Μπαλέτα, συνεργαζόμενος με ορισμένους από τους πλέον ταλαντούχους Ρώσους καλλιτέχνες, οι οποίοι ζούσαν και εργάζονταν μακριά από την πατρίδα τους.

Τα τρία μπαλέτα του τριπτύχου «Από τη Ρωσία με αγάπη», γράφτηκαν για τα Ρωσικά Μπαλέτα και συνέβαλαν αποφασιστικά στην καθιέρωση του Στραβίνσκι.

O σπουδαίος Έλληνας χορευτής της Πίνας Μπάους, Δάφνις Κόκκινος, συνεργάζεται για πρώτη φορά με το Μπαλέτο της ΕΛΣ και χορογραφεί, επίσης για πρώτη φορά, ένα από τα έργα που συνδέθηκαν μοναδικά με την Πίνα Μπάους, την «Ιεροτελεστία της άνοιξης». Ο Κόκκινος είναι από το 1993 ο μοναδικός Έλληνας χορευτής στο Χοροθέατρο του Βούππερταλ. Από το 2002 έως το 2009 υπήρξε βοηθός της θρυλικής χορογράφου, ενώ έως σήμερα εξακολουθεί να εργάζεται ως χορευτής και υπεύθυνος προβών του Χοροθεάτρου.

Ο χορογράφος σημειώνει: «Το να χορογραφήσω την Ιεροτελεστία της άνοιξης είναι για μένα μια μεγάλη πρόκληση. Είναι η πρώτη παράσταση που είδα από το χοροθέατρο του Βούππερταλ της Πίνας Μπάους όταν ακόμα ήμουν σπουδαστής στην Κρατική Σχολή Χορού. Είναι το κομμάτι που εδώ και 28 χρόνια χορεύω με την ομάδα της Πίνας. Είναι μια μεγάλη πρόκληση να σκεφτώ και να αισθανθώ το κομμάτι τελείως διαφορετικά απ’ ό,τι μέχρι τώρα. Ζούμε σε εποχές με πολύ μεγάλη ένταση, πόνο, πολέμους, κρίσεις όχι μόνο οικονομικές, με ανθρώπους “προς φυγή” από εμπόλεμες περιοχές και κατεστραμμένες χώρες. Οργή υπάρχει παντού. Την ίδια στιγμή υπάρχει η δημιουργική σκέψη, ο έρωτας, η νεότητα – κινητήρια δύναμη για τη ζωή. Ζούμε σε μια εποχή που δεν πρέπει να θυσιαστεί μόνο μια κοπέλα για τον εξευμενισμό των θεών της Άνοιξης, αλλά πολλοί και για άλλους θεούς.


Μια άλλη πρόκληση είναι να δουλέψω με τους χορευτές της ΕΛΣ. Αν και πρόκειται για μια ομάδα με διαφορετικό ρεπερτόριο από τη δική μου, εντούτοις έχουμε το κοινό ότι και οι δυο έχουμε από πολύ νέους χορευτές που τώρα ξεκινούν έως και χορευτές με πάρα πολλών χρόνων εμπειρίες. Είναι υπέροχο το να μπορείς να συνεργάζεσαι με μια τόσο μεγάλη γκάμα χορευτών. Και ο καθένας να προσθέτει στη δημιουργική δουλειά τις δικές του γνώσεις, εμπειρίες, δυναμική, ενέργεια, πάθος και αγάπη σε αυτό που τελικά όλοι εκφραζόμαστε: τον Χορό».
«Οι Γάμοι»

Ο Διευθυντής του Μπαλέτου της ΕΛΣ Κωνσταντίνος Ρήγος, χορογράφησε τους «Γάμους» τους Στραβίνσκι το 1993 για το Χοροθέατρο ΟΚΤΑΝΑ. Ενώπιον του κοινού εξελίσσεται ένα πρωτότυπο, άγριο και σαρκαστικό παιχνίδι προετοιμασίας του γάμου. Η κινησιολογία του Ρήγου παίζει ένα παιχνίδι ισχύος με την παρτιτούρα του Στραβίνσκι και επιχειρεί να εικονοποιήσει τα συναισθήματα της ανησυχίας, του φόβου, του πανικού. Κινήσεις σπασμωδικές, μετέωρες, πυκνές νοημάτων συνυπάρχουν με εικόνες αληθινής ομορφιάς, σε μια ιστορική χορογραφία που έχει λάβει διθυραμβικές κριτικές.

Ο χορογράφος σημειώνει: «“Οι Γάμοι” είναι εμπνευσμένοι από τη ρωσική λαϊκή παράδοση, από τους ρωσικούς λαϊκούς γάμους. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ο Ίγκορ Στραβίνσκι συνέθεσε αυτή τη συγκλονιστική μουσική, ένα στοίχημα για κάθε χορογράφο. Στη δεκαετία του ’90 πρωτοχορογράφησα το έργο αυτό σε μια ολοκληρωμένη παράσταση. Έτσι ξεκίνησε το ταξίδι του έργου μέσα μου. Στην πρώτη εκδοχή για το Χοροθέατρο ΟΚΤΑΝΑ, το έργο ήταν για επτά χορευτές. Το 2006 για το Χοροθέατρο του ΚΘΒΕ και για δέκα χορευτές, το έργο πήρε μια εντελώς νέα μορφή με την εικαστική συμβολή του Διονύση Φωτόπουλου· άλλαξε φόρμα, αφαιρέθηκαν πολλά εκτός της μουσικής χορογραφικά μέρη και κρατήθηκε μόνο το κεντρικό υλικό της χορογραφίας.

Οι Γάμοι πλέον εκτυλίσσονται σε ένα λευκό σκηνικό, που αναδεικνύει το κινητικό λεξιλόγιο της χορογραφίας, η οποία κινείται μεταξύ εξπρεσιονιστικού, νεοκλασικού και σύγχρονου χορού. Κινήσεις σπασμωδικές σαν από ανδρείκελα, ταιριασμένες με την “κρουστή” μουσική συνοδεία, κινήσεις μετέωρες, πυκνές σε μηνύματα, αφήνουν να διαγραφούν τα αντικρουόμενα συναισθήματα του νεαρού ζευγαριού, όπως αυτά βιώνονται σε πρωτόγονες κοινωνίες και διατηρούνται μες στην παράδοση: φόβος, προσδοκία, χαρά, λύπη, αποχωρισμός, και πάνω απ’ όλα η άγνωστη αναμενόμενη ευτυχία δύο ξένων και αγνώστων, που γίνονται “ένα”. Στο τέλος, το ζευγάρι συμφιλιωμένο, ήρεμο, γυμνό, προχωράει προς το φως».           
Η χορογραφία «Το τραγούδι του αηδονιού» του Μάρκο Γκαίκε μοιάζει με ένα τραγούδι καμωμένο από χορευτικές φιγούρες. Ένα τραγούδι φυλακισμένο σε ένα κλουβί, παρατημένο έξω στον άνεμο και τη βροχή. Ένα σιωπηλό τραγούδι θαμμένο στη γη, μέσα σε ένα μικρό ξύλινο κουτί. Φτερουγίζει, σπαρταράει, συσπάται και τινάζεται. Οι θεατές που έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με παράσταση μπαλέτου του Μάρκο Γκαίκε μένουν κατάπληκτοι: Ο χορογράφος «επιτίθεται» στο κοινό μέσα από την κίνηση – μέσα από ασυνήθιστες κινήσεις. Σε αντίθεση με το κλασικό μπαλέτο ή τον σύγχρονο χορό, στο έργο του Γκαίκε, πάνω απ’ όλα, βλέπουμε κυρίως τον κορμό και τα χέρια σε απόλυτη αναταραχή.

Στα έργα του Γκαίκε δεν δίνεται πια έμφαση στα πανέμορφα πόδια. Οι βραχίονες και τα χέρια πλέον δεν αποτελούν ένα τυποποιημένο συμπλήρωμα του κάτω μέρους του σώματος. Αντιθέτως, ένα ολοκαίνουριο σύμπαν κινήσεων αναπτύσσεται γύρω από το κεφάλι και τον κορμό. Παράλληλα, μικρές νησίδες νοήματος εμφανίζονται μέσα από αυτόν τον αναστατωμένο ποταμό: αυτό που αρχικά φαινόταν νευρικό κι ανήσυχο ξαφνικά απαιτεί να αναγνωριστεί, να γίνει κατανοητό και εντέλει να ενσωματωθεί. Η πρώτη παρουσίαση της χορογραφίας «Το τραγούδι του αηδονιού» πραγματοποιήθηκε το 2009 στο Μπαλέτο της Λειψίας, ενώ το 2015 μια νέα εκδοχή της ανέβηκε από το Μπαλέτο της Στουτγάρδης. Όταν ζητήθηκε από τον Γκαίκε να περιγράψει με δυο λόγια το νόημα της χορογραφίας του, εκείνος ανέφερε: «Τραγούδι, Έρως, Θάνατος».

Ο χορογράφος σημειώνει για «Το τραγούδι του αηδονιού»: «Συχνά με ρωτούν αν οι χορογραφίες μου έχουν σχέση με ζώα. Δεν έχω ποτέ συνειδητά ενσωματώσει ή δώσει μορφή στις χορογραφίες μου με βάση αυτό το στοιχείο, αλλά σίγουρα είναι συγγενικές προς αυτό οι κινήσεις των χεριών, η γρηγοράδα, οι περιστροφές. Όταν μιλάμε για πουλιά, ή πιο συγκεκριμένα για το αηδόνι, θα περιέγραφα τις κινήσεις τους ως απρόβλεπτες.

Εάν πάρετε ένα αναστατωμένο πουλί στο χέρι σας, θα αισθανθείτε το τρέμουλο, την επιθυμία του να δραπετεύσει, την αδυναμία του αλλά και το πόσο ελαφρύ είναι. Είναι μια εντυπωσιακή ευθραυστότητα, σε συνδυασμό με μια δύναμη που επιτρέπει ακόμη και το όνειρό μας να πετάμε. Τα συστατικά αυτού του κομματιού είναι στην προκειμένη περίπτωση: ένα τραγούδι, ένα πουλί, πολλά πουλιά, η νύχτα των έργων μου, η νύχτα του θεάτρου, η ευθραυστότητα, η ανάδυση, η απόδραση, η φύση που ζει και πεθαίνει, η σύλληψη της ομορφιάς. Ίσως αυτό το κομμάτι να βρίσκεται στον αέρα! Επειδή το κομμάτι είναι σαν μια ανάσα…».

Πέμπτη 11 Απριλίου 2019

Πίσω από το Προσωπείο | Άσπα Παπαλεξανδρή


Το Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών, παρουσιάζει στις 17 Απριλίου 2019, την έκθεση γλυπτικής–κεραμικής της εικαστικού Άσπας Παπαλεξανδρή με θέμα «Πίσω από το Προσωπείο».
Η διεθνώς καταξιωμένη γλύπτρια, έχοντας απόλυτο έλεγχο των υλικών και των εκφραστικών της μέσων, δούλεψε αδιάλειπτα την τελευταία πενταετία, για την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης συλλογής.
Μέσα από τη δουλειά της, με θάρρος και ειλικρίνεια, μοιράζεται μαζί μας, συναισθήματα και αλήθειες, εμπειρίες, πόνο αλλά και χαρά, μετουσιώνοντας τα σε τέχνη.
Διάρκεια έκθεσης: 17 Απριλίου – 19 Μαΐου 2019
Επισκέψεις: Καθημερινά (εκτός Τρίτης): 9.00 - 16.00
Σάββατο και Κυριακή: 10.00 - 15.00
Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών – Ίδρυμα Βούρου Ευταξία
( Ι. Παπαρρηγοπούλου 5-7, Πλατεία Κλαυθμώνος, Αθήνα)
Τηλ. Επικοινωνίας: 210-3231397
E-mail: info@athenscitymuseum.gr

Τρίτη 9 Απριλίου 2019

Παράλληλες Συνδέσεις στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών


 
Η Πρεσβεία της Ουγγαρίας στην Αθήνα και το Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών παρουσιάζουν την εικαστική έκθεση Παράλληλες Συνδέσεις του Ούγγρου καλλιτέχνη Ákos Révész και του Αποστόλη Ζολωτάκη.

Με την έκθεση Παράλληλες Συνδέσεις και τη συνάντηση δύο σύγχρονων καλλιτεχνών με σημαντικό έργο, δίνεται σήμερα η ευκαιρία, να συνδιαλεχθούν οι εικαστικές αναζητήσεις τους με τα εκθέματα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού του Αρχαιολογικού Μουσείου Πατρών.

Στη έκθεση θα παρουσιαστούν πίνακες από διαφορετικές περιόδους δημιουργίας των δύο εικαστικών. Η έκθεση έχει ήδη παρουσιαστεί σε άλλους χώρους. Όμως, κάθε έκθεση δεν αποτελεί απλή επανάληψη της προηγούμενης αλλά τροφοδοτείται με νέα έργα ώστε να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή συνύπαρξή τους με τα πολιτισμικά στοιχεία που φέρει ο εκάστοτε εκθεσιακός χώρος.

Η έκθεση Παράλληλες Συνδέσεις ξεκίνησε στο Λουτρό των Αέρηδων/Μουσείο Νεώτερου Ελληνικού Πολιτισμού, μεταφέρθηκε (και με την παρουσίαση του Ούγγρου καλλιτέχνη János Lipovics) στην Δημοτική Πινακοθήκη Χαλκίδας Δ. Μυταράς, στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου (ΚΑΜ) στα Χανιά της Κρήτης, και τώρα, διοργανώνεται στην Πάτρα.

Την βραδιά των εγκαινίων θα πλαισιώσει μουσικά ο Ούγγρος μουσικός Dόra Attila, η υψίφωνος Λένα Σουρμελή, η Λένα Φέντκο στο πιάνο, και το κουαρτέτο Πολιτιστικών Ομάδων ΕΑΠ αποτελούμενο από τους: Μαρία Γούτου (βιολί), Έβη Γκιώνη (βιολί), Χριστιάνα Ζάρου (βιολί), Βαγκινάκ Γκαλογιάν (βιολοντσέλο).
---------------

Διάρκεια έκθεσης: 10.04.2019 - 05.05.2019
Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών
Ν.Ε.Ο. Πατρών-Αθηνών 38-40, 26442
τηλ. : 2613 616100, email: efaacha@culture.gr Web Site: www.efaacha.gr

 
Copyright © 2014 AthensIn. Designed by OddThemes