ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τρίτη 21 Μαΐου 2019

«Τα βαριά χαρτιά» κυκλοφόρησαν από τις Εκδόσεις Οσελότος


Με την παρούσα συλλογή διηγημάτων, κλείνει ένας εκκρεμής λογαριασμός του συγγραφέα, φιλοξενώντας διηγήματα από τρεις μικρές συλλογές του.
«Τα βαριά χαρτιά», έχοντας ως φόντο την ελληνική πραγματικότητα, διερευνούν και απεικονίζουν τις στάσεις και τα ενεργήματα των χαρακτήρων μπροστά στη ζωή, στον φόβο του θανάτου και στους υποβολείς του φόβου, στον έρωτα και στη μοναχικότητα του βίου. Αλλά και σε αξίες όπως ο πλούτος και οι πειρασμοί του, με τη χρήση, τις λειτουργίες, την απληστία και τα παράγωγα του χρήματος.
Κινούμενα, χωρίς πειραματισμούς γραφής, σε αυτή την ψυχολογική κλίμακα, τα διηγήματα της συλλογής βοηθούν, να καταλάβουμε καλύτερα την πολυσημία της ανθρώπινης εμπειρίας και μέσω αυτής τους ίδιους μας τους εαυτούς, καθώς η λογοτεχνία, μεταξύ των άλλων, αποτελεί ένα μέσο ερμηνείας της κοινωνικής ζωής. Του έλλογου και του άλογου της καθημερινότητάς μας.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:
Ο Βασίλης Τσαπαλιάρης σπούδασε κοινωνιολογία και πολιτικές επιστήμες. Εργάστηκε, μεταξύ άλλων, ως εκδότης περιοδικού και ως ειδικός επιστήμονας. Έχει δημοσιεύσει μελέτες σε συλλογικούς τόμους και άρθρα σε εφημερίδες και περιοδικά για τον ελληνισμό της διασποράς και άλλα θέματα, και λογοτεχνικά κείμενα στο περιοδικό «Μύρτιλο» και σε άλλα έντυπα.


            
Συγγραφέας: Βασίλης Τσαπαλιάρης
Διάσταση: 14x21
Σελίδες: 176
Τιμή: 12 ευρώ
ISBN: 978-960-564-773-5

Τρίτη 14 Μαΐου 2019

«Οι Δημότες ρωτούν» τη Μαριέττα Γιαννάκου και την Άννα Καραμάνου στο Πολιτιστικό Κέντρο της Δροσιάς


Στα πλαίσια του Προγράμματος «Οι Δημότες ρωτούν», η Ομάδα Πολιτισμού της Δ.Κ. Δροσιάς του Δήμου Διονύσου φιλοξενεί την Πέμπτη, 16 Μαΐου 2019, στις 19.30’, στο Πολιτιστικό Κέντρο Δροσιάς τις κυρίες Μαριέττα Γιαννάκου, τ. Βουλευτή, τ. Ευρωβουλευτή και τ. Υπουργό και  Άννα Καραμάνου, τ. Ευρωβουλευτή και Πρόεδρο Επιτροπής FEMM του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, για να συζητήσουν πάνω στην Ευρωπαϊκή Δημοκρατία και τις Ευρωεκλογές με όραμα τη Νέα Πορεία της Ευρώπης.

Τη συζήτηση συντονίζει ο Δημοσιογράφος κ. Κωνσταντίνος Μαργαρίτης.

Το πρόγραμμα "Οι Δημότες ρωτούν" καλεί διακεκριμένους ανθρώπους του επιστημονικού, πνευματικού  καλλιτεχνικού και πολιτικού κόσμου σε συνομιλία με το κοινό τους για την προσωπική τους διαδρομή και για το έργο τους.

Οργάνωση εκδήλωσης: Χρήστος Ποτίδης

Επιμέλεια: Κώστας Μαντάς

Παρουσίαση: Καίτη Λεκάκου

 Είσοδος ελεύθερη

Δευτέρα 13 Μαΐου 2019

Η Νικόλ Κίντμαν πρωταγωνίστρια σε ψυχολογικό θρίλερ, στη μικρή οθόνη


Η συνδρομητική τηλεοπτική πλατφόρμα «Hulu» ανακοίνωσε ότι η Νικόλ Κίντμαν και η Μπρούνα Παπαντρέα είναι έτοιμες να προχωρήσουν στην τηλεοπτική προσαρμογή του βιβλίου της Λίαν Μορίαρτι «Nine Perfect Strangers».
Ο Ντέιβιντ Κέλλεϊ, που προσάρμοσε για την τηλεόραση το «Big Little Lies» της Μορίαρτι για το HBO, και ο Τζον-Χένρι Μπατεργουόρθ, θα συνεργαστούν στην παραγωγή και στο γράψιμο της νέας σειράς.

Το «Nine Perfect Strangers» είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ για μια ομάδα κατοίκων της πόλης που περνούν ένα δεκαήμερο σε ένα θέρετρο υγείας και ευεξίας και δεν γνωρίζουν τι πρόκειται να τους συμβεί. Η Κίντμαν θα υποδυθεί την Μάσα, τη γυναίκα που διευθύνει το θέρετρο.

Η «Hulu» επιβεβαίωσε, επίσης, ότι η Κέιτ ΜακΚίνον θα πρωταγωνιστήσει στη μίνι σειρά με τίτλο «The Dropout». Η ηθοποιός θα υποδυθεί τον ρόλο της Ελίζαμπεθ Χολμς -ιδρύτριας της εταιρείας υγείας «Theranos».

Τετάρτη 8 Μαΐου 2019

Έναρξη της εκθεσιακής περιόδου για την Aqua Gallery και το #Rest@rt

Το Σάββατο 11 Μαΐου, ξεκινά η φετινή εκθεσιακή περίοδος για την Aqua Gallery στη Σαντορίνη.
Στην τρίτη χρονιά λειτουργίας του, ο φιλόξενος χώρος Τέχνης που δημιούργησε το Restart για λογαριασμό του ομίλου διαχείρισης ξενοδοχείων Aqua Vista Hotels, επιφυλάσσει εικαστικές εκπλήξεις για το φιλότεχνο κοινό της Σαντορίνης αλλά και τους διεθνείς επισκέπτες.
Η πρώτη έκθεση του προγράμματος Πολιτιστικού Τουρισμού “Restart” έχει τίτλο «Η Γυμνή Αλήθεια» και είναι σε επιμέλεια της ιστορικού Τέχνης Όλγας Λατουσάκη.
Έργα τους παρουσιάζουν οι εικαστικοί:
Μαρία Βαμβακίδη, Νατάσσα Βλαχάκη, Ελένη Γρίβα, Μιχάλης Ελευθερίου, Γεράσιμος Θωμάς, Άρης Καϊάφας, Γιώργος Καστανάκης, Γιάννης Κορνήλιος, Χαράλαμπος Κρυσταλλογιάννης, Ευάγγελος Λιούγκας, Κωνσταντία Μακρή, Σοφία-Ελένα Μαχαίρα, Ούλη Μοιρασγέτη, Μελίνα Μωισιδέλη, Χάρης Παμφίλης, Σουζάνα Παπακαλιάτη, Ευδοξία Παπασάββα, Δημήτρης Ριμπάς, Χριστίνα Σγουρίδη, Αθηνά Τζέη, Γεωργία Τρούλη, Φαίη Τσακαλίδου, Ελένη Τσαλδίρη, Κατερίνα Τσίτσελα, Κυριάκος Φραγκοζίδης, Φαίδρα Χάρδα.

Η επιμελήτρια της έκθεσης σημειώνει:
«Πότε ένας άνθρωπος είναι γυμνός; Άραγε το γυμνό αφορά μόνο τα ρούχα, την ενδυμασία και το γυμνό σώμα; Η πραγματική γύμνια και ειλικρίνεια μπορεί να υπάρχει και μέσα σε ένα ντυμένο σώμα με ένα βλέμμα που δεν κρύβεται. Γυμνός μπορεί να χαρακτηριστεί εκείνος του οποίου τίποτα δε βαραίνει την σκέψη, τη συνείδηση και την ψυχή. Εκείνος που δεν έχει τίποτα να φοβάται ή εκείνος που έχει ζήσει πολλά. Και αδιαμφισβήτητα, το πώς ο κάθε καλλιτέχνης μπορεί και αντιλαμβάνεται το γυμνό, την αλήθεια και την ανθρώπινη ειλικρίνεια, έχει μεγάλο κοινωνικό και καλλιτεχνικό ενδιαφέρον».

Το  #Rest@rt - ο μόνος κεντρικός συντονιστικός φορέας που εξειδικεύεται στον Πολιτιστικό Τουρισμό, συνεχίζει να προβάλλει τις δουλειές των Ελλήνων καλλιτεχνών αξιοποιώντας τα πολυτελή καταλύματα των δημοφιλών ταξιδιωτικών προορισμών.
Ενισχύοντας τον Πολιτιστικό Τουρισμό, διοργανώνει και παρουσιάζει εικαστικές εκθέσεις -ζωγραφική, γλυπτική, video art, installations, performing- μουσικές εκδηλώσεις, θεατρικές παραστάσεις, κινηματογραφικές προβολές, χοροθέατρο, βραδιές ποίησης και άλλα αξιόλογα πολιτιστικά δρώμενα, αποτελώντας αξιόπιστο εργαλείο Πολιτιστικής διαχείρισης υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, του Υπουργείου Πολιτισμού και του ΕΟΤ.

«Η ΜΑΓΕΙΑ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ» - Ατομική έκθεση ζωγραφικής του Σπύρου Λύτρα στη gallery DESMOS στο Παρίσι.


Ο Desmos (Δεσμός), ο ιστορικός αυτός χώρος στο θρυλικό Montparnasse, στο Παρίσι της Γαλλίας που μετρά ήδη πάνω από τρεις δεκαετίες στο χώρο των γραμμάτων και των τεχνών, εγκαινιάζει το Σάββατο 18 Μαΐου και ώρα 19:00, την ατομική έκθεση ζωγραφικής του Σπύρου Λύτρα με τίτλο «Η ΜΑΓΕΙΑ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ».

Ο Τάκης Μαυρωτάς σημειώνει:
«..Ο Λύτρας από το 2000 έως σήμερα συνοπτικά αρθρώνει τη ζωγραφική του άποψη με ποιητική και στοχαστική διάθεση, προσπερνώντας την απλή περιγραφή, τη  διήγηση  και την εικονογράφηση, για να φτάσει στη δική του αλήθεια. Είναι ένας βαθιά ουμανιστής ζωγράφος, ευαίσθητος δέκτης του έρωτα και των εικόνων των ανθρώπων. Ο δικός του πόθος είναι η αλήθεια  της συναισθηματικής του ζωής, η δική του ζωγραφική με το ρυθμό και μέτρο της. Το υπέρτατο πάθος και η τρυφερότητα, η δυναμική της γραμμής και ο παλμός της κίνησης, η ανασύνθεση της πραγματικότητας και η φαντασία σηματοδοτούν την εικονιστική του κατάθεση. Έτσι τα έργα του αντανακλούν τις αγωνιώδεις ζωγραφικές του αναζητήσεις μια γεύση αισθησιακής αντίληψης του κόσμου, μιας μαχητικής θέσης ότι δεν είμαστε απόντες του χρόνου και της Αγάπης προς τον άνθρωπο...»

Λίγα λόγια για τον ζωγράφο Σπύρο Λύτρα:
Γεννήθηκε στην Ιτέα Φωκίδας το 1971. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης από την οποία αποφοίτησε το 1999 με άριστα. Έχει ήδη παρουσιάσει 8 ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έργα του βρίσκονται στη Δημοτική Πινακοθήκη Αθηνών, Δήμους Θεσσαλονίκης, Μυκόνου, Σύρου και Ύδρας, στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών καθώς και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Πρεσβείας στο Παρίσι.

Galerie Desmos
14 Rue Vandamme
75014 Paris
Tel. +33 1 43 20 84 04
Διάρκεια έκθεσης: 18 Μαΐου έως 7 Ιουνίου 2019
Ώρες λειτουργίας:
Τρίτη έως Σάββατο: 15:00 - 19:00

Σάββατο 4 Μαΐου 2019

«Game of Thrones»: Το επεισόδιο με τα περισσότερα tweets στην ιστορία


Το τρίτο επεισόδιο του τελευταίου κύκλου της δημοφιλούς σειράς «Game of Thrones», με τίτλο «The Long Night», κατέρριψε το ρεκόρ της πρεμιέρας και έγινε το επεισόδιο που απασχόλησε το twitter περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο τηλεοπτικό γεγονός στην ιστορία.

Τα tweets που γράφτηκαν κατά τη διάρκεια  προβολής του επεισοδίου έφτασαν τον αριθμό των 7.8 εκατομμυρίων -η πρεμιέρα του τελευταίου κύκλου είχε συγκεντρώσει περισσότερα από 5 εκατομμύρια tweets.

Σύμφωνα με το Variety, μέσα στο 2019 έχουν γίνει περισσότερα από 52 εκατομμύρια tweets για το «Game of Thrones», ενώ οι χαρακτήρες που αναφέρθηκαν πιο πολύ στα tweets για το τρίτο επεισόδιο ήταν οι Άρια, Night King, Μπραν, Τζον Σνόου και Σέρσεϊ.

Εκθεσιακό αφιέρωμα στα 50 χρόνια δημιουργίας του Δημοσθένη Σκουλάκη


Η αναδρομική έκθεση του εικαστικού Δημοσθένη Σκουλάκη με τίτλο «Ένας μεγάλος αντιφατικός», που πραγματοποιείται στο Μουσείο Μπενάκη και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Προκοπίου Παυλοπούλου, παρατείνεται έως την Κυριακή 12 Μαΐου [Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου, Αθήνα].

Το εκθεσιακό αφιέρωμα του Μουσείου Μπενάκη στα 50 χρόνια δημιουργίας του Δημοσθένη Σκουλάκη (1957-2009), είναι μια αναδρομή, η οποία συμπεριλαμβάνει αντιπροσωπευτικά δείγματα από το ευρύ φάσμα της καλλιτεχνικής του πορείας. Η έκθεση σχεδιάστηκε με πρωταρχικό σκοπό να αναδείξει την ιστορική εξέλιξη και εικαστική διαδρομή του καλλιτέχνη, εντοπίζοντας, διερευνώντας και αποκαλύπτοντας τις συγγένειες, τις συνδέσεις και τη συνοχή έργων, προερχόμενων από διαφορετικές ενότητες και χρονικές περιόδους.

Στην παρουσίαση αυτή που πραγματοποιήθηκε με την ευγενική παραχώρηση Μουσείων, Ιδρυμάτων, Πινακοθηκών, ιδιωτών και συλλεκτών, περιλαμβάνεται ένας αρκετά μεγάλος αριθμός από τα πιο σημαντικά έργα του δημιουργού και χωρίζεται σε οκτώ ξεχωριστές ενότητες, οι οποίες ακολουθούν θεματικά και χρονολογικά, την εικαστική διαδρομή του καλλιτέχνη. Περιλαμβάνει περίπου 100 έργα ζωγραφικής, ξεκινώντας από την πρώιμη περίοδό του το 1957, την περίοδο της πολιτικής του ζωγραφικής (1960-1967), την περίοδο αυτοεξορίας του σε Ευρώπη, Αμερική, Καναδά (1967-1972) καθώς και τον κύριο όγκο της δουλειάς του στην Ελλάδα (1981-2009). Ενδεικτικά, αναφέρονται η σουρεαλιστική περίοδος (1980-1984), τα πορτρέτα (1985-1996), το αφιέρωμα στον Τσαρούχη (1988-1998), οι υπόγειες διαδρομές (1993-1998) και οι επανεγγραφές (1997-2009).  Ταυτόχρονα με την συγκροτημένη παρουσίαση της ζωγραφικής του, θα εκτεθεί και τμήμα του παράλληλου έργου του καλλιτέχνη, αφού διετέλεσε για 30 και πλέον χρόνια, γελοιογράφος και εικονογράφος σε ελληνικά και διεθνή έντυπα.

Αντιφατικός, διανοούμενος, μποέμ, με λεπτή ομορφιά και πολύ χιούμορ, o Δημοσθένης Σκουλάκης υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους εκπροσώπους της γενιάς του ’70, μιας γενιάς διπλά σημαδεμένης στο ξεκίνημά της, τόσο από την απομάκρυνση αρκετών Ελλήνων καλλιτεχνών από τις πρωτοπορίες του 20ού αιώνα και την επιστροφή στην πραγματικότητα, όσο και από τις τραυματικές εμπειρίες της δικτατορίας και της μετεμφυλιακής Ελλάδας. Καθοδηγούμενος από τις προτροπές του Τσαρούχη, ήδη από πολύ νεαρή ηλικία, έμαθε να αγαπά τη ζωγραφική διαδικασία και υιοθέτησε έναν δικό του ρεαλισμό, πιο μοντέρνο, μια ζωγραφική αντίληψη που κυριάρχησε σε όλες τις εκφάνσεις του βίου του, δίνοντας σχεδόν πάντα πρωταρχικό ρόλο στο βλέμμα του.


Επίκεντρο της έρευνάς του υπήρξε ο Άνθρωπος, ιδωμένος μέσα από μια κριτική ρεαλιστική κοινωνικοπολιτική προσέγγιση. Η θεματολογία του απαρτίζεται από πρόσωπα της δημοσιότητας, πρόσωπα φίλων καλλιτεχνών αλλά και πρόσωπα του οικείου περιβάλλοντός του, αυτοπροσωπογραφίες, εικόνες από εφημερίδες και περιοδικά, κούκλες μοδίστρας, ιπτάμενα ψάρια, σφαίρες, διαδηλώσεις, διαδρομές στον υπόγειο, επανεγγραφές σημαντικών έργων της ιστορίας της τέχνης κ.ά., αποτυπωμένα μέσα από μια κριτική κοινωνικοπολιτική ματιά, ενίοτε μεταφυσική και σαρκαστική.


Η τέχνη του, ως φορέας ιδεών χαρακτηρίζεται από την έλλειψη καλλωπισμού, τη μεταφυσική ατμόσφαιρα, τον ενεργό ρόλο της φωτογραφίας, τη σάτιρα των ηθών και το ανεπιτήδευτο ύφος. Η ζωγραφική του, αναμετράται με διαχρονικά ερωτήματα όπως η υπαρξιακή συνείδηση της ζωγραφικής, η ρευστότητα της ανθρώπινης ύπαρξης, ο ρόλος της μνήμης, η επικοινωνιακή νοητική συγκίνηση του έργου τέχνης, η αυτογνωσία του δημιουργού, η αναζήτηση ταυτότητας αλλά και η σχέση του ίδιου του εικαστικού έργου με την παράδοση και την πρωτοπορία.

Στην εικαστική του διαδρομή συναντά και συμπορεύεται με την pop art, τον φωτορεαλισμό αλλά και τον νέο ρεαλισμό, διατηρώντας ωστόσο, σαφείς αποστάσεις. Ο λιτός και αιχμηρός ρεαλισμός του άλλοτε κριτικός ως τέχνη διαμαρτυρίας, άλλοτε νεορεαλισμός ή σοσιαλιστικός, τον προίκισε με μια καλλιτεχνική γλώσσα ευέλικτη και ελαστική, ώστε να μπορεί σε κάθε εποχή να εκφράζει τη δική του ιδιαίτερη αντίληψη για τον κόσμο.

Όπως σημειώνει η επιμελήτρια της έκθεσης Ελένη Αθανασίου «[…] το έργο του με άξονα την ανθρώπινη μορφή, υιοθετεί ένα ρεαλιστικό ιδίωμα, το οποίο βέβαια δεν σηματοδοτεί επιστροφή σε μια παλιά τάξη πραγμάτων και σε παρωχημένα πρότυπα, αλλά επιδιώκει να διαμορφώσει μια μοντέρνα εκδοχή παραστατικότητας, που προτείνει νέες ρητορικές της εικόνας και ένα καινούριο αφηγηματικό και θεματολογικό προσανατολισμό στο πραγματικό, […]. Βαθιά ανθρωποκεντρικός με στοιχεία ρεαλισμού στη γραφή του, δόμησε την δική του εικαστική γλώσσα και εκπροσώπησε τη γενιά του με ροκ διάθεση και πολύ χιούμορ, χαράσσοντας ανεξίτηλα το στίγμα του στην εξέλιξη της ελληνικής ζωγραφικής, [...]».

Την έκθεση συνοδεύει η πλούσια εικονογραφημένη έκδοση με τίτλο «Δημοσθένης Σκουλάκης - Ένας μεγάλος αντιφατικός», 360 σελίδων.

Τελευταία ξενάγηση στο κοινό από την επιμελήτρια της έκθεσης Ελένη Αθανασίου: Σάββατο 4 Μαΐου στις 12 το μεσημέρι.

Ωράριο λειτουργίας: Μεγάλη Παρασκευή: 12:00-18:00, Μεγάλο Σάββατο: 10:00-15:00, Κυριακή του Πάσχα κλειστά.

 
Copyright © 2014 AthensIn. Designed by OddThemes