ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2021

Καρλ Λάγκερφελντ: Σειρά για τη ζωή του θρυλικού σχεδιαστή

Τα φιλόδοξα σχέδιά της να παρουσιάσει τη ζωή του θρυλικού εκλιπόντος σχεδιαστή Καρλ Λάγκερφελντ σε δραματική σειρά έξι επεισοδίων, με τίτλο «Kaiser Karl», ανακοίνωσε η Disney+.

Η σειρά θα είναι βασισμένη στην ομότιτλη βιογραφία του Γάλλου δημοσιογράφου Ραφέλ Μπακέ, που κυκλοφόρησε το 2020. Ωστόσο, ο ίδιος ο τίτλος ήταν ένα ψευδώνυμο που δόθηκε στον Καρλ Λάγκερφελντ από τον ιδρυτή του περιοδικού W, Τζον Φερτσάιλντ.

Πρόκειται για την πρώτη υψηλού επιπέδου προσπάθεια από τότε που ο εμβληματικός σχεδιαστής μόδας πέθανε μετά από μάχη με τον καρκίνο του παγκρέατος, σε ηλικία 85 ετών, τον Φεβρουάριο του 2019, κλονίζοντας τη βιομηχανία της μόδας και σηματοδοτώντας το τέλος της δεκαετιών, εξαιρετικά επιδραστικής θητείας του στους Οίκους Fendi και Chanel.

Η πλοκή της σειράς «Kaiser Karl» θα ξεκινά το 1972, έναν χρόνο μετά τον θάνατο της Κοκό Σανέλ και στην αρχή της ανόδου του Γερμανού σχεδιαστή στην κορυφή της γαλλικής και παγκόσμιας βιομηχανίας μόδας. Αναλαμβάνοντας τη δεκαετία του 1980 το τιμόνι του Οίκου, ο Λάγκερφελντ ήταν αποφασισμένος να φτάσει τόσο ψηλά όσο και ο συνάδελφός του Ιβ Σεν Λοράν. Το δράμα ακολούθησε γρήγορα, χάρη σε μεγάλο βαθμό στον σύντροφο του Σεν Λοράν, Πιερ Μπερζέ, ο οποίος ήταν πεπεισμένος ότι ο Γερμανός σχεδιαστής μόδας «σχεδίασε» το ειδύλλιο του Σεν Λοράν με τον τότε δικό του σύντροφο, Γάλλο δανδή, Ζακ Ντε Μπασέ.

Η σχέση του Λάγκερφελντ με τον Ντε Μπασέ θα βρεθεί στο επίκεντρο της σειράς, παρέχοντας εικόνες για τη ρομαντική πτυχή της ζωής του, που ο Λάγκερφελντ αρνιόταν ότι υπήρχε. Αν και αναγνώρισε τη 19χρονη σχέση του με τον Ντε Μπασέ, ο οποίος πέθανε από AIDS το 1989, ο σχεδιαστής τη χαρακτήρισε πλατωνική. «Αγάπησα απεριόριστα αυτό το αγόρι, αλλά δεν είχα καμία φυσική επαφή μαζί του» είπε κάποτε ο μόδιστρος στη βιογράφο του ντε Μπασέ, Μαρί Οταβί.

Την παραγωγή της σειράς -που θα γυριστεί στη Γαλλία, έχει αναλάβει η ίδια εταιρεία που είναι πίσω από την επιτυχημένη σειρά «Lupin» του Netflix.

Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2021

«Hortus Conclusus» - Τριάντα έξι ιστορίες ξανακερδισμένης άνοιξης

Την Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου στις 19.30, παρουσιάζεται το βιβλίο της Ίριδας Κρητικού Hortus Conclusus – Τριάντα έξι ιστορίες ξανακερδισμένης άνοιξης, στο café του Νομισματικού Μουσείου της Αθήνας.

Στον ιδανικό τόπο του κήπου του Νομισματικού Μουσείου, για τον περίκλειστο κήπο του βιβλίου, θα μιλήσουν ο Νίκος Βατόπουλος, δημοσιογράφος και συγγραφέας και ο Γιάννης Μετζικώφ, σκηνογράφος, ενώ αποσπάσματα θα διαβάσει η Έλενα Μαραγκού, μεσόφωνος. Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό.

Πώς νιώθει, άραγε, ένας άνθρωπος που ενώ όλη του τη ζωή γράφει «σεντόνια», αποφασίζει μια μέρα που απλά δεν αντέχει να κάνει αλλιώς, να γράψει πράγματα διαφορετικά; Να γράψει για τις μικρές μπαλάντες της εσωστρεφούς καθημερινότητας και για τις συνειρμικές μνήμες που τον κράτησαν όρθιο, αυτοτελή και παράδοξα ευτυχή κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού; Ο λατινικός όρος Hortus Conclusus που δίνει το όνομά του στον τίτλο του βιβλίου, σηματοδοτεί τόσο κυριολεκτικά όσο και συμβολικά τον περίκλειστο κήπο, που σε πολύ πρώιμη ήδη εποχή, τόσο στο Άσμα Ασμάτων όσο και στη μετέπειτα βυζαντινή περίοδο όπου και συνδέεται με την ίδια την Παναγία, ταυτίζεται με το απαγορευμένο και μη προσπελάσιμο αλλά και με την εύθραυστη θηλυκότητα, την εσωστρέφεια της γυναικείας φύσης, ενώ, κατά τη μεσαιωνική εποχή και την πρώιμη αναγέννηση, ο ίδιος όρος συνδέεται επίσης με την απόλαυση, την πληρότητα και τη θεραπεία.

Οι 36 μικρές ιστορίες του βιβλίου, γραμμένες στο σύνολό τους κατά την πρώτη περίοδο της καραντίνας και καλύπτοντας έναν διάστημα δύο ακριβώς μηνών (14.3 έως 14.5.20), υπήρξαν το καθημερινό θεραπευτικό καταφύγιο της συγγραφέως. Ακολουθώντας μια νοερή χρονική διαδρομή που σηματοδοτεί μεταξύ άλλων το κινητό ημερολόγιο του περσινού αλλόκοτου Πάσχα, οι ιστορίες αυτές διαδραματίζονται με επίκεντρο τον αστικό πυρήνα της πόλης, και, αν και δεν διανύουν παρά την πολύ μικρή προβλεπόμενη ακτίνα δράσης, διασώζουν εντατικά και αλλεπάλληλα οπτικά ερεθίσματα που συνομιλούν με τον διεσταλμένο χρόνο και τις οξυμένες αισθήσεις, ενώ ενεργοποιούν καταλυτικά τη συνειρμική μνήμη. Αναπάντεχες συναντήσεις με οπωρικά και λουλούδια, πεταλούδες και σαλιγκάρια στη βεράντα και τα μπαλκόνια του σπιτιού και νοερές μεταβάσεις στον απροσπέλαστο κατά το διάστημα εκείνο κήπο της Αίγινας, άσκοπες βόλτες με τον σκύλο στον Λυκαβηττό και στο χέρσο δίπλα στο εργοτάξιο της Αμερικανικής Πρεσβείας, περίπατοι στην Πλάκα και το ιστορικό κέντρο ή ανακουφιστικές «εκδρομές» στη σαββατιάτικη λαϊκή της Καλλιδρομίου, τρέπονται σε πολύχρωμες μπαλάντες της τελούσας υπό περιορισμό καθημερινότητας, ενώ συστηματικά αν και υπαινικτικά, συνδιαλέγονται με την τέχνη, την ιστορία, τη λογοτεχνία, την ποίηση.

Με αφορμή το βιβλίο και τις ιστορίες του, δημιουργήθηκαν ισάριθμα μικρά ζωγραφικά έργα από τον Νεκτάριο Αποσπόρη, σταθερό συνομιλητή της συγγραφέως από την αρχή αυτής της απόπειρας, τα οποία συμπεριλαμβάνονται επίσης στην έκδοση.

Το βιβλίο σχεδιάστηκε από τον Ανδρέα Γεωργιάδη και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Έλιξ σε επιμέλεια του Γιώργου Φλωράκη.

Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2021

Δημοφιλές έργο του Banksy, μισοτεμαχισμένο, πωλείται ξανά σε διπλάσια τιμή

Το έργο του Βρετανού καλλιτέχνη του γκράφιτι και πολιτικού ακτιβιστή Banksy «Love is in the Bin», το οποίο τεμαχίστηκε με συγκλονιστικό τρόπο, αμέσως μετά την πώλησή του για 1,4 εκατομμύρια δολάρια, βγαίνει ξανά στο «σφυρί» σε υψηλότερη τιμή. Ο Οίκος Sotheby's δήλωσε ότι το κομμάτι από το περίφημο έργο «Κορίτσι με μπαλόνι»  θα προσφερθεί σε πώληση στο Λονδίνο στις 14 Οκτωβρίου. Το τεμαχισμένο έργο εκτιμάται από την προπώληση από 5,5 έως 8,3 εκατομμύρια δολάρια. REUTERS/HENRY NICHOLLS Αποτελείται από έναν μισοτεμαχισμένο καμβά, βαμμένο με σπρέι ,ενός κοριτσιού που πιάνει ένα κόκκινο μπαλόνι σε σχήμα καρδιάς. Όταν τον Οκτώβριο του 2018 το έργο κατοχυρώθηκε σε έναν ανώνυμο Ευρωπαίο αγοραστή, ένας κρυμμένος καταστροφέας εγγράφων ενσωματωμένος στην κορνίζα του έργου του Banksy μπήκε σε λειτουργία αφήνοντας τον μισό καμβά να κρέμεται έξω από το πλαίσιο σε λωρίδες. 

Ο αγοραστής αποφάσισε να ολοκληρώσει την αγορά - μια απόφαση που θα τον δικαιώσει, αν το έργο πιάσει την εκτιμώμενη τιμή. EURONEWS Πίνακας του Banksy αυτοκαταστράφηκε αμέσως μετά την πώλησή του Κάθε φαντασία ξεπέρασε η φάρσα του διάσημου Βρετανού καλλιτέχνη του δρόμου Banksy. Πασίγνωστος πίνακάς του αυτοκαταστράφηκε αμέσως μετά την πώλησή του σε δημοπρασία έναντι ενός εκατομμυρίου λιρών. 

Ο Alex Branczik, Ευρωπαίος επικεφαλής σύγχρονης τέχνης της Sotheby's, περιέγραψε το «Love is in the Bin» ως «το απόλυτο έργο τέχνης του Banksy και μια πραγματική εικόνα της πρόσφατης ιστορίας της τέχνης», που συνδυάζεται με ένα θεαματικό καλλιτεχνικό συμβάν του 21ου αιώνα, με τον καλλιτέχνη να προκαλεί παγκόσμια αίσθηση και να γίνεται πολιτιστικό φαινόμενο. 

Το έργο τέχνης θα ταξιδέψει και θα προβληθεί δημόσια στο Λονδίνο, το Χονγκ Κονγκ, την Ταϊπέι και τη Νέα Υόρκη πριν από την πώλησή του τον επόμενο μήνα. Το «Κορίτσι με μπαλόνι» ήταν αρχικά σε τοίχο στο ανατολικό Λονδίνο και αναπαράγεται ατελείωτα, έχοντας εξελιχθεί σε μία από τις πιο γνωστές εικόνες του Banksy.

Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου 2021

Κεφαλή ρωμαϊκής προτομής μισοχωμένη στο χώμα

Όσοι, αυτό το φθινόπωρο κάνουν βόλτα στο Regent's Park, θα συναντήσουν κάποια ασυνήθιστα θεάματα, όπως την κεφαλή μια ρωμαϊκής προτομής, μισοχωμένης στο χώμα, διαβρωμένης σε κρυστάλλινα θραύσματα. Αυτό, επειδή η φετινή εκδοχή της Frieze Sculpture θα φιλοξενείται εκεί από τις 14 Σεπτεμβρίου έως τις 31 Οκτωβρίου. 

Η με ελεύθερη πρόσβαση δημόσια έκθεση έργων τέχνης -εγκαινιάζεται ταυτόχρονα με τις Frieze London και Frieze Masters- βρίσκεται ήδη στον ένατο χρόνο της, και επιμελήτρια της φετινής έκθεσης είναι η Clare Lilley, διευθύντρια προγραμματισμού στο Yorkshire Sculpture Park. 

«Το ενδιαφέρον για δημόσια έργα και υπαίθρια γλυπτά είναι τώρα πιο ισχυρό από ποτέ» υπογράμμισε η Lilley, μιλώντας στο Artnet News, τονίζοντας ότι αυτό προσφέρει ασφαλές περιβάλλον στους λάτρεις της τέχνης ειδικά. «Καθώς μαθαίνουμε να ζούμε με την πανδημία και επανεμφανιζόμαστε σε δημόσιους χώρους, η Frieze Sculpture 2021 είναι ένα τονωτικό για το μυαλό, το σώμα και την ψυχή».

Μίκης Θεοδωράκης: Η ιστορική συνεργασία με την Εντίθ Πιάφ στην «Όμορφη Πόλη»

Τη σύνθεση του Μίκη Θεοδωράκη «Όμορφη Πόλη» ερμήνευσε στα γαλλικά η Εντίθ Πιάφ το 1962, σε μία ιστορική συνεργασία με τον διάσημο Έλληνα συνθέτη που έφυγε σήμερα από τη ζωή. Edith Piaf - Les amants de Teruel Edith Piaf - Les amants de Teruel (1946-1963). Το τραγούδι με γαλλικούς στίχους του Ζακ Πλαντ ήταν soundtrack στην ταινία «Οι εραστές του Τερουέλ».

Στις αρχές του 1963 το τραγούδι αυτό ξεκίνησε την διαδρομή του στο εξωτερικό και έγινε γνωστό σε όλη την Ευρώπη. Πρόκειται για μια από τις τελευταίες ηχογραφήσεις της Εντίθ Πιάφ. MNLS0 Μίκης Θεοδωράκης - Όμορφη πόλη (Πρώτη εκτέλεση) Όμορφη πόλη (Μίκη Θεοδωράκη - Γιάννη Θεοδωράκη) από τους "Λιποτάκτες". Τραγουδάει ο συνθέτης.

Τον συνοδεύουν ο Μανώλης Χιώτης στο μπουζούκι και ο Δημήτρης Φάμπας στην κιθάρα. Ο Μίκης Θεοδωράκης είχε τραγουδήσει ο ίδιος την «Όμορφη Πόλη» στην πρώτη εκτέλεση, σε στίχους του αδελφού του, Γιάννη Θεοδωράκη.

Τρίτη 3 Αυγούστου 2021

Σκάρλετ Γιόχανσον: Αγωγή στη Disney για τον τρόπο προβολής του «Black Widow»

Η ηθοποιός Σκάρλετ Γιόχανσον, σταρ του «Black Widow» της Marvel, κατέθεσε αγωγή στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λος Άντζελες εναντίον της Disney, κάνοντας λόγο για παραβίαση στο συμβόλαιο, επειδή κυκλοφόρησε την ταινία στο Disney+ ταυτόχρονα με την κινηματογραφική πρεμιέρα. Στην αγωγή, η 36χρονη ηθοποιός αναφέρει πως η συμφωνία με την Marvel Entertainment της Disney εγγυόταν αποκλειστική κυκλοφορία στις κινηματογραφικές αίθουσες, και πως η αμοιβή της βασιζόταν σε μεγάλο βαθμό στην απόδοση της ταινίας στο box-office. 

Η αγωγή θα μπορούσε να ανοίξει τον ασκό του Αιόλου στην βιομηχανία του σινεμά. Μεγάλες εταιρείες θέτουν σε προτεραιότητα τις υπηρεσίες streaming που διαθέτουν  προς αναζήτηση κέρδους, βάζοντας το υψηλής αξίας περιεχόμενό τους στις συγκεκριμένες πλατφόρμες. Αυτές οι αλλαγές έχουν, ωστόσο, σημαντικές οικονομικές συνέπειες σε ηθοποιούς και παραγωγούς, που θέλουν να διασφαλίσουν ότι η ανάπτυξη των υπηρεσιών streaming δεν γίνεται σε βάρος τους. «Σίγουρα δεν θα είναι η τελευταία υπόθεση όπου κάποιο ταλέντο του Χόλυγουντ ορθώνει ανάστημα στην Disney και ξεκαθαρίζει πως, ό,τι κι αν παριστάνει η εταιρεία, έχει νομική υποχρέωση να τιμά τα συμβόλαιά της», σχολίασε ο Τζον Μπερλίνσκι, δικηγόρος που εκπροσωπεί την Σκάρλετ Γιόχανσον. 

Η Disney ξεκίνησε να κυκλοφορεί ταινίες ταυτόχρονα στο Disney+ και τους κινηματογράφους, κυρίως λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, οπότε ήταν κλειστές οι αίθουσες ή λειτουργούσαν με περιορισμένο αριθμό θεατών, και για να ενισχύσει την αναδυόμενη υπηρεσία της. Η WarnerMedia της AT&T, που διαχειρίζεται την υπηρεσία streaming HBO Max, ακολουθεί παρόμοια τακτική για όλες τις ταινίες της Warner Bros το 2021, ενώ το ίδιο έκανε και η NBCUniversal της Comcast Corp με την κυκλοφορία του «The Boss Baby: Family Business» ταυτόχρονα σε κινηματογράφους και την υπηρεσία Peacock.

Billie Eilish: «Δεν είμαι ευχαριστημένη με το σώμα μου, αλλά ποιος είναι;»

 

Για τους εσωτερικούς αγώνες που δίνει σε σχέση με την εικόνα του σώματός της και την επίδραση που έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην ψυχολογία της μίλησε η Μπίλι Άιλις σε συνέντευξή της για την προώθηση του νέου της δίσκου «Happier Than Ever». 

«Βλέπω ανθρώπους στο διαδίκτυο και είναι σαν να μην τους έχω ξαναδεί. Και αμέσως σκέφτομαι: "Θεέ μου, πώς φαίνονται έτσι;". Γνωρίζω καλά τα μυστικά αυτής της βιομηχανίας, και τι χρησιμοποιούν οι άνθρωποι στις φωτογραφίες και πραγματικά ξέρω τι φαίνεται αληθινό, αλλά μπορεί να είναι ψεύτικο. Ωστόσο, το βλέπω ακόμα και λέω: "Θεέ μου". Αυτό με κάνει να αισθάνομαι άσχημα», δήλωσε η 19χρονη τραγουδίστρια. Και συνέχισε: «Και εννοώ, ότι είμαι πολύ σίγουρη για το ποια είμαι και είμαι ευχαριστημένη με τη ζωή μου... 

Προφανώς δεν είμαι ευχαριστημένη με το σώμα μου, αλλά ποιος είναι;». Η Άιλις είπε ακόμα ότι επηρεάζεται το πώς αισθάνεται με το σώμα της από τις φωτογραφίες που βγάζουν παπαράτσι καθώς και από τα σχόλια που γίνονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στις εικόνες αυτές. «Όταν είμαι στη σκηνή, πρέπει να αποσυνδεθώ από τις ιδέες που έχω για το σώμα μου. Ειδικά επειδή φοράω ρούχα που είναι μεγαλύτερα και πιο εύκολα για να κινούμαι χωρίς να τα δείχνω όλα, μπορεί πραγματικά να μην είναι κολακευτικά. Στις φωτογραφίες μοιάζω σαν, δεν ξέρω σαν τι. Απλώς διαχωρίζω εντελώς αυτά τα δύο. Επειδή έχω μία τρομερή σχέση με το σώμα μου, όπως δεν το πιστεύεται, οπότε πρέπει απλώς να αποσυνδεθώ» πρόσθεσε η Άιλις. 

Η τραγουδίστρια μίλησε, επίσης, για τις κοινωνικές πιέσεις που ασκούνται ειδικά στις νέες γυναίκες για την εικόνα τους. «Γιατί μας νοιάζει για τα μαλλιά; Γιατί όλοι μισούν τόσο πολύ τις τρίχες του σώματος, αλλά έχουμε ένα τεράστιο όγκο από τρίχες στο κεφάλι μας και αυτό θεωρείται όμορφο. Λοιπόν ποια η διαφορά; Θέλω να πω, λατρεύω τα μαλλιά και κάνω τρελά πράγματα με τα μαλλιά μου. Είμαι το ίδιο ένοχη με τους άλλους. Αλλά είναι τόσο περίεργο. Αν το σκεφτείς καλά τρελαίνεσαι».

 
Copyright © 2014 AthensIn. Designed by OddThemes