ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2021

Ο Χάρι Πότερ επιστρέφει στη σχολή του

Οι πρωταγωνιστές της σειράς ταινιών «Χάρι Πότερ» -Ντάνιελ Ράντκλιφ, Έμα Γουάτσον και Ρούπερτ Γκριντ- θα ξανασυναντηθούν με άλλα μέλη του καστ, σε ένα ειδικό τηλεοπτικό αφιέρωμα για να γιορτάσουν τα είκοσι χρόνια από την κυκλοφορία της πρώτης ταινίας, «Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος».

Σύμφωνα με ανακοίνωση του κινηματογραφικού στούντιο Warner Bros, το ειδικό αφιέρωμα θα έχει τίτλο «Επιστροφή στο Χόγκουαρτς» και θα μεταδοθεί την 1η Ιανουαρίου από την πλατφόρμα streaming HBO Max.

Ωστόσο, η συγγραφέας του Χάρι Πότερ, J.K. Rowling, δεν θα εμφανιστεί στο αφιέρωμα. Το καστ θα επιστρέψει στα αυθεντικά σκηνικά του οικοτροφείου Χόγκουαρτς στο Λονδίνο, όπου γυρίστηκε η πρώτη ταινία.

Το τηλεοπτικό αφιέρωμα είναι μία από τις πολλές εκδηλώσεις για την 20ή επέτειο που έχει προγραμματίσει η Warner Bros, συμπεριλαμβανομένου ενός τηλεοπτικού διαγωνισμού κουίζ με οικοδέσποινα την Έλεν Μίρεν, στο οποίο θα εμφανιστούν διάφορες προσωπικότητες, συμπεριλαμβανομένων των κωμικών Πιτ Ντέιβιντσον και Τζέι Λένο.

Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2021

«Κοπέλες μόνες» || εκδόσεις Κέδρος

Η «ντόλτσε βίτα», όπως τη βλέπει και την κρίνει ένα αυτοδημιούργητο κορίτσι παρουσιάζεται στη νουβέλα «Κοπέλες μόνες» του Τσέζαρε Παβέζε [1908-1950], που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κέδρος –η νουβέλα πρωτοπαρουσιάστηκε από τις ίδιες εκδόσεις το 1969, στη μετάφραση του Στρατή Τσίρκα, και έτσι παραδίδεται και στους σημερινούς αναγνώστες. Τσέζαρε Παβέζε

Η Κλέλια βρίσκεται ξανά στο Τουρίνο -«Το Τουρίνο έμοιαζε σαν καινούργια πόλη, μια πόλη που μόλις χτίστηκε κι οι άνθρωποι που πηγαινοέρχονταν ήταν σαν να καθυστέρησαν από κάποιο απρόοπτο, σαν να της έβαζαν τις τελευταίες πινελιές. Περπάτησα κάτω απ’ τα σπίτια στο κέντρο της πόλης, κοιτάζοντας τα μεγάλα καταστήματα που περιμέναν τους πρώτους πελάτες. Καμιά απ’ αυτές τις βιτρίνες και τις επιγραφές δεν ήταν σεμνή και γνώριμη, όπως τις θυμόμουν, μήτε τα καφενεία, μήτε οι κασιέρες, μήτε τα πρόσωπα. Μονάχα ο ήλιος που κατέβαινε λοξά κι ο υγρός αέρας δεν είχαν αλλάξει. Κανείς δε σεργιανούσε· όλοι μοιάζαν να βιάζονται.

Οι δρόμοι δεν ήταν για να ζεις εκεί, αλλά μόνο για να φεύγεις μέσα τους». Στο Τουρίνο -σε μια άθλια γειτονιά του, γεννήθηκε πριν από τριάντα τόσα χρόνια και το εγκατέλειψε νεότατη, ακολουθώντας τον πρώτο της εραστή. Νιώθει πια πετυχημένη. Πίσω της αφήνει αγωνίες, τρέλες, έρωτες κι όλα τα χρόνια του τελευταίου πολέμου, μα τώρα είναι στη διεύθυνση ενός μεγάλου μοδιστράδικου της Ρώμης. Ανεξάρτητη, με δυνατή θέληση, ξέρει τι αξίζουν οι άντρες -«ακόμα κι οι καλύτεροι», διαλέγει και δε δεσμεύεται. Επιστρέφοντας στο Τουρίνο, μπαίνει γρήγορα στον κύκλο της πλούσιας κοινωνίας, που πασχίζει να διασκεδάσει την πλήξη της.

Τέσσερις κοπέλες κυριαρχούν σ’ αυτό το περιβάλλον. Οι ερωτικές εμπειρίες τους είναι επιδερμικές, με έντονη τη γεύση της παρακμής. Η ανικανοποίητη δίψα της πιο νέας από τις τέσσερις για έναν κόσμο ιδανικό, με αγνές και τίμιες σχέσεις, θα οδηγήσει σε τραγωδία. Στις «Κοπέλες μόνες» βασίστηκε η ταινία του Μικελάντζελο Αντονιόνι «Le amiche» [1955] (Οι φίλες ή Οι τέσσαρες ερωμένες).

Τιμή - ρεκόρ για αυτοπροσωπογραφία της Φρίντα Κάλο

Αυτοπροσωπογραφία της Φρίντα Κάλο, η οποία πωλήθηκε από το Οίκο Sotheby's για 34,9 εκατομμύρια δολάρια είναι ο πίνακας που έγινε σημείο αναφοράς ως το πιο ακριβό έργο τέχνης καλλιτέχνη της Λατινικής Αμερικής που πωλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία.

Το περίφημο έργο «Diego and I» (Ο Ντιέγκο και εγώ) της Φρίντα Κάλο, ολοκληρώθηκε πέντε χρόνια πριν τον θάνατό της το 1954. Η μεταθανάτια «δόξα» και δημοφιλία της Κάλο, επισφραγίζεται με την πώληση αυτού του πίνακα και δείχνει ένα ενδιαφέρον που διαρκώς μεγαλώνει ανάμεσα σε συλλέκτες από όλο τον κόσμο προκειμένου να αποκτήσουν ένα έργο της. Η διάσημη Μεξικανή ζωγράφος σε αυτόν τον πίνακα που φιλοτέχνησε το 1949, απεικονίζεται με δάκρυα στα μάτια και στο μέτωπό της έχει ζωγραφίσει το πρόσωπο του συζύγου της Ντιέγκο Ριβέρα. Παρότι είχαν μια σχέση ζωής, ήταν και οι δύο άπιστοι στο γάμο τους.

Η Κάλο ξεπέρασε την τιμή του Ντιέγκο Ριβέρα, που το 2018, ένας από τους πίνακές του, το «The Rivals» πωλήθηκε σε δημοπρασία για 9,76 εκατομμύρια δολάρια. Έγινε η πιο ακριβή ζωγράφος της Λατινικής Αμερικής αλλά και μια από τις πιο ακριβές γυναίκες ζωγράφους του κόσμου.

Η σουρεαλίστρια ζωγράφος και υπέρμαχος των δικαιωμάτων των γυναικών χρησιμοποίησε την τέχνη της για να διερευνήσει την ταυτότητά της, ως φακό μέσω του οποίου εξέτασε τη μεξικανική κληρονομιά, την πολιτική και την αναπηρία της.

Ανέδειξε βασικά στοιχεία μέσω των ενδυματολογικών επιλογών και της εμφάνισής της, με τα έντονα βαμμένα χείλη, τα φωτεινά φορέματα και τα μαλλιά πλεγμένα σε πλεξούδες που την χαρακτήριζαν.

Στην ηλικία των έξι αρρώστησε από πολιομυελίτιδα, με αποτέλεσμα το ένα της πόδι να είναι μικρότερο από το άλλο και ημιπαράλυτο. Σε ηλικία 19 ετών μετά από τροχαίο ατύχημα υποβλήθηκε σε μεγάλο αριθμό εγχειρήσεων, καθώς το ισχίο, η σπονδυλική στήλη και η λεκάνη της τραυματίστηκαν πάρα πολύ σοβαρά και παρέμεινε στο νοσοκομείο για αρκετό χρονικό διάστημα. Σήμερα πια, κάθε έργο της βρίσκεται σε επίπεδα κοντινά στον Πικάσο και τους άλλους πρωταθλητές των τιμών στις δημοπρασίες.

Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2021

MTV Europe Music Awards: Οι Maneskin κέρδισαν το βραβείο του καλύτερου ροκ συγκροτήματος

Μετά τη νίκη τους στην Eurovision, οι Maneskin απέσπασαν και το βραβείο Mtv Εma ως καλύτερο ροκ συγκρότημα.

Στη Βουδαπέστη κατέκτησαν το βραβείο για την κατηγορία Best Rock και όπως γράφει ο ιταλικός τύπος «βρίσκονται, πλέον, στην κορυφή του κόσμου». Είναι η πρώτη φορά που ένα ιταλικό συγκρότημα είναι υποψήφιο και κερδίζει διεθνές βραβείο στα Ema.

Έπειτα από την νίκη στο Φεστιβάλ Ιταλικού Τραγουδιού του Σαν Ρέμο, τον θρίαμβο στον διαγωνισμό της Eurovision, την έναρξη της συναυλίας των Rolling Stones στις Ηνωμένες Πολιτείες, η νέα αυτή διάκριση γεμίζει με ικανοποίηση τους τέσσερις νέους καλλιτέχνες από την Ρώμη: τον Νταμιάνο, την Βικτόρια, τον Τόμας και τον Ήθαν.

«Ευχαριστούμε το κοινό μας και όσους μας στηρίζουν στην δουλειά μας. Σήμερα θέλουμε να πούμε σε όσους μας έλεγαν ότι δεν θα τα καταφέρναμε ποτέ, ότι είχαν λάθος», δήλωσε ο Νταμιάνο στην απονομή του βραβείου.

Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2021

Οκτώ πίνακες του Πικάσο συγκεντρώνουν 92,5 εκατ. δολάρια σε δημοπρασία του Christie's

Τα έργα του Πάμπλο Πικάσο έλαμψαν σε μια δημοπρασία τέχνης του 20ού αιώνα που πραγματοποιήθηκε στα κεντρικά γραφεία των Christie's στη Νέα Υόρκη.

Οκτώ έργα από διαφορετικά στάδια της ζωής του μεγάλου ζωγράφου καλλιτέχνη βγήκαν προς πώληση και συγκέντρωσαν περισσότερα από 92,5 εκατομμύρια δολάρια.

Αυτό που προκάλεσε τις μεγαλύτερες προσδοκίες, το «Mousquetaire a la Pipe II», πουλήθηκε για 34,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Ο πίνακας, ύψους 1,5 μέτρου και πλάτους ενός, βγήκε σε δημοπρασία για πρώτη φορά.

Ο πίνακας «Femme Accroupie en Costume Turc II (Jacqueline)» (1955), έκανε το ντεμπούτο του επίσης σε δημοπρασία, έχοντας παραμείνει στα χέρια της ίδιας οικογένειας για τρεις γενιές. Πουλήθηκε για 25,5 εκατομμύρια δολάρια.

Επιπλέον, το «Homme a la Pipe» (1968) πωλήθηκε για 15,4 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το «Profil» (1930), ένα πορτρέτο της πρώτης του συζύγου, Όλγας Χοχλόβα, για 7,3 εκατομμύρια δολάρια.

Το «Le Repas de l'Acrobate» (1905), για 7,1 εκατομμύρια δολάρια και το «Homme a la Guitare» (1912-1913), για 846.000 δολάρια.

Το «Verre et Bouteille sur une Table» (1913), τέλος, για 587.000 δολάρια και το «Tete d'Homme Barbu A la Cigarette» (1964) για 1,1 εκατομμύρια δολάρια.

Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2021

Διεθνής βράβευση για τον Έλληνα φωτογράφο Γιάννη Γιαννάτο

Ο Γιάννης Γιαννάτος, Έλληνας φωτογράφος, γνωστός για τις ασπρόμαυρες λήψεις του, απέσπασε τρεις διακρίσεις με ισάριθμο αριθμό φωτογραφιών σε δύο κατηγορίες του διεθνούς διαγωνισμού «Black and white Spider Awards», στο Beverly Hills της Καλιφόρνιας.

Συγκεκριμένα, οι βραβεύσεις είναι:

Honorable Mention in People | ‘’The Old man of Bergamo”

Honorable Mention in People | ‘’Old and Young’’

Honorable Mention in Silhouette | ‘’The winter lady’’

Η επιτροπή αξιολόγησης επέλεξε μέσα από χιλιάδες συμμετοχές από όλο τον κόσμο, και βράβευσε τις καλύτερες σε μια τελετή που έλαβε χώρα στο Beverly Hills, στις 8 Νοεμβρίου 2021.

Ο Γιάννης Γιαννάτος, φωτογραφίζει κυρίως ερασιτεχνικά και έχει αναπτύξει σημαντική καλλιτεχνική δραστηριότητα στο Instagram [https://www.instagram.com/john_giannatos]. Ζει και κατοικεί στην Αθήνα και είναι ιδρυτής μιας γνωστής εταιρείας marketing για τον Τουρισμό.

Για τις φωτογραφίες του έχει βραβευτεί και στο παρελθόν με διακρίσεις, όπως στον διαγωνισμό των atenistas ‘’Η Αθήνα των αντιθέσεων’’ αλλά και στα διεθνή βραβεία ‘’35 awards’’ τον Οκτώβριο του 2020. Οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες του Γιάννη Γιαννάτου έχουν έντονο αφηγηματικό χαρακτήρα και δανείζονται στοιχεία της κινηματογραφικής γλώσσας, με αποτέλεσμα να διηγούνται μικρές ιστορίες που ανήκουν σε απροσδιόριστη χρονική εποχή.

Τα «Black and white Spider Awards» αποτελούν κορυφαία διεθνή βραβεία που τιμούν την αριστεία στην ασπρόμαυρη φωτογραφία. Η εκδήλωση στρέφει τους προβολείς της δημοσιότητας στους καλύτερους επαγγελματίες και ερασιτέχνες φωτογράφους παγκοσμίως και βραβεύει τις καλύτερες εικόνες-επιτεύγματα ασπρόμαυρης φωτογραφίας.

Αξιοσημείωτη είναι η διεθνής επιτροπή αξιολόγησης με μέλη καλλιτεχνικούς διευθυντές από τις σημαντικότερες γκαλερί, Μουσεία και οργανισμούς: Πορτογαλικό κέντρο φωτογραφίας, Μουσείο μοντέρνας τέχνης της Κωνσταντινούπολης, Galerie Springer στο Βερολίνο, Gallerie Bugada Cargnel στο Παρίσι, Goldsmiths University στο Λονδίνο, HackelBury Fine Art στο Λονδίνο, DROGA5 στη Νέα Υόρκη, Artfactory Club στη Βιέννη, Spurs Gallery στο Πεκίνο, μουσείο Aeroplastics Contemporary στις Βρυξέλλες, Guardian Λονδίνο, Alessia Paladini Gallery στο Μιλάνο, ADK Creative One Inc στη Hiroshima, Conny Dietzschold Gallery του Σίδνευ κ.α.

Μία εικαστική φουστανέλα στο κέντρο της Αθήνας

Η διαδραστική εγκατάσταση «Stand Free» (ή μία Φουστανέλα)» της εικαστικού Μαρίας Φραγκουδάκη τοποθετείται στο κέντρο της Αθήνας. Μετά την τετράμηνη παραμονή της στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» τους καλοκαιρινούς μήνες, μεταφέρεται, υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων, από 12 έως 14 Νοεμβρίου 2021, στην οδό Ερμού, στο ύψος του Συντάγματος. Αυτός ήταν άλλωστε και ο στόχος της εγκατάστασης. Να τοποθετηθεί σε πολυσύχναστους χώρους δημόσιας χρήσης, ώστε να υπάρξει άμεση διάδραση με το κοινό.

Το «Stand Free» ως καλλιτεχνική δημιουργία οφείλει την ύπαρξή του στη φετινή επετειακή συγκυρία της συμπλήρωσης των 200 χρόνων από την Επανάσταση του Έθνους. Στόχος της εικαστικού είναι η σύνδεση του επισκέπτη με την ελληνική Ιστορία και ουσιαστικά με το κοινό παρελθόν που ενώνει τους Έλληνες. Μπροστά στη σύγχρονη αποτύπωση του παραδοσιακού ανδρικού ενδύματος, ο σημερινός άνθρωπος καλείται να στοχαστεί το ίδιο το νόημα της Ελευθερίας, όπως αυτό παίρνει σάρκα και οστά με την Επανάσταση του Γένους.

Η Μαρία Φραγκουδάκη, έχοντας πειραματιστεί ήδη από το 2015 με διάφορα υλικά, όπως γύψο, λάστιχο, σχοινί, bubble wrap, τρίμματα ξύλου, κατέληξε στην διαπίστωση ότι το υλικό́ που την ενδιέφερε περισσότερο εικαστικά́ είναι το ύφασμα.

«Έτσι, από την έκθεση “Bedsheets - Τhe Duality of Freedom” στην πλατεία Συντάγματος το 2017, οδηγήθηκα συνειρμικά στην τωρινή διαδραστική εγκατάσταση “Stand Free”. Από τη δυαδικότητα της ελευθερίας και το σεντόνι στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα και τη φουστανέλα», υποστηρίζει η εικαστικός και συνεχίζει:

«Η φουστανέλα μέσω της αντανάκλασης γίνεται η φορεσιά του απεικονιζόμενου και με αυτό τον τρόπο, ο επισκέπτης “φορώντας” νοερά τη φουστανέλα μπορεί να στέκεται Ελεύθερος. Γιατί η φουστανέλα, είναι γι’ αυτόν η γέφυρα που τον συνδέει με το παρελθόν. Μια ανάσα υπερηφάνειας.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο παίρνει άλλο νόημα και αξία και η ίδια η ιδέα της Ελευθερίας. Είναι αυτονόητο ότι χωρίς την Επανάσταση δεν θα μπορούσαμε να μιλάμε για Ελευθερία. Ο αγώνας του ’21 είναι το ιστορικό γεγονός, χάρη στο οποίο οι σύγχρονοι Έλληνες στέκονται Όρθιοι και κυρίως στέκονται Ελεύθεροι».

Με το ηχογραφημένο μήνυμα που συνοδεύει διαδικτυακά -μέσω QR code- την εγκατάσταση, ο θεατής μένει με τον εαυτό του και τη σκέψη του και μπαίνει εικαστικά σε έναν εσωτερικό διάλογο που τον παρηγορεί ή τον προβληματίζει. Έτσι ολοκληρώνεται οπτικά αλλά και ακουστικά το διαδραστικό αποτέλεσμα του εγχειρήματος.

 
Copyright © 2014 AthensIn. Designed by OddThemes