ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2018

Το νέο βιβλίο της ΜΙσέλ Ομπάμα σαρώνει σε πωλήσεις

Τα απομνημονεύματα της Μισέλ Ομπάμα έχουν ήδη πωληθεί σε περισσότερα από 2 εκατομμύρια αντίτυπα στις ΗΠΑ και τον Καναδά, σε διάστημα μόλις δύο εβδομάδων, όπως ανακοίνωσε ο εκδοτικός Οίκος Penguin Random House.
Το «Becoming» είναι ήδη το βιβλίο με τις περισσότερες πωλήσεις στις ΗΠΑ για το 2018.
Την ημέρα της κυκλοφορίας του, την 13η Νοεμβρίου, η πρώην Πρώτη Κυρία ξεκίνησε μια περιοδεία προώθησης, στο πλαίσιο της οποίας έκανε εμφανίσεις σε πολλές πόλεις, παρουσία πολλών χιλιάδων ανθρώπων, ενώ τα εισιτήρια, παρά την τσουχτερή τιμή τους - ύψους εκατοντάδων δολαρίων, έγιναν ανάρπαστα.
Σύμφωνα με τον εκδοτικό Οίκο, στην βορειοαμερικανική αγορά έχουν ήδη εκδοθεί 3,4 εκατομμύρια αντίτυπα του «Becoming».

Το βιβλίο έχει ήδη μεταφραστεί σε 31 γλώσσες. Βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων στη Βρετανία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ολλανδία, την Ισπανία και τη Γαλλία.

Η ρέγκε μουσική στον κατάλογο πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco

Η τζαμαϊκανή ρέγκε μουσική (reggae) βρίσκεται από σήμερα στον κατάλογο της Άυλης Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας με απόφαση της ειδικής επιτροπής της Unesco που συνέρχεται στο Πορτ Λούις του Μαυρικίου.
Η Unesco επισημαίνει «την συμβολή» της τζαμαϊκανής μουσικής στην αφύπνιση των συνειδήσεων παγκοσμίως «για θέματα αδικίας, αντίστασης, αγάπης και ανθρωπισμού» καθώς και «την εγκεφαλική, κοινωνικο-πολιτική, αισθαντική και πνευματική διάστασή της».
Η ρέγκε έρχεται έτσι να συναντήσει περί τις 400 πολιτιστικές παραδόσεις (τραγούδια, χορούς, γαστρονομικές σπεσιαλιτέ ή γιορτές) που ξεκινούν από την ναπολιτάνικη πίτσα και φθάνουν στο zaouli, την παραδοσιακή μουσική και χορό της φυλής Guro της Ακτής του Ελεφαντοστού.
Η ρέγκε, την υποψηφιότητα της οποίας κατέθεσε στην Unesco η Τζαμάικα, εμφανίσθηκε στην δεκαετία του ΄60. Ένα μουσικό στιλ βγαλμένο από το ska και το rocksteady που ενσωμάτωσε τις επιρροές της jazz & blues της Αμερικής.
Η μουσική έγινε πολύ γρήγορα δημοφιλής στις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου την εισήγαγε το πλήθος των τζαμαϊκανών μεταναστών που συνέρευσαν στην χώρα μετά τον B' Παγκόσμιο Πόλεμο. Εμφανίσθηκε ως η μουσική των καταπιεσμένων, που θίγει κοινωνικά και πολιτικά θέματα, την φυλακή, τις ανισότητες.
Η ρέγκε είναι αναπόσπαστη από τον ρασταφαρισμό, το πνευματικό κίνημα που θεοποιεί τον αυτοκράτορα της Αιθιοπίας Χαϊλέ Σελασιέ και εξυψώνει την χρήση της ganja (μαριχουάνα).

Το 1968, το κομμάτι «Do the Reggay» των Toots and the Maytals ήταν το πρώτο που χρησιμοποίησε την ονομασία reggae. Έπειτα ήρθαν τα μεγάλα κλασικά κομμάτια του Bob Marley και των Wailers, όπως το «No Woman, No Cry» και το «Stir It Up», που την έκαναν γνωστή σε όλον τον κόσμο.
«Η ρέγκε είναι αποκλειστικά τζαμαϊκανή. Είναι μία μουσική που δημιουργήσαμε και διείσδυσε παντού στον κόσμο» σχολίασε η υπουργός Πολιτισμού της Τζαμάικα Ολίβια Γκραντζ, πριν από την ψηφοφορία.


«Μετά τη Βαβέλ» στην Αθήνα

Στην τελική ευθεία βρίσκονται οι πυρετώδεις προετοιμασίες για την έκθεση «Μετά τη Βαβέλ», το δεύτερο μέρος της εκθεσιακής τριλογίας «Η άγραφη βιβλιοθήκη», η οποία πραγματοποιείται υπό την επιμέλεια της Άννας Καφέτση, διευθύντριας του annexM, του κέντρου για τις εικαστικές τέχνες του Μεγάρου μουσικής Αθηνών (ΜΜΑ).
Η έκθεση φιλοξενεί, από τις 5 Δεκεμβρίου 2018 έως τις 10 Μαρτίου 2019, σε τέσσερα επίπεδα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών –και στην Υπηρεσιακή Αυλή–, περίπου 100 έργα 25 πολύ σημαντικών διεθνών καλλιτεχνών, αρκετοί από τους οποίους θα βρεθούν στην Αθήνα για το στήσιμο της έκθεσης, όπως ο σπουδαίος Gary Hill που επισκέπτεται για πρώτη φορά την Ελλάδα.
Η δεύτερη ενότητα της τριλογίας συνιστά μεταφορά μιας μεταμπορχεσιανής Βιβλιοθήκης της Βαβέλ και έχει συλληφθεί ως ένας λαβύρινθος, όπου ο επισκέπτης ακολουθεί ένα επιδαπέδιο νήμα σε κρυφές υπόγειες διαδρομές μέσα σε άβατους χώρους του Μεγάρου, που χρησιμοποιούνται ειδικά για το δεύτερο μέρος της τριλογίας. Στην Έκθεση, που εστιάζει στα βιβλία και τα κείμενα μέσα από τη φυσική, υβριδική ή άυλη μορφή τους, παρουσιάζονται έργα ζωγραφικής, σχέδια, γλυπτά, εγκαταστάσεις και βιντεοεγκαταστάσεις, ηχητικά έργα και performances. Μάλιστα, μόλις ολοκληρώθηκε η εκπαίδευση των Ελλήνων performers από τον Michelangelo Miccolis, coach της Dora García.
Η έκθεση «Μετά τη Βαβέλ» εντάσσεται στο πλαίσιο της διοργάνωσης Αθήνα 2018–Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου του δήμου Αθηναίων, η οποία αποτελεί αφορμή για μια στρατηγικής σημασίας διακαλλιτεχνική συνέργεια μεταξύ Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και δήμου Αθηναίων.
Βασικός κορμός της τριλογίας είναι οι τρεις εκθέσεις στο Μέγαρο -«Ο τελευταίος αναγνώστης», «Μετά τη Βαβέλ» και «Ένα δικό σου δωμάτιο»-, οι οποίες, με πυρήνα το θεματικό τρίπτυχο Βιβλία / Αναγνώστες / Συγγραφείς, επιχειρούν να αναδείξουν δίκτυα πολλαπλών σχέσεων και διασυνδέσεων που ανιχνεύονται στη διατομή του βιβλίου / κειμένου με το σώμα, προφορικότητας και κειμενικότητας, του προσωπικού με τον δημόσιο χώρο.


Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2018

Έφυγε από τη ζωή η διακεκριμένη αρχαιολόγος Ειρήνη Ψαρρά

Η διακεκριμένη αρχαιολόγος Ειρήνη Ψαρρά, η οποία εργαζόταν στη διεύθυνση Διαχείρισης Εθνικού Αρχείου Μνημείων, πέθανε το απόγευμα της Δευτέρας. Το τελευταίο αντίο, από συγγενείς και φίλους, θα δοθεί αύριο, Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου, στη 1 το μεσημέρι, από το Α΄ Νεκροταφείο.
Σε συλλυπητήριο μήνυμά του το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού αναφέρει:
«Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού εκφράζει την οδύνη της για την απώλεια της αρχαιολόγου Ειρήνης Ψαρρά, που εργαζόταν στη Διεύθυνση Διαχείρισης Εθνικού Αρχείου Μνημείων.

Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους της».

Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2018

Η συγκλονιστική «Ισμήνη» του Γιάννη Ρίτσου στο Θέατρο Φούρνος

Η «Ισμήνη» είναι ένα συγκλονιστικό σχόλιο του συγγραφέα πάνω στην “Αντιγόνη”, μέσα από τη ματιά της  επιζώσης αδελφής της τραγικής ηρωίδας. Ανατρεπτικό κι “αιρετικό” κείμενο, μας δείχνει την “άλλη όψη” των πραγμάτων, παρουσιάζοντας  μιαν άλλη αλήθεια και μιαν άλλη διάσταση του γνωστού μύθου…
Η φθορά, ο θάνατος, ο ανομολόγητος έρωτας, το καθήκον, η ματαιοδοξία της δόξας, οι χαμένες ζωές, η ματαιότητα της εξουσίας, είναι μερικά μ’ονο από τα θέματα που εκφράζονται ανάγλυφα και μέσα απο εξαίσιες εικόνες, δίνοντας στο κείμενο μια ιδιαίτερη ζωντάνια και θεατρικότητα. Τελικά μέσα από το έργο αυτό του Ρίτσου η Ισμήνη αναδεικνύεται σε τραγική ηρωίδα, μέσα από την αδυναμία της να ζήσει όπως θα επιθυμούσε, σε συμφωνία με την προσωπική της κοσμοθεωρία. Στην κριτική του για την παράσταση, στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», στις 9/4/2016, ο Κώστας Γεωργουσόπουλος γράφει μεταξύ άλλων: […]Ο μονόλογος «Ισμήνη» του Ρίτσου, σκηνοθετημένος με σεβασμό στον λόγο, στον ρυθμό μιας ουσιαστικής ποιητικής γλώσσας και στη ρέουσα μουσική του Ρίτσου, ανέβηκε από τον Βασίλη Νικολαΐδη, στο θέατρο Φούρνος.
Η μουσική που εμβάθυνε τον λόγο του Πλάτωνα Ανδριτσάκη παιγμένη επί σκηνής από τη βιολοντσελίστα Καίτη Πάντζαρη, η κινησιολογική καθοδήγηση της Εφης Καρακώστα και τα εικαστικά του Δημήτρη Ντάσιου, καθώς και η «φωνήεσσα σιωπή» του ακροατή Στράτου Χατζηηλία δημιούργησαν το κάδρο για να λειτουργήσει η έξοχη υποκριτική παρουσία της Μαριάνθης Σοντάκη, ενός σωματικού και φωνητικού οργάνου που σπάνια χαιρόμαστε στην ελληνική σκηνή! 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ 
Σκηνοθεσία: Βασίλης Νικολαΐδης Σκηνικός χώρος, κοστούμια: Δημήτρης Ντάσιος Μουσική σύνθεση: Πλάτων Ανδριτσάκης Κινησιολογική επιμέλεια: Έφη Καρακώστα. Φωτισμοί: Αποστόλης Τσατσάκος. Βοηθός σκηνοθέτη: Σταυρούλα Πετρέλλη Φωτογραφίες: Σωτηρία Ψαρρού Ειδικό μακιγιάζ: Κατερίνα Πεφτίτση Προβολή – Επικοινωνία: BrainCo (υπεύθυνη project Σταυρούλα Κεντιέ) Στον ρόλο της Ισμήνης, η Μαριάνθη Σοντάκη. Δίπλα της, στον ρόλο του νεαρού αξιωματικού, αποδέκτη του ποιητικού παραληρήματος της ηρωίδας, ο νέος ηθοποιός, Στράτος Χατζηηλίας. Βιολοντσέλο παίζει «ζωντανά» στην παράσταση η Καίτη Πάντζαρη.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Παραστάσεις: κάθε Σάββατο και Κυριακή, στις 9μμ Διάρκεια: 1 ώρα και 15 λεπτά
Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό 12 ευρώ, Μειωμένο 10 ευρώ, Ατέλειες 5 ευρώ Θέατρο «Φούρνος» Μαυρομιχάλη 168, Νεάπολη Εξαρχείων
Τηλ. Κρατήσεων: 210.64.60.748



Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2018

Η μουσική του Βασίλη Τσιτσάνη στο Μέγαρο Μουσικής, με τη Δήμητρα Γαλάνη και τη Νατάσσα Μποφίλιου

Στην πρώτη επίσημη παρουσίαση της ορχήστρας Βασίλης Τσιτσάνης θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε τη Δήμητρα Γαλάνη και τη Νατάσσα Μποφίλιου την Τρίτη 4 και την Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στο πλαίσιο του κύκλου «Γέφυρες».

Οι δύο αγαπημένες ερμηνεύτριες θα πουν τραγούδια του σπουδαίου δημιουργού της λαϊκής μουσικής, τα οποία διατηρούν αμείωτη τη δύναμη τους και εξακολουθούν να μας συναρπάζουν. Τη Γαλάνη την οποία είχε επιλέξει ο ίδιος ο Τσιτσάνης ως ερμηνεύτρια των τραγουδιών του.

Δύο βραδιές «μαγικές, ονειρεμένες» που θα μας θυμίσουν τον πλούτο της μουσικής του Βασίλη Τσιτσάνη, ο οποίος, –διαχρονικός και επίκαιρος όπως όλοι οι μεγάλοι της Τέχνης– εξακολουθεί, έναν αιώνα μετά τη γέννησή του, να ζει μέσα από τα τραγούδια του και να συγκινεί ακροατές από διαφορετικές γενιές.

Οι δύο μουσικές παραστάσεις έχουν τη σκηνοθετική επιμέλεια του Άγγελου Τριανταφύλλου και το σκηνογραφικό σχεδιασμό του Νότη Χριστοδούλου, ενώ το εικαστικό περιβάλλον εμπλουτίζεται από ζωγραφιές της Ζωής Τσιτσάνη, συζύγου του συνθέτη.

Πρόκειται για την πρώτη φορά που δημιουργείται μια ορχήστρα προσανατολισμένη στο έργο του μεγαλοφυούς και καινοτόμου συνθέτη, στιχουργού και δεξιοτέχνη του μπουζουκιού.
Αυτήν ακριβώς την προσήλωση του Τσιτσάνη στη σωστή παρουσίαση των τραγουδιών του έρχεται να υπηρετήσει η ομώνυμη ορχήστρα που ιδρύεται φέτος, κατόπιν πρωτοβουλίας της οικογένειάς του και της Seed Point, μουσικού εκδότη του συνθέτη, με την υποστήριξη της εταιρείας μουσικών παραγωγών Prospero.
Βασικός σκοπός της, η προβολή του έργου του μέσα από ζωντανές εμφανίσεις εντός και εκτός Ελλάδας υπό την καθοδήγηση του Μανώλη Πάππου, δεξιοτέχνη του μπουζουκιού και ουσιαστικού γνώστη του έργου του μεγάλου μας δημιουργού.

Info: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 4 και 5 Δεκεμβρίου, 20:30, Τιμές εισιτηρίων από 15 έως 60 ευρώ.


Ημερομηνίες/ Ώρα έναρξης:
4,5 Δεκεμβρίου 2018/20:30

Προπώληση από:
15 Οκτωβρίου 2018
Εισητήρια: https://webtics.megaron.gr

Ερμηνεύουν Δήμητρα Γαλάνη, Νατάσσα Μποφίλιου
Ορχήστρα Βασίλης Τσιτσάνης (σε πρώτη εμφάνιση)

Συμπαραγωγή
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Prospero




H «απόλυτη» Γαλλομαροκινή Θεά Hindi Zahra στην Αθήνα

7 - 8 Δεκεμβρίου
Fuzz Club & Principal Club Theater
H «απόλυτη» Γαλλομαροκινή Θεά του τραγουδιού επιστρέφει στην Ελλάδα για να μαγέψει το κοινό!
«Δεν είναι εύκολο να πείσεις τους θεατές του Παλλάς να σηκωθούν όρθιοι και να χορέψουν, όμως η Hindi Zahra, με τη βοήθεια της εξαιρετικής μπάντας της, το κατάφερε. Μια μυσταγωγική συναυλία που θα θυμόμαστε για καιρό».
Γιώργος Νάστος, ΒΗΜΑgazino

Ή ίδια είχε δηλώσει πέρυσι στη συνέντευξη της στο elculture: «Δεν παίζω απλά στις συναυλίες μου, αισθάνομαι πράγματα τα οποία θέλω να μεταδώσω στο κοινό, γι’ αυτό και δεν βαριέμαι ποτέ. Αυτή είναι η δουλειά μου άλλωστε, η δουλειά του τραγουδιστή στη βάση της είναι αυτή ακριβώς, να έρχεται σε επαφή με το κοινό, μια σχέση που χάνεται στα βάθη των χρόνων, από τότε που οι άνθρωποι τραγουδούσαν στα χωριά για την κοινότητά τους.»
 
Copyright © 2014 AthensIn. Designed by OddThemes